Dice förklarar "levolution" i Battlefield 4

Robot
Medlem
Dice förklarar "levolution" i Battlefield 4

inte tilräckligt med destruction allt ska ner hela banan!!!

Medlem

Gillar't!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Xazy89:

inte tilräckligt med destruction allt ska ner hela banan!!!

Nja inge kul då.... Men Nice

Medlem

Men allt är ju skriptat så just den stenen flyger åt samma håll hela tiden... Byggnaden faller alltid exakt där, och tillgång till skyskrapskanter och dylikt kommer ju alltid att falla likadant?

Inaktiv

Runar förklarar levolution.

Medlem

Ändrar spelkartan, nog viktigt.
sraw powa

Medlem
Skrivet av totte1015:

Men allt är ju skriptat så just den stenen flyger åt samma håll hela tiden... Byggnaden faller alltid exakt där, och tillgång till skyskrapskanter och dylikt kommer ju alltid att falla likadant?

Ja, sa dom inte nått sånt på streamen för ett par dagar sen?

Skribent
Skrivet av Xazy89:

inte tilräckligt med destruction allt ska ner hela banan!!!

Hade varit fint om den enda som faktiskt kunde se på banan var personen som låst upp IR-glasögon.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Men allt är ju skriptat så just den stenen flyger åt samma håll hela tiden... Byggnaden faller alltid exakt där, och tillgång till skyskrapskanter och dylikt kommer ju alltid att falla likadant?

Skulle gissa på att större saker, såsom skyskrapor och dylikt är scriptade, medan mindre saker, såsom en mur, har förbestämda "Hål" av vad som går sönder när du skjuter en granat i en mur, men 'debrisen' använder fysik lr liknande.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Men allt är ju skriptat så just den stenen flyger åt samma håll hela tiden... Byggnaden faller alltid exakt där, och tillgång till skyskrapskanter och dylikt kommer ju alltid att falla likadant?

Det är min tanke också. Känns som att skyskrapan faller när den ska falla. Ungefär som när man spränger upp ingången till tunnelbanan i Metro. Tror knappast att man kommer kunna få ner den genom att bombardera den med allt man har. Och den där dammen som brister eller vad det nu är lär även den vara en skriptad förändring som sker när det anfallande laget har klarat en uppgift.

Medlem

Tänkte på det här med "Dynamiskt väder"... Det verkar ju också vara skriptat så det sker likadant varje gång, då är det väl inte så dynamiskt?

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Tänkte på det här med "Dynamiskt väder"... Det verkar ju också vara skriptat så det sker likadant varje gång, då är det väl inte så dynamiskt?

Vädret (som jag fattar det som) kan ändras när somhelst på matchen, lika så är vindarna och vågarna helt dynamisk, men inte är inte helt 100 eftersom jag inte spelat själv

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av totte1015:

Men allt är ju skriptat så just den stenen flyger åt samma håll hela tiden... Byggnaden faller alltid exakt där, och tillgång till skyskrapskanter och dylikt kommer ju alltid att falla likadant?

Det är min tanke också. Känns som att skyskrapan faller när den ska falla. Ungefär som när man spränger upp ingången till tunnelbanan i Metro. Tror knappast att man kommer kunna få ner den genom att bombardera den med allt man har. Och den där dammen som brister eller vad det nu är lär även den vara en skriptad förändring som sker när det anfallande laget har klarat en uppgift.

Skyskrapan brinner...ehum, faller När man har förstört 4st baspelare i grunden av skrapan. Men själva sekvensen då den faller och hur ruinen blir verkar vara scriptad. Liknande levolution funktion på andra banor. På "Parcel Storm" ska men tex slå ut ett vinkraftverk för att skeppet ska driva upp på land.

Hur som helst så är jag såld på BF4 då det känns tillräckligt uppfriskat för en ny vända på fältet. Men jag håller mig tills efter release med ett köp.

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av totte1015:

Men allt är ju skriptat så just den stenen flyger åt samma håll hela tiden... Byggnaden faller alltid exakt där, och tillgång till skyskrapskanter och dylikt kommer ju alltid att falla likadant?

Det är min tanke också. Känns som att skyskrapan faller när den ska falla. Ungefär som när man spränger upp ingången till tunnelbanan i Metro. Tror knappast att man kommer kunna få ner den genom att bombardera den med allt man har. Och den där dammen som brister eller vad det nu är lär även den vara en skriptad förändring som sker när det anfallande laget har klarat en uppgift.

På "Parcel Storm" ska men tex slå ut ett vinkraftverk för att skeppet ska driva upp på land.

Det där vinkraftverket, drivs det av vin eller producerar det vin?

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Tänkte på det här med "Dynamiskt väder"... Det verkar ju också vara skriptat så det sker likadant varje gång, då är det väl inte så dynamiskt?

Dynamiskt väder betyder inte nödvändigtvis att det sker slumpvis, bara att vädret förändras.

Medlem
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Davisx3m:

Tänkte på det här med "Dynamiskt väder"... Det verkar ju också vara skriptat så det sker likadant varje gång, då är det väl inte så dynamiskt?

Vädret (som jag fattar det som) kan ändras när somhelst på matchen, lika så är vindarna och vågarna helt dynamisk, men inte är inte helt 100 eftersom jag inte spelat själv

Vädret är ju irrelevant så länge det inte påverkar vapnen.

Medlem

Jag tror faktiskt på Levolution. ingen map blir den samme känns det som. vilket resulterar i ett par fler timmar spelandes pga att de känns en GNUTTA nytt varjegång.


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Davisx3m:

Tänkte på det här med "Dynamiskt väder"... Det verkar ju också vara skriptat så det sker likadant varje gång, då är det väl inte så dynamiskt?

Vädret (som jag fattar det som) kan ändras när somhelst på matchen, lika så är vindarna och vågarna helt dynamisk, men inte är inte helt 100 eftersom jag inte spelat själv

Vädret är ju irrelevant så länge det inte påverkar vapnen.

Det påverkar väl i den mening att sikten blir sämre.

Medlem

Ser fram emot att få testa. Ser riktigt bra ut

k3m
Medlem

Jag som hoppades på fullständig kaos levolution i BF4, men så verkar inte vara fallet :/

Medlem

Gillar "nya" saker, namnet förstör det för mig dock.. Levolution.. nä

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vädret är ju irrelevant så länge det inte påverkar vapnen.

Vädret påverkar väl vapnen? Eller i alla fall kulornas bana på långt håll.

För övrigt, hade inte red faction(guerilla?) förstörelse som baserades på materiell hållfasthet och dylikt? Vad använder de här?

Medlem

Och facking änterligen IR som man kan se genom vanlig rök med..

Medlem

Ohhh så taggad man blir

Medlem

Hittar de på ett eget ord?

Herregud va krystat...

Medlem
Medlem

Oh coolt!
Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island Wake Island...

ELF
Medlem

Notera att de kallar China Rising för Expansion Pack och inte DLC...
Har de märkt att förkortningen DLC har blivit väldigt urvattnad eller är det en riktig expansion denna gång?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Jag är såld


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar