Capcom siktar på 30 fps för Dead Rising 3

Medlem
Skrivet av Luftman:

Spel med högre framerate känns bara bättre, my opinion.

Det är ju självklart att det känns bättre med högre fps eftersom det bjuder på en mycket smidigare upplevelse.

Men nu är ju Dead Rising serien inge vidare snabba spel så stabila 30 fps kommer vara mer än ok för spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Luftman:

Spel med högre framerate känns bara bättre, my opinion.

Det är ju självklart att det känns bättre med högre fps eftersom det bjuder på en mycket smidigare upplevelse.

Men nu är ju Dead Rising serien inge vidare snabba spel så stabila 30 fps kommer vara mer än ok för spelet.

Tror dom tidigare spelen har haft 30 FPS också, men om jag har valet mellan bra grafik eller snabbare framerate så tar jag alltid det senare.

Medlem

"Next Gen"

*Fniss*

Skrivet av azynkron:
Skrivet av Pålis:

Att kunna hålla hög fps när det är en väldig aktivitet typ massvis med zombies+ riktigt bra grafik är väl väldgt krävande.

Right.. har aldrig under 50fps i DayZ.. Men det är ju på PC..

Jämför du DayZ med Dead Rising 3...är du seriös?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tråkigt. Hoppades på att alla skulle haka på 60 fps som BF4.

Medlem

30fps är standard på konsoller just nu, även om jag gärna vill att mina spel ska flyta...

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Luftman:

Spel med högre framerate känns bara bättre, my opinion.

Det är ju självklart att det känns bättre med högre fps eftersom det bjuder på en mycket smidigare upplevelse.

Men nu är ju Dead Rising serien inge vidare snabba spel så stabila 30 fps kommer vara mer än ok för spelet.

Tror dom tidigare spelen har haft 30 FPS också, men om jag har valet mellan bra grafik eller snabbare framerate så tar jag alltid det senare.

Dead Rising 2 finns till PC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Wow 30 fps, Heavy shit.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Visst GÅR det att spela på 30 fps.. Men det är långt ifrån silkeslent.. Hade iaf MINST hoppats på en 40-45.. Där går fan min smärtgräns..

Tycker ju att med den hårdvara dem har, att det borde gå att skräddarsy spelet bättre.. Annars får dem fan dumpa ner grafiken för spelkänsla > grafik!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av golom:

Om 30 fps är väldigt bra så sure, va inte grejen med denne generationen 60fps?...

Ganska svårt att ha mycket bättre grafik, och snabbare bilduppdatering.
Ska det va 60fps, så lär grafiken vara den samma som current gen.

På 8 år har ju hårdvaran utvecklats mer än att samma spel ska gå från 30 till 60 fps.

Xboxens grafikkort motsvarar "ungefär" ett 7850 som inte direkt är det bästa kortet som finns.

Å, andra sidan så är det konsoler vi snackar om. Det är inte en sjuhelsikes massa kombinationer av grafik, processorer och minnen. Sedan får man väl ha en viss förståelse när det är i början av en generation. Inte för att jag skuttar av glädje.

Jo för att om 3-4år så kommer det ju bli enklare att få 60fps framtidens spel...

Sen är väl Xbox One mer närmare 7770 och PS4 strax över prestandan på en 7850. Visst om ett par år kommer väl kraften från dem korten kunna nyttas bättre, problemet är ju att om ett par år kommer man kunna köpa ett grafikkort som är typ 2-3gånger bättre för typ summan av två nya konsol spel eller kinect så yeah...

Jaja strunt samma, viktigaste frågan är ju... klarar konsolerna att köra Crysis...

Ja på 30fps till och med!

Inte illa för en ny konsol från 2014 för 5k, att typ klara av ett spel från 2007 xD haha vilket skämt, Crytek vilka små troll dem är.

Medlem

Bara vänta på PC versionen då...

