Medlem
Skrivet av ELF:

Denna konspirationsteori letar sig säkert redan fram någon stans på internet. Men....... Det känns som att väldigt många spelutvecklare väljer att göra ny titlar i en spelserie lite sämre för att sedan kunna sälja en bättre version direkt efter, som egentligen är lika bra eller bara en gnutta bättre än det spelet som var innan det som var sämre.... Eller något

Fast det du säger är ingen konspirationsteori, det är ju det som har hänt/händer?

De tog bort commandermode i BF3 fullständigt i onödan bara för att kunna återinföra det i BF4 som ett försäljningsargument. Det är inte innovation; det är desperation.

Medlem

Så plus och minus FZ? Lagg? Bra comrose? Känsla i vapnen? Visst, det är en förhandstitt, men lite ros och ris kan man väl ge?

Medlem

"det är detaljerna som kommer att göra det."

Just därför bör de återinföra MEC som spelbar fraktion.

Medlem

Kan förstå besvikelsen över nått man hoppats på inte blir så som förväntat, men är det inte jobbigt att gnälla återkommande varje gång man ser en artikel med battlefield i titeln? Gillar man inte serien så gå då vidare till annat, utan samma gamla gnäll!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Det är 31 oktober här i Sverige.

Medlem
Skrivet av Spearmint:

Så för Pc spelarna är det ett Battlefield 3.5 ?

Nej, Bad company 3.5


signatur

Rwa?

Medlem

"Jag har alltid haft en liten hatkärlek till Battlefield-serien. Det blir kanske lätt så om man, som Bennet säger, är en "Quake-kille". Fordonen har, förutom ett par vingliga färder i helikopter och enstaka turer i de rullande plåtburkarna, aldrig varit mitt fokus. Istället jag springer runt som den där irriterande infanteristen som spränger pansarfordon och skjuter andra soldater, oftast fiender, i ryggen. Det senare är dessutom alltid en kamp, för med handen på hjärtat har träffkänslan i Battlefield-spelen aldrig varit särskilt skarp. Visst, den är bättre i de senaste årens instanser än i Battlefield 1942, där jag ofta kunde tömma ett helt magasin i en motståndare utan att den miste livet. Men i jämförelse med millimeterprecisionen i ett shock rifle eller en rail gun känns det ofta som att försöka skriva sitt namn i snön genom ett durkslag."

Truer words have never been spoken!
Calle alltså <3
Ge grabben en löneförhöjning!

Medlem

"Men i jämförelse med millimeterprecisionen i ett shock rifle eller en rail gun känns det ofta som att försöka skriva sitt namn i snön genom ett durkslag."

I LOL'd!

Inaktiv

Far åt pipsvängen EA som DICE! Jag kommer aldrig mer att investera i Battlefield serien!

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Scream112:

Så kort och gott är inte commander "tillbaka" så som den fungerade i BF2... inte för att jag övervägde BF4 heller (köpte aldrig BF3) men lilltån hoppades ju lite på att de skulle ta tillbaka den rollen på ett fullt korrekt sätt så att man kunde spela commander.

Sedan ljög de ju om fokusen på e-sport inför 3an och aldrig såg vi något riktigt stöd för det.

Nej BF-serien för mig är sedan länge en CoD-klon som bara försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Inget fel i att tjäna pengar, men ibland kan man ju göra det hand i hand med att faktiskt skapa en produkt som, vågar jag säga de ursprungliga fansen gillade?

Trots 600 speltimmar med BF2 så förstår jag mig inte riktigt på det här nostalgiska snacket kring commandern, och att det skulle vara en sorts dealbreaker. Spelmekaniken kring commandern i BF2 var ärligt talat rätt stel och stolpig. Den med högst rank fick äran att släppa några supply crates och ge lite orders som folk ändå inte följde, eftersom de inte hade några större incitament för det.

Och detta skulle vara den perfekta fulländningen som gjorde att BF2 gick från mediokert till perfekt? Nä det luktar efterhandsnostalgi.

Själv hoppas jag på att de INTE har gjort commandern som i BF2.

