Osminkad gameplay från Battlefield 4

Medlem

Tråkiga tongångar här. Tycker det ser jävligt bra ut och mycket förutom grafiken är nytt / fixat från 3an. Om man inte tycker det här kvalificerar som ett helt nytt spel så bör man nog justera sina förväntningar något, eller ställa in sig på många framtida besvikelser.

Medlem

Jag kan fortfarande inte ladda och spela "End Game" i BF3. Det skulle jag vilja göra innan jag köper BF4. Tack.


signatur

autograph

Medlem

JackFrags ftw.

Medlem

Folk verkar inte förstå att detta är en Alpha-version som visas upp från Gamescom. Oerhört mycket är förbättrat från pre-Alphan som visades på E3 för två månader sen.

Dessutom är det en jäffla massa som är förnyat, uppfräschat och förbättrat om man jämför med BF3. En casual player (majoriteten) märker nog ingen större skillnad från BF3, men för någon som kan spelet utan och innan så finns det inga tvivel om att detta blir en helt ny upplevelse.

Jag längtar. Jag dreglar. Jag vill ha. Nu.

Medlem

Hade det varit en expansion för 159 spänn så hade det varit intressant, men som ett helt nytt spel för 599 kr, + 499 kr till för "premium".....? Haha, nej tack.

Medlem

Visst är det likt BF3 på många sätt, ser inget negativt i det eftersom jag älskade BF3 :-). Vad mera kan man förvänta säg på så kort tid? Gillar man inte BF3 köp inte BF4! Folk förväntar säg underverk, ungefär samma sak när en nya Iphone eller Samsung telefon kommer ut. Det räcker inte med att de är snabbare och har bättre skärm, de ska fan i mig kunna ta hand om disken om de ska duga!


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Vox
Medlem

Det verkar ganska klart att battlefield numera handlar om regelbundna intäkter istället för innovation och kreativitet. Det är nog inte det som gör att jag har tappat intresse för serien så utan det är bristen på stöd för esport. Riktigt duktiga spelare måste ha någonstans att ta ta vägen liksom, de kan inte förväntas spela public hela tiden. Och vi andra borde ges möjligheten att titta på matcher på vardagskvällarna om vi vill. Stör mig något enormt att dom skiter i allt det.

Medlem
Skrivet av Vox:

Det verkar ganska klart att battlefield numera handlar om regelbundna intäkter istället för innovation och kreativitet. Det är nog inte det som gör att jag har tappat intresse för serien så utan det är bristen på stöd för esport. Riktigt duktiga spelare måste ha någonstans att ta ta vägen liksom, de kan inte förväntas spela public hela tiden. Och vi andra borde ges möjligheten att titta på matcher på vardagskvällarna om vi vill. Stör mig något enormt att dom skiter i allt det.

Har du missat hela biten med spectator mode? Du kommer kunna specca både public såväl som matcher, pretty much som HLTV för Counter-Strike. Är tämligen övertygad om att BF4 kommer bli jävligt esports-vänligt. Även en liten anledning till att squad-storleken ökas till 5 istället för 4.
The signs are all over.

Medlem

Var på Gamescom igår - fick spela 45 minuter. Jag har ju iofs alltid varit extremt positiv till DICE och BF även om jag inte skulle beskriva mig själv som ett fan. Tex var jag inte helt förälskad i BF3.

Men. Detta. Var. JÄVLIGT BRA.

Medlem

Folk ÄLSKAR vara negativa i det här landet. De är bara massa komiker här som fiskar likes.

Medlem

Kör dom hardcore på filmen eller har dom ändrat så det inte längre krävs 2 magasin för att ha ihjäl någon?

Medlem
Skrivet av Johan:

Kör dom hardcore på filmen eller har dom ändrat så det inte längre krävs 2 magasin för att ha ihjäl någon?

Låter som att du lider av dålig aim. De flesta vapnena i spelet tar 3-5 kulor att döda någon med på nära håll och + 1-2 till på långt.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av kebbe:

Ni får nog ändra rubriken: Tror bestämt att det där är BF3.

Så vad tycker du dom ska göra för att det inte ska vara BF3 då?
Visst att man får ha åsikter, negativa som positiva, om ett spel men något mer konstruktivt än det där måste du väl ändå kunna komma på? Gäller iofs det flesta posterna i den här tråden

Byt grafikmotor, ta tillbaks de stora kartorna, ta ett steg tillbaks med förstörelsen (BC2 kändes bättre än BF3 i det avseendet), ge tillbaks de gamla klasserna, bort med alla fjantiga vapendekaler, ge bättre stöd för moddar och släng in allt i Vietnam-eran. Boom, Battlefield 4. PC-exklusivt kan det också bli när de ändå håller på.