Medlem

konsoler kommer troligtvis aldrig sika på 60 fps, tack vara att det funkar med 30 för dom för det mesta, och dom kommer alltid så gott som att pressa maskinerna så mycket dom kan med det dom har tillgång till, vilket gör att dom har inte kräm nog för att få 60.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av golom:

Om 30 fps är väldigt bra så sure, va inte grejen med denne generationen 60fps?...

Ganska svårt att ha mycket bättre grafik, och snabbare bilduppdatering.
Ska det va 60fps, så lär grafiken vara den samma som current gen.

På 8 år har ju hårdvaran utvecklats mer än att samma spel ska gå från 30 till 60 fps.

Xboxens grafikkort motsvarar "ungefär" ett 7850 som inte direkt är det bästa kortet som finns.

Å, andra sidan så är det konsoler vi snackar om. Det är inte en sjuhelsikes massa kombinationer av grafik, processorer och minnen. Sedan får man väl ha en viss förståelse när det är i början av en generation. Inte för att jag skuttar av glädje.

Jo för att om 3-4år så kommer det ju bli enklare att få 60fps framtidens spel...

Sen är väl Xbox One mer närmare 7770 och PS4 strax över prestandan på en 7850. Visst om ett par år kommer väl kraften från dem korten kunna nyttas bättre, problemet är ju att om ett par år kommer man kunna köpa ett grafikkort som är typ 2-3gånger bättre för typ summan av två nya konsol spel eller kinect så yeah...

Jaja strunt samma, viktigaste frågan är ju... klarar konsolerna att köra Crysis...
http://tpucdn.com/reviews/AMD/HD_7850_HD_7870/images/crysis_1...

Ja på 30fps till och med!

Inte illa för en ny konsol från 2014 för 5k, att typ klara av ett spel från 2007 xD haha vilket skämt, Crytek vilka små troll dem är.

Crysis har slappts till nuvarande generationen redan. Ser hyfsat ut gor det men upplosningen tog mycket skada pa vagen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Preed:
Skrivet av IceMan:

inte så länge sedan som man vägra ha nått under 120fps ^^

What? Är ju knappt några monitorer eller tv apparater på marknaden med mer än 60 hz?

Precis.. så du kan trolla med siffror hur mycket du vill. Har du inte en skärm/tv med typ 3D stöd så blir det inte mer än 60hz. Fan vad lurade ni blir.

3D-Tv&#039;s kör även dem i 60hz eller 24 hz som är standard på film.

Nej, det gör de inte. De kör i 120Hz men använder varannan svepning för vänster och respektive höger.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Proximately:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av golom:

Om 30 fps är väldigt bra så sure, va inte grejen med denne generationen 60fps?...

Ganska svårt att ha mycket bättre grafik, och snabbare bilduppdatering.
Ska det va 60fps, så lär grafiken vara den samma som current gen.

På 8 år har ju hårdvaran utvecklats mer än att samma spel ska gå från 30 till 60 fps.

Xboxens grafikkort motsvarar "ungefär" ett 7850 som inte direkt är det bästa kortet som finns.

Å, andra sidan så är det konsoler vi snackar om. Det är inte en sjuhelsikes massa kombinationer av grafik, processorer och minnen. Sedan får man väl ha en viss förståelse när det är i början av en generation. Inte för att jag skuttar av glädje.

Jo för att om 3-4år så kommer det ju bli enklare att få 60fps framtidens spel...

Sen är väl Xbox One mer närmare 7770 och PS4 strax över prestandan på en 7850. Visst om ett par år kommer väl kraften från dem korten kunna nyttas bättre, problemet är ju att om ett par år kommer man kunna köpa ett grafikkort som är typ 2-3gånger bättre för typ summan av två nya konsol spel eller kinect så yeah...

Jaja strunt samma, viktigaste frågan är ju... klarar konsolerna att köra Crysis...
http://tpucdn.com/reviews/AMD/HD_7850_HD_7870/images/crysis_1...

Ja på 30fps till och med!

Inte illa för en ny konsol från 2014 för 5k, att typ klara av ett spel från 2007 xD haha vilket skämt, Crytek vilka små troll dem är.

