Capcom siktar på 30 fps för Dead Rising 3

Robot
Medlem
Capcom siktar på 30 fps för Dead Rising 3

Om 30 fps är väldigt bra så sure, va inte grejen med denne generationen 60fps?...


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Bra och 30 fps går väl ändå inte ihop, eller?

Medlem

inte så länge sedan som man vägra ha nått under 120fps ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av golom:

Om 30 fps är väldigt bra så sure, va inte grejen med denne generationen 60fps?...

Ganska svårt att ha mycket bättre grafik, och snabbare bilduppdatering.
Ska det va 60fps, så lär grafiken vara den samma som current gen.


signatur

Rwa?

Medlem
Medlem

24 vs 60 fps

Medlem

30 FPS känns ju jävligt next-gen...

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av golom:

Om 30 fps är väldigt bra så sure, va inte grejen med denne generationen 60fps?...

Ganska svårt att ha mycket bättre grafik, och snabbare bilduppdatering.
Ska det va 60fps, så lär grafiken vara den samma som current gen.

På 8 år har ju hårdvaran utvecklats mer än att samma spel ska gå från 30 till 60 fps.

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av golom:

Om 30 fps är väldigt bra så sure, va inte grejen med denne generationen 60fps?...

Ganska svårt att ha mycket bättre grafik, och snabbare bilduppdatering.
Ska det va 60fps, så lär grafiken vara den samma som current gen.

På 8 år har ju hårdvaran utvecklats mer än att samma spel ska gå från 30 till 60 fps.

Xboxens grafikkort motsvarar "ungefär" ett 7850 som inte direkt är det bästa kortet som finns.


signatur

Rwa?

Skribent
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av golom:

Om 30 fps är väldigt bra så sure, va inte grejen med denne generationen 60fps?...

Ganska svårt att ha mycket bättre grafik, och snabbare bilduppdatering.
Ska det va 60fps, så lär grafiken vara den samma som current gen.

På 8 år har ju hårdvaran utvecklats mer än att samma spel ska gå från 30 till 60 fps.

Xboxens grafikkort motsvarar "ungefär" ett 7850 som inte direkt är det bästa kortet som finns.

Å, andra sidan så är det konsoler vi snackar om. Det är inte en sjuhelsikes massa kombinationer av grafik, processorer och minnen. Sedan får man väl ha en viss förståelse när det är i början av en generation. Inte för att jag skuttar av glädje.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av golom:

Om 30 fps är väldigt bra så sure, va inte grejen med denne generationen 60fps?...

Ganska svårt att ha mycket bättre grafik, och snabbare bilduppdatering.
Ska det va 60fps, så lär grafiken vara den samma som current gen.

På 8 år har ju hårdvaran utvecklats mer än att samma spel ska gå från 30 till 60 fps.

Xboxens grafikkort motsvarar "ungefär" ett 7850 som inte direkt är det bästa kortet som finns.

Ja, men Xbox 360 har ett grafikkort i X1000-serien, vilket är väldigt mycket sämre.

Medlem

Så Xbox-one klarar inte ens 60 fps? Jag som äntligen väntat på konsoler som skulle ta steget över 15-30 fps till stabila 60.

Antar jag får vänta ytterligare en generation...

Medlem
Skrivet av IceMan:

inte så länge sedan som man vägra ha nått under 120fps ^^

What? Är ju knappt några monitorer eller tv apparater på marknaden med mer än 60 hz?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Okej, så såfort spelet får fps drop på 1 fps kommer det kännas laggigt, förmodligen kommer det kännas laggigt även när det går på 30.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av IceMan:

inte så länge sedan som man vägra ha nått under 120fps ^^

What? Är ju knappt några monitorer eller tv apparater på marknaden med mer än 60 hz?

120Hz var ju rätt standard på låga upplösningar med CRT-skärmar förr i tiden.

Inaktiv

Att kunna hålla hög fps när det är en väldig aktivitet typ massvis med zombies+ riktigt bra grafik är väl väldgt krävande.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Efter att ha suttit ett år på 120hz på pc så känns det ju rätt kass att sitta med 30 vid tvn. Herregud. 85+ Bilduppdatering tar jag före vassaste grafiken varje dag i veckan.

Medlem

"Siktar på" tolkar jag som att det kommer droppa ganska grovt bitvis.