Det här är inte Bad Company, det här är battlefield. Att göra spelet exklusivt till PC kommer inte göra det ett skit bättre. Vietnam har dom redan prövat ett par gånger tidigare.

Vox
Medlem
Skrivet av hälliz:
Skrivet av Vox:

Det verkar ganska klart att battlefield numera handlar om regelbundna intäkter istället för innovation och kreativitet. Det är nog inte det som gör att jag har tappat intresse för serien så utan det är bristen på stöd för esport. Riktigt duktiga spelare måste ha någonstans att ta ta vägen liksom, de kan inte förväntas spela public hela tiden. Och vi andra borde ges möjligheten att titta på matcher på vardagskvällarna om vi vill. Stör mig något enormt att dom skiter i allt det.

Har du missat hela biten med spectator mode? Du kommer kunna specca både public såväl som matcher, pretty much som HLTV för Counter-Strike. Är tämligen övertygad om att BF4 kommer bli jävligt esports-vänligt. Även en liten anledning till att squad-storleken ökas till 5 istället för 4.
The signs are all over.

Nej, jag har inte missat den biten. Om jag inte minns fel kunde man spectate:a även i bf2 och det var visserligen bra, men när man sneglar på spel såsom sc2, dota/lol, och nu även cs:go framstår det inte alls som tillräckligt och som om utvecklingen gått bortom enbart spectator mode. Som jag uppfattar saken behöver organiserandet av pcws flyttas från irc, forum och personliga kontakter till ett mer officiellt system - kopplat till spectatormode - för att det ska lyfta ordentligt. Samtidigt behövs även ett mer officiellt stöd för olika typer av turnerningar - senaste tidens utveckling av att vissa intäkter går till en pott för framtida turneringar är ju genialt och generöst. Jag försöker inte vara negativ till bf4, inte alls, jag stödjer helt inriktningen i allmänhet (bf3 var ju sjuukt kul) - men vill gärna se ännu mer stöd för esport.

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av kebbe:

Ni får nog ändra rubriken: Tror bestämt att det där är BF3.

Så vad tycker du dom ska göra för att det inte ska vara BF3 då?
Visst att man får ha åsikter, negativa som positiva, om ett spel men något mer konstruktivt än det där måste du väl ändå kunna komma på? Gäller iofs det flesta posterna i den här tråden

Byt grafikmotor, ta tillbaks de stora kartorna, ta ett steg tillbaks med förstörelsen (BC2 kändes bättre än BF3 i det avseendet), ge tillbaks de gamla klasserna, bort med alla fjantiga vapendekaler, ge bättre stöd för moddar och släng in allt i Vietnam-eran. Boom, Battlefield 4. PC-exklusivt kan det också bli när de ändå håller på.

Det här är inte Bad Company, det här är battlefield. Att göra spelet exklusivt till PC kommer inte göra det ett skit bättre. Vietnam har dom redan prövat ett par gånger tidigare.

Så "Modern Warfare" är någonting helt nytt? Detta blir alltså inte det femte spelet (i rad) i den "miljön"? Att man sedan drog ned på de interaktiva miljöerna från BC2 till BF3 är högst relevant i och med att Dice fortfarande säljer in spelet med det.

Jämför man konsolversionerna med PC-utgåvan av BF3 så var kartorna betydligt större, upplevelsen blev dock densamma då Dice inte bemödade sig att flytta ut flaggorna från varandra för att ge lite mer spelrum, det är ett klassiskt exempel på en konsolskada som resulterade i ett betydligt sämre spel.. Hade BF3 varit PC-exklusivt så vågar jag gissa på att kartorna hade varit större, förstörelsen mer utbredd, commander-läget hade varit kvar och spelet hade haft mod-stöd. Så jo, en PC-exklusivitet hade varit bättre.

Medlem

Kanske man ska köpa var annan/var tredje spel i denna serie så får man lite valuta för pengarna och variation, inte samma spel men med marginellt bättre grafik och ny siffra...
Nepp, jag tänker inte stödja denna CoD utveckling, vill de ha mina pengar måste de göra sig förtjänta av dem, till skillnad från många andra fanboys så bryr jag mig om vad spelet erbjuder, inte bara vad det heter.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Kanske man ska köpa var annan/var tredje spel i denna serie så får man lite valuta för pengarna och variation, inte samma spel men med marginellt bättre grafik och ny siffra...
Nepp, jag tänker inte stödja denna CoD utveckling, vill de ha mina pengar måste de göra sig förtjänta av dem, till skillnad från många andra fanboys så bryr jag mig om vad spelet erbjuder, inte bara vad det heter.