Crysis har slappts till nuvarande generationen redan. Ser hyfsat ut gor det men upplosningen tog mycket skada pa vagen.

De slaktade rätt mycket mer än bara upplösningen på konsolerna.

Medlem

tycker konsoler kan hålla sig till annan slags gfx istället för försöka sig på dom kraft törstiga spelen och låta dom bli gjorda på PC, så man inte behöva höra på LAN när folk står bakom en och frågar vad för spel man spelar, och man säger t,ex BF3 , dom svarar BF3? driver du med mig är det så där bf 3 ska se ut igenligen asså ^^^när dom suttit och spelat på sina konsoler.

Inaktiv

Ett tidigt aprilskämt? Inte mycket till nästa generations spelkonsol.

KoP
Medlem

Aldrig haft något problem med spel som kör i 20-30 fps. Måste varit för att man gått igenom skärselden när man lirade den nya flugan som kallades 3D-spel på 80-talet på maskiner som inte riktiga orkade med.

Så bring it on. Kommer inte ha några som helst problem med Dead rising 3.

Inaktiv

Wow! 30 fps! Nästa generation är här!

Skägg.
10 Chambers

#Titanfall, med sin modifierade Source-motor, ska köra 60 fps.


signatur
Medlem

Dags för ps4 fanboysen att ha field day igen...

Inaktiv
Skrivet av KaptenKanel:

Dags för ps4 fanboysen att ha field day igen...

Man kan diskutera prestanda på en konsol utan att döma ut hela tråden som fanboys. Verkar mest vara hänvisningar till ett likadant grafikkort på en PC.

Du kan ju inte påstå att detta var ytterligare en bra nyhet för MS, oavsett vilken konsol du nu personligen föredrar?

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av KaptenKanel:

Dags för ps4 fanboysen att ha field day igen...

Man kan diskutera prestanda på en konsol utan att döma ut hela tråden som fanboys. Verkar mest vara hänvisningar till ett likadant grafikkort på en PC.

Du kan ju inte påstå att detta var ytterligare en bra nyhet för MS, oavsett vilken konsol du nu personligen föredrar?

Det är ju precis detta som är problemet. Nyheten har inte med MS att göra mer än att det släppt på deras konsol. Det lär vara spelet som är dåligt optimerat eller whatever. Andra spel som bör vara minst lika snygga om inte snyggare klarar ju köra 60fps, eller hur?
Men visst det var inte lika mycket ps4 inlägg som jag trodde

Medlem

Ja och att "de siktar" betyder inte att de får 30 FPS utan att de försöker med det så de ska försöka att få 60 FPS och om det blir sämre än det så har de iaf försökt.
*skrattar*


signatur

Names are for friends,so i don`t need one.

Medlem

pläjstäjtjion

Medlem
Skrivet av Efraim:

pläjstäjtjion

Eksbocks wan

Medlem

Att dom siktar på 30 fps säger endel om deras ambition imo.

Medlem
Skrivet av aleksander.esentals.7:

Ja och att "de siktar" betyder inte att de får 30 FPS utan att de försöker med det så de ska försöka att få 60 FPS och om det blir sämre än det så har de iaf försökt.
*skrattar*

Dom menar nog att dom lägger en FPS limiter på 30 fps så spelet inte hamnar på 60 fps med drops ner till 30. Det kommer kännas mycket sämre än stabil fps på 30.

Spel känns mycket smidigare med stabil framerate än med stora variationer. Det är därför det varit väldigt mycket debatt kring microstuttering på AMDs kort på grund av ojämna renderingstider och inte dålig fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Cane:

Så Xbox-one klarar inte ens 60 fps? Jag som äntligen väntat på konsoler som skulle ta steget över 15-30 fps till stabila 60.

Antar jag får vänta ytterligare en generation...

Klart den klarar 60fps. De prioriterar dock feta grafik framför fps på konsoll. Det gör man nästan alltid.

Medlem

lols konsoler.

123
Skriv svar