Ryse har mikrotransaktioner – i multiplayer

Robot
Medlem
Ryse har mikrotransaktioner – i multiplayer
Medlem

"Producenten ger ett exempel: Om ett gold pack kostar 15 000 in game-guld men spelaren bara har 12 500 guld, så kan han betala en liten summa riktiga pengar för att köpa paketet ändå."

Lol!! Ja för det är endast då man gör det och inte när man har 0 guld.

Men visst förstår man speltillverkare, det ger faktiskt klir i kassan även om en minoritet av spelare ogillar iden och blir förbannade.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Inget att börja hata för, de flesta spelen har sånt nu för tiden.
När vi ändå är inne på hatande, det lilla gameplay jag sett från coop var helt fritt från XYAB-symboler.

Medlem

jag får bara mer och mer avsmak för detta spelet för varje dag som går!

Medlem

Och där försvann minsta lilla intresset som fanns för det spelet.

Medlem

Dom sköt sig själv i foten innan release.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Som om man behövde mindre skäl till att inte köpa en Xbox One

Medlem

Nej, men om jag och mina polare skulle ta och spela lite kurragömma, sen kan ju den som vill betala pengar för att inte bli hittad. Helt plötsligt blir alla lekar roliga.

Balle.

Medlem

En otrolig icke-facepalm enligt mig.

Det är inte pay-2-win utan pay-2-not-grind. Du sabbar kanske "syftet" med spelet, men det är helt upp till var och en och förstör inte för någon annan. Lite som fusk i ett single player-spel.

T.ex. så kunde man betala för att få de bästa bilarna i nått NFS-lir direkt istället för att "kämpa" sig till dem.

Medlem

personligen inget jag tror jag kommer bry mig om eftersom det är singleplayer jag skulle vilja spela med detta spel, Dock så är det trist med alla jävla små betalningar som folk kan göra.
Inte ens när det bara är kosmetiska grejor är jag stor fan av detta system, eftersom dom som lägger ner mycket tid i ett spel och vill t,ex ha det där lilla extra som visar att du har gjort bra ifrån dig, eller kanske helt enkelt använt din tid till att lira länge för att få t,ex den där coola rustningen eller vapnet , och så kommer det en person som direkt bara köper skiten och helt plötsligt vart det inte lika "speciellt" att ha den där grejen du kämpat för att låsa upp.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

En otrolig icke-facepalm enligt mig.

Det är inte pay-2-win utan pay-2-not-grind. Du sabbar kanske "syftet" med spelet, men det är helt upp till var och en och förstör inte för någon annan. Lite som fusk i ett single player-spel.

T.ex. så kunde man betala för att få de bästa bilarna i nått NFS-lir direkt istället för att "kämpa" sig till dem.

EA fick mycket skit för i stort sett samma sak. Varför ska man betala pengar för att kunna fuska? Skrattretande om man varit med sedan NES tiden.

Medlem

Så man betalar 650kr för att kunna betala ännu mer? Vilken affärsidé....

Medlem

Microsoft fortsätter visa att de inte har den blekaste aning om vad deras core/hardcore köpare vill ha. Ja detta är säkerligen något som tilltalar de som spelar då och då men jag tvivlar på att de som köper en konsol när den är som dyrast tilltalas av det.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av rudeboystig:

En otrolig icke-facepalm enligt mig.

Det är inte pay-2-win utan pay-2-not-grind. Du sabbar kanske "syftet" med spelet, men det är helt upp till var och en och förstör inte för någon annan. Lite som fusk i ett single player-spel.

T.ex. så kunde man betala för att få de bästa bilarna i nått NFS-lir direkt istället för att "kämpa" sig till dem.

EA fick mycket skit för i stort sett samma sak. Varför ska man betala pengar för att kunna fuska? Skrattretande om man varit med sedan NES tiden.