Så om man vill ha mer av samma för att man tyckte om de tidigare spelen så är man by default en fanboy? Samma argument som att man bara tittar på var tredje bondfilm bara för att de handlar om i stort sätt samma sak men med ett byte av omgivning.

Anledning till att folk köper en uppföljare är ju för att de tyckt om de föregående produkterna och vill ha mer av samma goda kaka. Inte för att de förväntar sig ett helt nytt koncept med inovation upp över öronen. Sånt vänder man sig till nyproducerat för vilket för mig är en rätt logisk utveckling för en produkt inom alla marknader.

Kan ta ännu ett exempel. Kolla på iterationerna av vw golf. Samma bil som blir uppputsad hela tiden. Borde öppna ögonen lite

Medlem
Skrivet av supersupra:

Köpte BF3 när det kom ut, lirade det 2-3 dagar totalt. Sen har jag aldrig rört spelet nån mer. BF2 lirade jag sjukt mycket. Vad jag saknar är dessa lite långsammare strider som kan ta flera timmar att klara av. I BF3 var det 10min och bara en massa köttande och knappt tid för lite planering av taktik med sin squad. BF3/BF4 är mer likt ett Quake spel... Jag har säkert missat jätte mycket nytt DLC till 3an, men första intrycket satte stopp för mig. Jag hoppas 4an är lite bättre på detta, gameplay kommer för grafik!...

Vill du ha taktik och långsamma fighter ska du lira Arma2/Arma3 CTI. Blir en helt annan spänning, då du inte har easy medics som kan instant ressa. Dör du och har inga spawnpoints kan du spawna typ 10-15min från där du var Om du spelat DayZ så kanske du vet hur stor Chernarus är, och Arma3 mapen är ännu större.
CTI = capture the island. 2 lag precis som BF3. Båda lagen har varsin commander som har ansvar för bas placering och byggandet av basen och dess uppgradering. Commandern är fortfarande dock en vanlig soldat och är med i strider precis som de övriga!
Sen finns det byar och städer som har AI gerilla. När man erövrar dessa så får laget och du in pengar som gör att Commandern kan utveckla och uppgradera ny tech. Samt du själv får pengar att köpa vapen och fordon för. Alla klasser kan ha alla vapen. Arsenalen i Arma är betydligt större än BF. Typ 15-20 helis och flyg, lika många olika tanks. Sen har du vanliga bilar/båtar/bussar och cyklar! Crosshojen gillar jag om man ska scouta, går fort på alla underlag.
Sen går det helt enkelt ut på att hitta och förstöra fiende basen, då har ena laget vunnit.

Medlem

Kom igen vi har ju faktiskt fått en till man i grupperna, några nya vapen, några nya kartor och lite ändringar i grafikmotorn.. samt commander mode.. *ironi off*..

Väldigt liten chans att jag köper BF 3,5(4)..

Skulle överväga att köpa det OM dom hade gjort tex detta:
6 manna grupper
6 Roller( spec-ops, medic, assualt, support, sniper och engineer)
Tonat ner allt running and gunning.. tex genom stamina.. mer rekyl ifrån vapnen och mycket sämre precision på full auto...

men men kommer nog aldrig hända.. kanske till BF 5? 6?.. som egentligen är BF4..

Medlem

Jag är inge stort fan av de senaste Battlefield spelen, BF2 PR FTW. Men vad förväntar ni er ens? Det är ju hur mycket som helst som har ändrats. De är små saker som gör spelen inte de stora...

Medlem
Skrivet av kastman:

Kom igen vi har ju faktiskt fått en till man i grupperna, några nya vapen, några nya kartor och lite ändringar i grafikmotorn.. samt commander mode.. *ironi off*..

Väldigt liten chans att jag köper BF 3,5(4)..

Skulle överväga att köpa det OM dom hade gjort tex detta:
6 manna grupper
6 Roller( spec-ops, medic, assualt, support, sniper och engineer)
Tonat ner allt running and gunning.. tex genom stamina.. mer rekyl ifrån vapnen och mycket sämre precision på full auto...

men men kommer nog aldrig hända.. kanske till BF 5? 6?.. som egentligen är BF4..

Haha va? du tog ju bara deras förändringar i bf4 och drog dem ett steg längre vilket gör din kravlista till enligt din egen logik bf3.5.2. Är ju precis det de gjort fast i mindre skala! Recoil kan jag hålla med om att den är på tok för låg för vissa vapen. Spela inte med dem istället och ge digsjälv en liten utmaning med de lite mer svårhanterade.