Nej Commandern är inte dealbreakern. Det är det faktum att de ljög. De sade saker i sin marknadsföring inför BF3 som sedan aldrig införlivades. Du missade den biten kanske i mitt tidigare inlägg?

Självklart ser jag gärna att commander-rollen utvecklas med tiden. men just nu så kommer du bara kunna spela commander via surf-plattorna. Eller ja, "enheter med touch". Vilket jag kan tycka är mer gimmick än vettig feature.

Igen, dealbreakern vart när Dice flera gånger sa att e-sport, cometetive osv vart en stor del av serien och skulle få stor fokus i BF3, men sedan kom aldrig dessa features. Du har säkert glömt bort det, för det vart ju länge sedan, men det togs upp och påpekades utav flertalet sidor, som brydde sig om detta, men sedan glömdes det väl bort av de stora massorna som inte råkar beröras utav det. Än dock fult spel.

Förlåt att jag inte tillhör dom som köper spelet enbart för att spela public när jag har tid. FÖRLÅT! Man måste nog ha varit inblandad i e-sporten när BF2 begav sig för att ha en susning om vad det är jag pratar om.

Commander kommer finnas tillgängligt på PC och konsoler också.

Medlem
Skrivet av toast:

Kan förstå besvikelsen över nått man hoppats på inte blir så som förväntat, men är det inte jobbigt att gnälla återkommande varje gång man ser en artikel med battlefield i titeln? Gillar man inte serien så gå då vidare till annat, utan samma gamla gnäll!

[sarcasm] Det är givetvis så mycket mer konstruktivt att gnälla over gnället.[/sarcasm]

Medlem
Skrivet av henkka:
Skrivet av toast:

Kan förstå besvikelsen över nått man hoppats på inte blir så som förväntat, men är det inte jobbigt att gnälla återkommande varje gång man ser en artikel med battlefield i titeln? Gillar man inte serien så gå då vidare till annat, utan samma gamla gnäll!

[sarcasm] Det är givetvis så mycket mer konstruktivt att gnälla over gnället.[/sarcasm]

FZ borde införa som policy att de som gnäller även ska posta sin K/D ratio. Kvar skulle vi bara få konstruktiv kritik.

Inaktiv

"Även commander-funktionen finns tillgänglig på pekskärmar, och det är inte låst till en aktiv spelsession, utan du kan hoppa in på vilken server du vill och agera befälhavare"

Bra, äntligen någon vettig funktion för att "koppla ihop" gamingen över plattformarna. Får hoppas att det fungerar bra.

Personligen är nyheterna alldeles för få för att jag ska orka med BF 3.5, för vad mer är nytt egentligen? Hade någon märkt om man släppt detta som "BF3: Evolution origins commander and mappack DLC?", o sen begärt 300SEK?

Kan inte skaka mig av känslan av "mellansteg", kanske femman blir lite mer av vad man önskar. Missförstå mig inte, kommer säkerligen att lira det en dag, men själva "OMG GE MIG NU JAG VILL HA DAG 1 HURRD DUDUUDDUD" infinner sig inte, o den känslan saknar jag.

Medlem

Förstår inte hur det kan vara så svårt att skapa ett e-sports inriktat spel. I alla fall en liten del tillägnat oss tävlingsmänniskor. Pub blir man ju trött på efter 1 vecka.

Medlem
Skrivet av Aresz:

"Även commander-funktionen finns tillgänglig på pekskärmar, och det är inte låst till en aktiv spelsession, utan du kan hoppa in på vilken server du vill och agera befälhavare"

Bra, äntligen någon vettig funktion för att "koppla ihop" gamingen över plattformarna. Får hoppas att det fungerar bra.

Personligen är nyheterna alldeles för få för att jag ska orka med BF 3.5, för vad mer är nytt egentligen? Hade någon märkt om man släppt detta som "BF3: Evolution origins commander and mappack DLC?", o sen begärt 300SEK?