Medlem

Förstår inte vad alla klagar på. Om ett fighting spel som Tekken kör i 30 fps så är det skandal men ett spel som Dead Rising finns det inget behov av hög fps speciellt när det kommer på bekostnaden av grafiken.
Spelet är inte nog snabbt för att man ska dra någon större nytta än visuellt smidigare animationer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Launch titlar och andra tidigt släppta spel brukar överlag vara sämre optimerade på nya konsoler pga av nya arkitekturer, inte sant? Med detta sagt är jag dock ingen expert på den firmware och hårdvara som driver denna generation, eller vad dessa innebär för utvecklarna när det kommer till kodning.

Medlem
Skrivet av Cane:

Så Xbox-one klarar inte ens 60 fps? Jag som äntligen väntat på konsoler som skulle ta steget över 15-30 fps till stabila 60.

Antar jag får vänta ytterligare en generation...

Jamen konsoller är ju sååå bra. Du kan ju till och med sitta i soffan och spela! Bara i 30fps tydligen.. men.. ändå


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Att kunna hålla hög fps när det är en väldig aktivitet typ massvis med zombies+ riktigt bra grafik är väl väldgt krävande.

Right.. har aldrig under 50fps i DayZ.. Men det är ju på PC..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av IceMan:

inte så länge sedan som man vägra ha nått under 120fps ^^

What? Är ju knappt några monitorer eller tv apparater på marknaden med mer än 60 hz?

Precis.. så du kan trolla med siffror hur mycket du vill. Har du inte en skärm/tv med typ 3D stöd så blir det inte mer än 60hz. Fan vad lurade ni blir.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Preed:
Skrivet av IceMan:

inte så länge sedan som man vägra ha nått under 120fps ^^

What? Är ju knappt några monitorer eller tv apparater på marknaden med mer än 60 hz?

Precis.. så du kan trolla med siffror hur mycket du vill. Har du inte en skärm/tv med typ 3D stöd så blir det inte mer än 60hz. Fan vad lurade ni blir.

3D-Tv's kör även dem i 60hz eller 24 hz som är standard på film.

Medlem
Skrivet av IceMan:

inte så länge sedan som man vägra ha nått under 120fps ^^

Helt klart, det är nästan en pina att dra runt fönster till och med på andra skärmen (som är 60Hz tillsvidare :/).

Man blir definitivt bortskämd när man kör med en 120+Hz-skärm.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Preed:
Skrivet av IceMan:

inte så länge sedan som man vägra ha nått under 120fps ^^

What? Är ju knappt några monitorer eller tv apparater på marknaden med mer än 60 hz?

Precis.. så du kan trolla med siffror hur mycket du vill. Har du inte en skärm/tv med typ 3D stöd så blir det inte mer än 60hz. Fan vad lurade ni blir.

Alltså.. syftar du på att IceMan trollar, eller Preed?
IceMan har förmodligen en helt vanlig 120Hz skärm som många gamers har nuförtiden, och Preed påstår inte att det inte finns några sådana skärmar, utan snarare att det inte finns en så stort utbud.
Jag vet inte riktigt vad du menar med ditt inlägg men för mig så låter det som att du tror att det inte finns några vanliga (icke-3D) skärmar med 120Hz... =s

I alla fall är alla dessa 120Hz skärmar, utan 3D-stöd:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s138636138&o=produkt_pr...

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Preed:
Skrivet av IceMan:

inte så länge sedan som man vägra ha nått under 120fps ^^

What? Är ju knappt några monitorer eller tv apparater på marknaden med mer än 60 hz?

Precis.. så du kan trolla med siffror hur mycket du vill. Har du inte en skärm/tv med typ 3D stöd så blir det inte mer än 60hz. Fan vad lurade ni blir.

Är väl förmodligen endel som sitter på sådana monitorer ? Själv har jag 144 hz monitor, och ja, den var svindyr.
Ska det smaka så ska det kosta antar jag... Fast dom har visst gått ned endel i pris nu ser jag.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164671-benq_xl2411t_2...

Medlem

Ehhhh.... Patetiskt.......... Tar nu en rejäl funderare på om spelet blir värt att skaffa eller ej.

Medlem

Spel med högre framerate känns bara bättre, my opinion.

123
Skriv svar