Medlem

Ja det är dom sakerna jag tycker dom borde gjort TILL EXEMPEL för att kunna kalla det BF4 med någorlunda gott samvete. Sen får dom ju gärna göra mer..

Du kanske inte ser 2 man mer i grupp(1+ till fyran) + 2 nya roller (ingen till fyran) som en rätt stor ändring.. tycker ju iofs att dom borde gjort dom redan till BF3 men det är en annan femma.

@Paperplane Kan bara hålla med BF2 PR är(edit) riktigt kul.

Medlem
Skrivet av kastman:

Ja det är dom sakerna jag tycker dom borde gjort TILL EXEMPEL för att kunna kalla det BF4 med någorlunda gott samvete. Sen får dom ju gärna göra mer..

Du kanske inte ser 2 man mer i grupp(1+ till fyran) + 2 nya roller (ingen till fyran) som en rätt stor ändring.. tycker ju iofs att dom borde gjort dom redan till BF3 men det är en annan femma.

@Paperplane Kan bara hålla med BF2 PR är(edit) riktigt kul.

Var bara intressant att du drog upp en magisk gräns så sjukt nära de förändringar som görs i dagsläget för att det skulle få räknas som en uppföljare i dina ögon. Jag såg iaf en komik och brist i logik i det hela när större förändringar görs redan nu.
Warfare i vatten är en helt ny aspekt som inte använts hitills vilken kan förändra dynamiken på de nya banorna.
"levelution" som verkligen är en stor skillnad gentemot föregående spel! Nya maps som är designade med dessa funktioner i åtanke samt en ny faction och tillhörande vapen till denna.
De förändringarna tycker jag är större och mer betydelsefulla än de du nämnde.

Medlem
Skrivet av highspeed:
Skrivet av supersupra:

Köpte BF3 när det kom ut, lirade det 2-3 dagar totalt. Sen har jag aldrig rört spelet nån mer. BF2 lirade jag sjukt mycket. Vad jag saknar är dessa lite långsammare strider som kan ta flera timmar att klara av. I BF3 var det 10min och bara en massa köttande och knappt tid för lite planering av taktik med sin squad. BF3/BF4 är mer likt ett Quake spel... Jag har säkert missat jätte mycket nytt DLC till 3an, men första intrycket satte stopp för mig. Jag hoppas 4an är lite bättre på detta, gameplay kommer för grafik!...

Vill du ha taktik och långsamma fighter ska du lira Arma2/Arma3 CTI. Blir en helt annan spänning, då du inte har easy medics som kan instant ressa. Dör du och har inga spawnpoints kan du spawna typ 10-15min från där du var Om du spelat DayZ så kanske du vet hur stor Chernarus är, och Arma3 mapen är ännu större.
CTI = capture the island. 2 lag precis som BF3. Båda lagen har varsin commander som har ansvar för bas placering och byggandet av basen och dess uppgradering. Commandern är fortfarande dock en vanlig soldat och är med i strider precis som de övriga!
Sen finns det byar och städer som har AI gerilla. När man erövrar dessa så får laget och du in pengar som gör att Commandern kan utveckla och uppgradera ny tech. Samt du själv får pengar att köpa vapen och fordon för. Alla klasser kan ha alla vapen. Arsenalen i Arma är betydligt större än BF. Typ 15-20 helis och flyg, lika många olika tanks. Sen har du vanliga bilar/båtar/bussar och cyklar! Crosshojen gillar jag om man ska scouta, går fort på alla underlag.
Sen går det helt enkelt ut på att hitta och förstöra fiende basen, då har ena laget vunnit.

Har Arma 2 och jag gillar det, men tyvärr alldeles för buggigt och krävande spel, och då uppgraderade jag ändå datorn för flera tusen...Har inte testat arma 3 än.. Ville mest påpeka att BF2 hade en riktig bra balans och ett mycket bättre lag-anda/squad arbete än vad jag sett i BF3, där alla är sin egen "one man army." Skall dock testa BF4 i vilket fall som, och hoppas på det bästa, annars får det stå i hyllan och samla damm

Medlem

Kommer att tänka på ett annat spel som också kom irriterande tätt, (som nu BF, COD och BlOps gör):
Left 4 Dead
Left 4 Dead 2

Skulle inte förvåna mig om det kommer en Left 5 Dead.

Det är nog ett av de värsta/konstigaste nära släppen av alla?
Visst, man måste ju inte köpa allt, men... synd att det är så tydligt.
Släpp hellre färdiga spel, men inte så ofta. Snälla speltillverkare!?
Kanske en kommande titel: "Right 4 U B Dead 2 Duty of Honor - Good Company Ops"?


signatur

autograph

123
Skriv svar