Kan inte skaka mig av känslan av "mellansteg", kanske femman blir lite mer av vad man önskar. Missförstå mig inte, kommer säkerligen att lira det en dag, men själva "OMG GE MIG NU JAG VILL HA DAG 1 HURRD DUDUUDDUD" infinner sig inte, o den känslan saknar jag.

nej, det är ju inte rome2-känslan precis. Jag har precis börjat komma in i BF3 igen efter att inte ha spelat på ett bra tag. Just nu har jag skitkul och känner inte att man behöver ett nytt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Inga större förändringar, folk kastar pengar på samma spel, ingen större förvåning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Dynamiskt väder och flaggor som faktiskt påverkar gameplay, äntligen säger jag! Däremot så har de jävla asen fortsatt på det blåa filtret, det ser så extremt onaturligt ut i stormen

ont i ögat


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av henkka:
Skrivet av toast:

Kan förstå besvikelsen över nått man hoppats på inte blir så som förväntat, men är det inte jobbigt att gnälla återkommande varje gång man ser en artikel med battlefield i titeln? Gillar man inte serien så gå då vidare till annat, utan samma gamla gnäll!

[sarcasm] Det är givetvis så mycket mer konstruktivt att gnälla over gnället.[/sarcasm]

Jo men det är ju ta mig fan samma gnäll om och om igen från samma personer, det borde ju rimligtvis vara så att det räcker nångång? tittar man bakåt 200artiklar med Battlefield i namnet så står där exakt samma sak från vissa användare, Ja vi vet nu vad det är ni inte gillar! Men antagligen så är man naiv och tror att man kan påverka antingen Dice eller de spelare som faktiskt gillar serien genom att sitta och Spamma sitt negativa budskap? hundratals gånger på repete!

Jag vet att BF3 är långt ifrån ett perfekt spel och kunde vara så mkt bättre, jag har oxå saker i det som stör mig, men gnället gör ju inget bättre, orka Ni som ALLTID skriver samma negg under Alla BF-artiklar!

Så jag Gnällde inte på att man gnäller, jag gnäller på att man upprepat Alltid gnäller.. viss skillnad!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Inga större förändringar, folk kastar pengar på samma spel, ingen större förvåning.

Så menar du att det är unikt för BF?

kolla på samtliga sport & bil-spel som Fifa XX, Nhl XX, NBA, WWE, alla Burnout, Need for Speed eller fightingspel som Tekken & Streetfighter.. En pytteliten grafikförbättring och nån ny karaktär senare så kör vi.. Men sen så är det ju samma i alla långkörare till TV serier oxå.. sässång 2 eller 12 av vänner, ser man nån skillnad? knappt.. Det funkar för en del men inte för andra.. Själv har jag saknat att kunna spränga golv/tak i shooters, hoppas det blir en grej i BF4 så de inte spar det till BF5.. *suck* Är iaf jävligt irriterande med hela den utplanerade marknadsplanen runt premium.. det stör mig.. Det nya spelsättet med att föra den tickande bomben närmare fiendensbas som en omvänd capture the flag tycker jag låter intressant dock!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Tybalt:

Inga större förändringar, folk kastar pengar på samma spel, ingen större förvåning.

Så menar du att det är unikt för BF?
**wall of text***

Nej. Det förvånar mig att du ställer den frågan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Scream112:

Så kort och gott är inte commander "tillbaka" så som den fungerade i BF2... inte för att jag övervägde BF4 heller (köpte aldrig BF3) men lilltån hoppades ju lite på att de skulle ta tillbaka den rollen på ett fullt korrekt sätt så att man kunde spela commander.

Sedan ljög de ju om fokusen på e-sport inför 3an och aldrig såg vi något riktigt stöd för det.

Nej BF-serien för mig är sedan länge en CoD-klon som bara försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Inget fel i att tjäna pengar, men ibland kan man ju göra det hand i hand med att faktiskt skapa en produkt som, vågar jag säga de ursprungliga fansen gillade?

Du måste skämta, battlefield har i gameplay passerat CoD för länge sen. Bättre ljud, grafik, fordon, Levolution (kommer bli sjukt grymt i Bf4 iom kartan blir dynamisk), skönare vapenkänsla och mer intressanta miljöer.

Jaha, så det är CoD som numera, efter att BF vann striden, slåss mot BF? Spelar det någon roll? De slåss ju med varandra. Du minns säkert inte BF2 och dess tävlings-scen.