Men det är ju precis vad det handlar om... Det finns inget du inte kan få om du inte betalar, men om du (är dum nog) att betala så får du saker snabbare.

Jag tycker själv det är idiotiskt att betala för fusk, men det är knappast något man kan klaga på utvecklarna över. Klaga på spelarna som tydligen betalar istället.

Hade det handlat om PvP däremot, då är det en annan femma.

Medlem

Som om inte spelet redan framstod som rena skräpet innan den här nyheten...

Finns det ens någon i nuläget som är minsta lilla intresserad av det här spelet?

Skribent
Skrivet av Cane:

Som om inte spelet redan framstod som rena skräpet innan den här nyheten...

Finns det ens någon i nuläget som är minsta lilla intresserad av det här spelet?

Jag! Men det är mest för att jag gillar killar som vågar gå i kjol.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Vissa verkar tycka att mikrotransaktioner som kan låsa upp kosmetiska alternativ är synonymt med ett dåligt spel. Förvånar mig lite faktiskt. Eller är det en principfråga? I så fall säger jag; bah!

Medlem

Ser inte hur man kör edit från mobil. Jag uppmärksammade att det även stod "bättre" utrustning. Men om jag förstod artikeln rätt (är ju smått trög) så påverkar det ingen annan. Som de flesta andra så är jag allergisk mot pay2win.

Medlem

'Betala 7 spänn så får du trycka på [U] när fienden dyker upp istället för [X]'

Medlem
Skrivet av Cane:

Som om inte spelet redan framstod som rena skräpet innan den här nyheten...

Finns det ens någon i nuläget som är minsta lilla intresserad av det här spelet?

Enda konsolexklusiva spel jag är intresserad av.

Medlem

Då är det bekräftat. Detta kommer bli skräp, rakt igenom.

Medlem

När jag ser trailern från Ryse MP så kan jag inte hjälpa att tänka på Severance och hade man spelat spelet på samma sätt hade intresset för det här spelet varit mycket större.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av rudeboystig:

En otrolig icke-facepalm enligt mig.

Det är inte pay-2-win utan pay-2-not-grind. Du sabbar kanske "syftet" med spelet, men det är helt upp till var och en och förstör inte för någon annan. Lite som fusk i ett single player-spel.

T.ex. så kunde man betala för att få de bästa bilarna i nått NFS-lir direkt istället för att "kämpa" sig till dem.

EA fick mycket skit för i stort sett samma sak. Varför ska man betala pengar för att kunna fuska? Skrattretande om man varit med sedan NES tiden.

Men det är ju precis vad det handlar om... Det finns inget du inte kan få om du inte betalar, men om du (är dum nog) att betala så får du saker snabbare.

Jag tycker själv det är idiotiskt att betala för fusk, men det är knappast något man kan klaga på utvecklarna över. Klaga på spelarna som tydligen betalar istället.

Hade det handlat om PvP däremot, då är det en annan femma.

Frågan man bör ställa sig är vilka är det som gillar att betala för saker som detta och jag tvivlar på att de som kommer köpa en konsol det första året tillhör den kategorin. Jag själv gör det absolut inte och för mig får det motsatt effekt, jag avstår helt enkelt från köp om jag ser en betalningsmodell jag inte gillar.

Medlem

Det låter ju lovande, i Diablo 3 visste du iaf vilka föremål du köpte, här ska du betala och hoppas att få något bra, ren slump...
Undrar hur mycket skit de kan hålla på med innan det blir kriminellt, fullpris + QTE + mikrotransaktion med slumpmässiga belöningar som uppmanar till fler köp innan du får det du vill ha :/

Skitspel, de får de gäena behålla. Tacka vet jag killzone som ger dig gratis DLC/mappacks för att inte splittra spelarna, det är så det ska vara!

Inaktiv

Varför ska vissa spelare få kämpa för sina saker i Multiplayern när vissa andra spelare bara kan KÖPA sakerna?Motivationen blir 0.

1
Skriv svar