Framtidens grafik i film som visar nya Cryengine

Robot
Framtidens grafik i film som visar nya Cryengine
Medlem
Framtidens grafik i film som visar nya Cryengine

Shit!

Det ser ut som PC'n inte är död än, för lycka till med att köra detta på en konsoll!

Medlem
Skrivet av marduk:

Shit!

Det ser ut som PC'n inte är död än, för lycka till med att köra detta på en konsoll!

PC'n har vell alldrig betraktast som död när det gäller ren kraft eller liknande?
Dock död pga utvecklings pris sammt priset för "bra" datorer till konsumenter.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Skribent
Skrivet av marduk:

Shit!

Det ser ut som PC'n inte är död än, för lycka till med att köra detta på en konsoll!

Snutten på båtarna är Ryse: Son of Rome... till Xbox One.


signatur

I am the black wizards.

FM-guru
F.d. Sisyr

Regnscenen i staden på 2:16 såg riktigt atmosfärisk ut.

ELF
Medlem

Man blev ju inte lite våt av att se vattnet torka i slutet av videon.
Så här borde spel se ut NU. Alltså att detta vore standarden nu.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av marduk:

Shit!

Det ser ut som PC'n inte är död än, för lycka till med att köra detta på en konsoll!

Dom visade Ryse i början som är till Xbone, så jag antar att det funkar till konsol.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Unreal Engine 4 såg bättre ut

Medlem

Äntligen lite större pushande på grafik fronten.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av marduk:

Shit!

Det ser ut som PC'n inte är död än, för lycka till med att köra detta på en konsoll!

Snutten på båtarna är Ryse: Son of Rome... till Xbox One.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Den sista biten med vattnet var grymt.

Annars håller jag med dem som sa att mycket såg väldigt denna-generation:igt ut. Snyggt, men samtidigt något som man redan har sett i teknikdemon för 3-4 år sedan.

Medlem
Skrivet av marduk:

Shit!

Det ser ut som PC'n inte är död än, för lycka till med att köra detta på en konsoll!

en av dom där klippen var ju från en xbox one så att det här blev lite awkward.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av marduk:

Shit!

Det ser ut som PC'n inte är död än, för lycka till med att köra detta på en konsoll!

en av dom där klippen var ju från en xbox one så att det här blev lite awkward.

Sant, men samtidigt så finns det väl inget som säger att det kommer se så där bra ut när det väl släpps. Mest troligt kördes demot vid visningen på en PC och chansen är att de skruvar ner detaljerna när det väl kommer till den skarpa XB1 versionen. Men hoppas iaf att det verkligen kommer se så där ut, för snyggt är det även om själva spelet verkar fullständigt värdelöst.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Ursäkta om jag inte förstår något men detta känns lite som
"The New Ipad", alltså detta är väl inte Cryengine 4 eller har jag fel, utan bara att de visar upp ett mediokert spel med medioker grafik till en medioker konsoll (jämfört med en modern PC). VAD är det för NYTT, jag fattar inte... Så Cryengine skalar jättebra, men det visste vi ju redan (Crysis 2&3). Framtiden grafik? Lägg ner.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av marduk:

Shit!

Det ser ut som PC'n inte är död än, för lycka till med att köra detta på en konsoll!

Snutten på båtarna är Ryse: Son of Rome... till Xbox One.

Förrenderat, kan lova att det inte kommer se ut så när du väl "spelar"

Medlem
Skrivet av ELF:

Man blev ju inte lite våt av att se vattnet torka i slutet av videon.
Så här borde spel se ut NU. Alltså att detta vore standarden nu.

Tyvärr så har vi haft konsoler som hållit tillbaks denna utveckling i åratal. Kanske vi tar ett steg framåt nu och hoppas på att denna konsolgeneration inte är lika långlivad som den förra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är inte konsoler som håller tillbaka utvecklingen, det är konsumenterna som inte är intresserade av att meckla med speldatorer och byta grafikkort vartannat år. Vi skulle ha en liknande utveckling även helt utan konsoller, utvecklarena är tvungna att anpassa spelen så att *tillräckligt* många kan få igång dem... IMHO

Medlem

Verkar som att det är väldigt många som har fått prova på de kommande konsollerna eftersom de verkar veta så mycket om hur det kommer att se ut osv

Medlem
Skrivet av Syahin:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av marduk:

Shit!

Det ser ut som PC'n inte är död än, för lycka till med att köra detta på en konsoll!

Snutten på båtarna är Ryse: Son of Rome... till Xbox One.

Förrenderat, kan lova att det inte kommer se ut så när du väl "spelar"

dom har ju redan visat under e3 att det såg ut sådär under gameplay ju.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Syahin:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av marduk:

Shit!

Det ser ut som PC'n inte är död än, för lycka till med att köra detta på en konsoll!

Snutten på båtarna är Ryse: Son of Rome... till Xbox One.

Förrenderat, kan lova att det inte kommer se ut så när du väl "spelar"

dom har ju redan visat under e3 att det såg ut sådär under gameplay ju.

Bara för att det såg ut sådär på E3 så betyder det inte att det kommer att se ut så sen. Titta bara på Far Cry 3

http://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

Medlem

Whatever, bättre grafik är det sista jag vill se i nya spel. Det enda det här gör är tillåter utvecklare att fortsätta pusha grafikspel utan hjärna, aka COD, BF osv.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Syahin:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av marduk:

Shit!

Det ser ut som PC&amp;amp;amp;amp;#039;n inte är död än, för lycka till med att köra detta på en konsoll!