Du kanske misstog mig för någon som gillar CoD? Nej jag gillade BF när spelet hade dedikerade servrar och det fanns stöd för tävlingsinriktat spel. Något som försvunnit nu när ALLT fokus ligger på pub-lir så som CoD gjorde det, vilket BF annammade och sedan om de vunnit eller ej är ointressant för min poäng.

Alla bf's på pc har haft dedikerade servrar. Du kan inte ens hosta en egen utan att ta kontakt med någon som hyr ut servrar.

Håller med dig dock att tävlingsinriktat spel saknas, vet att PCW existerar på normal, men det är praktiskt taget ingen som kör hardcore, vilket är läget jag föredrar..

Och bf3 är ingenting jämfört med alla galna clan matcher på bf2..

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Scream112:

Så kort och gott är inte commander "tillbaka" så som den fungerade i BF2... inte för att jag övervägde BF4 heller (köpte aldrig BF3) men lilltån hoppades ju lite på att de skulle ta tillbaka den rollen på ett fullt korrekt sätt så att man kunde spela commander.

Sedan ljög de ju om fokusen på e-sport inför 3an och aldrig såg vi något riktigt stöd för det.

Nej BF-serien för mig är sedan länge en CoD-klon som bara försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Inget fel i att tjäna pengar, men ibland kan man ju göra det hand i hand med att faktiskt skapa en produkt som, vågar jag säga de ursprungliga fansen gillade?

Du måste skämta, battlefield har i gameplay passerat CoD för länge sen. Bättre ljud, grafik, fordon, Levolution (kommer bli sjukt grymt i Bf4 iom kartan blir dynamisk), skönare vapenkänsla och mer intressanta miljöer.

Jaha, så det är CoD som numera, efter att BF vann striden, slåss mot BF? Spelar det någon roll? De slåss ju med varandra. Du minns säkert inte BF2 och dess tävlings-scen.

Du kanske misstog mig för någon som gillar CoD? Nej jag gillade BF när spelet hade dedikerade servrar och det fanns stöd för tävlingsinriktat spel. Något som försvunnit nu när ALLT fokus ligger på pub-lir så som CoD gjorde det, vilket BF annammade och sedan om de vunnit eller ej är ointressant för min poäng.

Alla bf's på pc har haft dedikerade servrar. Du kan inte ens hosta en egen utan att ta kontakt med någon som hyr ut servrar.

Håller med dig dock att tävlingsinriktat spel saknas, vet att PCW existerar på normal, men det är praktiskt taget ingen som kör hardcore, vilket är läget jag föredrar..

Och bf3 är ingenting jämfört med alla galna clan matcher på bf2..

Skillnad på dedikerade servrar och dedikerade servrar. Förut kunde du lägga upp en på din egna dator..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tybalt:

**wall of text***

Nej det var väll inte så mkt en fråga som ett konstaterande, Folk ÄR villiga att betala för uppföljare hur lite(n) förbättring de än kan föra med sig, som du sa, sen om det har ett berättigat egenvärde eller bara är att förakta låter jag andra skapa sin egen uppfattning om.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Nej det var väll inte så mkt en fråga som ett konstaterande ...

Ja, det var en märklig fråga du hade, speciellt med tanke på att du citerade mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ja det blir svårt att förstå, när man inte vill, också ganska meningslöst! Skitsamma då, trevlig helg!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

BF4 + Morakniv = WIN!
=P

Inaktiv

BF: Fåglar flyger iväg när du går in i en bunker.
COD: Fiskarna simmar ifrån dig.

Medlem

Har dom sagt nått om hitboxes?
Det är det största problemet jag har haft med BF spelen,
I BF3 va de helt absurt, sämsta hitboxen i nått modernt spel nånsin,fan skyrim har bättre hitbox än BF3 så om någon har hört ändringar på de inför BF4?

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Har dom sagt nått om hitboxes?
Det är det största problemet jag har haft med BF spelen,
I BF3 va de helt absurt, sämsta hitboxen i nått modernt spel nånsin,fan skyrim har bättre hitbox än BF3 så om någon har hört ändringar på de inför BF4?

Kommer knappast bli någon ändring, samma lama ping compensation.. så illa när man dör 2 meter runt hörnet!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar