Dice förklarar "levolution" i Battlefield 4
Men allt är ju skriptat så just den stenen flyger åt samma håll hela tiden... Byggnaden faller alltid exakt där, och tillgång till skyskrapskanter och dylikt kommer ju alltid att falla likadant?
Ja, sa dom inte nått sånt på streamen för ett par dagar sen?
Men allt är ju skriptat så just den stenen flyger åt samma håll hela tiden... Byggnaden faller alltid exakt där, och tillgång till skyskrapskanter och dylikt kommer ju alltid att falla likadant?
Skulle gissa på att större saker, såsom skyskrapor och dylikt är scriptade, medan mindre saker, såsom en mur, har förbestämda "Hål" av vad som går sönder när du skjuter en granat i en mur, men 'debrisen' använder fysik lr liknande.
Rwa?
Men allt är ju skriptat så just den stenen flyger åt samma håll hela tiden... Byggnaden faller alltid exakt där, och tillgång till skyskrapskanter och dylikt kommer ju alltid att falla likadant?
Det är min tanke också. Känns som att skyskrapan faller när den ska falla. Ungefär som när man spränger upp ingången till tunnelbanan i Metro. Tror knappast att man kommer kunna få ner den genom att bombardera den med allt man har. Och den där dammen som brister eller vad det nu är lär även den vara en skriptad förändring som sker när det anfallande laget har klarat en uppgift.
Tänkte på det här med "Dynamiskt väder"... Det verkar ju också vara skriptat så det sker likadant varje gång, då är det väl inte så dynamiskt?
Vädret (som jag fattar det som) kan ändras när somhelst på matchen, lika så är vindarna och vågarna helt dynamisk, men inte är inte helt 100 eftersom jag inte spelat själv
Men allt är ju skriptat så just den stenen flyger åt samma håll hela tiden... Byggnaden faller alltid exakt där, och tillgång till skyskrapskanter och dylikt kommer ju alltid att falla likadant?
Det är min tanke också. Känns som att skyskrapan faller när den ska falla. Ungefär som när man spränger upp ingången till tunnelbanan i Metro. Tror knappast att man kommer kunna få ner den genom att bombardera den med allt man har. Och den där dammen som brister eller vad det nu är lär även den vara en skriptad förändring som sker när det anfallande laget har klarat en uppgift.
Skyskrapan brinner...ehum, faller När man har förstört 4st baspelare i grunden av skrapan. Men själva sekvensen då den faller och hur ruinen blir verkar vara scriptad. Liknande levolution funktion på andra banor. På "Parcel Storm" ska men tex slå ut ett vinkraftverk för att skeppet ska driva upp på land.
Hur som helst så är jag såld på BF4 då det känns tillräckligt uppfriskat för en ny vända på fältet. Men jag håller mig tills efter release med ett köp.
Men allt är ju skriptat så just den stenen flyger åt samma håll hela tiden... Byggnaden faller alltid exakt där, och tillgång till skyskrapskanter och dylikt kommer ju alltid att falla likadant?
Det är min tanke också. Känns som att skyskrapan faller när den ska falla. Ungefär som när man spränger upp ingången till tunnelbanan i Metro. Tror knappast att man kommer kunna få ner den genom att bombardera den med allt man har. Och den där dammen som brister eller vad det nu är lär även den vara en skriptad förändring som sker när det anfallande laget har klarat en uppgift.
På "Parcel Storm" ska men tex slå ut ett vinkraftverk för att skeppet ska driva upp på land.
Det där vinkraftverket, drivs det av vin eller producerar det vin?
Tänkte på det här med "Dynamiskt väder"... Det verkar ju också vara skriptat så det sker likadant varje gång, då är det väl inte så dynamiskt?
Vädret (som jag fattar det som) kan ändras när somhelst på matchen, lika så är vindarna och vågarna helt dynamisk, men inte är inte helt 100 eftersom jag inte spelat själv
Vädret är ju irrelevant så länge det inte påverkar vapnen.
Tänkte på det här med "Dynamiskt väder"... Det verkar ju också vara skriptat så det sker likadant varje gång, då är det väl inte så dynamiskt?
Vädret (som jag fattar det som) kan ändras när somhelst på matchen, lika så är vindarna och vågarna helt dynamisk, men inte är inte helt 100 eftersom jag inte spelat själv
Vädret är ju irrelevant så länge det inte påverkar vapnen.
Det påverkar väl i den mening att sikten blir sämre.
Vädret är ju irrelevant så länge det inte påverkar vapnen.
Vädret påverkar väl vapnen? Eller i alla fall kulornas bana på långt håll.
För övrigt, hade inte red faction(guerilla?) förstörelse som baserades på materiell hållfasthet och dylikt? Vad använder de här?
Oh coolt!
Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island...
Notera att de kallar China Rising för Expansion Pack och inte DLC...
Har de märkt att förkortningen DLC har blivit väldigt urvattnad eller är det en riktig expansion denna gång?