Snutten på båtarna är Ryse: Son of Rome... till Xbox One.

Förrenderat, kan lova att det inte kommer se ut så när du väl "spelar"

dom har ju redan visat under e3 att det såg ut sådär under gameplay ju.

Bara för att det såg ut sådär på E3 så betyder det inte att det kommer att se ut så sen. Titta bara på Far Cry 3

http://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

om 360'n klarar crysis 3 utan problem så ska nog inte x:one ha några problem med samma motor. du kan lixom inte jämföra hårdvaran mellan en konsol och en pc vad dom kan producera fram.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Whatever, bättre grafik är det sista jag vill se i nya spel. Det enda det här gör är tillåter utvecklare att fortsätta pusha grafikspel utan hjärna, aka COD, BF osv.

Vad vill du av BF? Att man ska lösa pussel för att kunna ladda om?

Medlem

Perfekt. Kan någon bra spelstudio nu ta denna fantastiska motor och göra ett GRYMT spel med den?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Menade dock inte att det inte kommer se så ut på xone bara att man inte alltid kan lita på "gameplay" på e3 ;p

Här btw redan beställt en xone

Medlem

Trodde aldrig jag skulle bli så imponerad av att se en vattenpöl torka bort....

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Syahin:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av marduk:

Shit!

Det ser ut som PC&amp;amp;amp;amp;#039;n inte är död än, för lycka till med att köra detta på en konsoll!

Snutten på båtarna är Ryse: Son of Rome... till Xbox One.

Förrenderat, kan lova att det inte kommer se ut så när du väl "spelar"

dom har ju redan visat under e3 att det såg ut sådär under gameplay ju.

Bara för att det såg ut sådär på E3 så betyder det inte att det kommer att se ut så sen. Titta bara på Far Cry 3

http://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

om 360'n klarar crysis 3 utan problem så ska nog inte x:one ha några problem med samma motor. du kan lixom inte jämföra hårdvaran mellan en konsol och en pc vad dom kan producera fram.

Crysis 3 ser ju dock ut som skräp på konsol, 720p, ~30fps, blur och annat för att dölja hur risigt det är. Det enda vi såg i E3 trailern för Ryse var en karaktär som såg ut att springa längs en rak linje samt QTE's. Har ingenting med den färdiga produkten att göra.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av PcKaffe:

Whatever, bättre grafik är det sista jag vill se i nya spel. Det enda det här gör är tillåter utvecklare att fortsätta pusha grafikspel utan hjärna, aka COD, BF osv.

Vad vill du av BF? Att man ska lösa pussel för att kunna ladda om?

Det största problemet jag har är att folk bara kutar rätt ut åt helvete och dör utan att tänka. Det kan man lösa med konsekvenser när man dör, och så ta bort regenererande hälsa. Hardcore mode fixar inte det, det gör bara så man dör direkt, något som spelets kartor inte är gjorda för alls.
Kartorna har 0 strategi för att de tagit bort commanders.
Alla vapen av samma klass känns identiska. WOOOOW VISSA HAR OLIKA FIRING MODES, GENIALT! Det enda som påverkar vapnen är deras attachments, som man måste låsa upp... Vilket är stupid as fuck.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av PcKaffe:

Whatever, bättre grafik är det sista jag vill se i nya spel. Det enda det här gör är tillåter utvecklare att fortsätta pusha grafikspel utan hjärna, aka COD, BF osv.

Vad vill du av BF? Att man ska lösa pussel för att kunna ladda om?

Det största problemet jag har är att folk bara kutar rätt ut åt helvete och dör utan att tänka.

Det låter inte som att det är spelet det är fel på utan att du stör dig på folk. Du vill alltså att man ska tvinga folk att tänka? Saken är den att folk spelar av olika anledningar, en person som suttit på kontoret hela dagen och tänkt i 8 timmar vill kanske slippa tänka och bara mosa. Det du efterfrågar är strategi, nåt som är väldigt svårt att uppnå med randoms, när du spelar med 15 andra på ditt lag så finns det alltså 16 olika viljor och genom att tvinga fram en och samma strategi uppnås en illusion av samarbete som snabbt blir monotont. Spelet har otroliga möjligheter för att applicera strategi men det är ändå upp till spelaren att välja vad han/hon gör.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av PcKaffe:

Whatever, bättre grafik är det sista jag vill se i nya spel. Det enda det här gör är tillåter utvecklare att fortsätta pusha grafikspel utan hjärna, aka COD, BF osv.

Vad vill du av BF? Att man ska lösa pussel för att kunna ladda om?

Det största problemet jag har är att folk bara kutar rätt ut åt helvete och dör utan att tänka.

Det låter inte som att det är spelet det är fel på utan att du stör dig på folk. Du vill alltså att man ska tvinga folk att tänka? Saken är den att folk spelar av olika anledningar, en person som suttit på kontoret hela dagen och tänkt i 8 timmar vill kanske slippa tänka och bara mosa. Det du efterfrågar är strategi, nåt som är väldigt svårt att uppnå med randoms, när du spelar med 15 andra på ditt lag så finns det alltså 16 olika viljor och genom att tvinga fram en och samma strategi uppnås en illusion av samarbete som snabbt blir monotont. Spelet har otroliga möjligheter för att applicera strategi men det är ändå upp till spelaren att välja vad han/hon gör.

Så hur är det inte spelets fel att de anpassat det för den målgruppen?
ARMA 2 har inte det problemet.


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar