The Elder Scrolls Online får cash shop

Robot
Inaktiv
The Elder Scrolls Online får cash shop

Försöker få in så mycket pengar som möjligt innan det går f2p.

Medlem

Det var ju lite mindre bra.

Edit: eller detta kanske bara är för karaktärstjänster som tex WoW har på sin hemsida, detta gör ju ingenting om de inkluderar i spelet. Blir nog bara smidigt

Medlem
Skrivet av marhed:

Det var ju lite mindre bra.

Edit: eller detta kanske bara är för karaktärstjänster som tex WoW har på sin hemsida, detta gör ju ingenting om de inkluderar i spelet. Blir nog bara smidigt

Vad är det som är mindre bra?Det är väl bara och skita i att köpa "roliga saker och tjänster".

Medlem

kling... klong...kling... klong...kling... klong...kling... klong...kling... klong...kling... klong...

Å titta, där står någon och slår på en död häst...

kling... klong...kling... klong...kling... klong...kling... klong...kling... klong...

en häst med rustning på.

Medlem

Greed is good? I beg to defer!

Medlem

err, "inte en del av grundspelet". vilket skämt. man vill alltså först att folk ska köpa spelet för 400kr, sen ska dom betala 100kr varje månaden sen som inte det vore nog så ska man även behöva betala för mikrotransaktioner. vilket skämt. man vill äta kakan och ha den kvar, antingen går man free2play eller så kör man månadsavgift. hata EA och Activision bäst ni vill, men det här tog priset (no pun intended)

Medlem

Luktar flopp, tror ej på detta spel

Medlem

Är väl rätt standard att ta betalt för namnbyte och serverbyte?

Medlem

Har spelet månadsavgift så ska inte sånt här finnas.

Medlem

Om det inte påverkar gameplay så är det okej för mig, är fortfarande lite sugen på att testa detta.

Medlem

det är väl inget som helst fel med att ta betalt för saker/tjänster du inte behöver i spelet med som ändå kan vara praktiskt.. server transfer, namnbyte, smink och andra meningslösa prylar..

Ta reda på vad det handlar om innan ni börjar gnälla vissa saker är det bra att det kosta tex namnbyte för att det inte ska missbrukas.

Medlem

Folk hatar på mikro transaktioner helt utan anledning. Varför kan dom inte sälja pets, mounts osv som gör nada skillnad på gameplay för riktiga pengar precis som Blizzard gör? Jävla 12 åringar som bara vill gnälla.

Medlem

Blir horse armour dlc:et gratis?


signatur

Meep!

Medlem

Om man begär en månadsavgift av spelarna (vilket är något jag föredrar när det gäller mmo-spel) så borde allt innehåll ingå.
Microtransaktioner borde lämnas till f2p-spel.

Men men, det gäller ju att håva in så mycket det går innan spelet är helt övergivet och läggs ned.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

noooooooooooo!


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Inaktiv

Det framgår ju inte exakt vad det är som ska finnas i shoppen, så spekulationerna kan ju gå hur långt som helst här.

Men det är som med WoW, det finns en shop...här är den dock inkluderad i spelet istället för en webbsida.

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Är väl rätt standard att ta betalt för namnbyte och serverbyte?

Japp. Och liknande tjänster har funnits i EQ2 och andra MMOs ett bra tag: namnbyte på pc/guild. könbyte, redesign av nyllet m.m.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Har man spelet månadsavgift så ska inte sånt här finnas.

Det håller jag då fan med om!

Börjar kännas oseriöst det här :/

Inaktiv

Börjar bli utmattande att läsa kommentarer på FZ. Gnäll, gnäll och mera gnäll. Vänta, se och rösta med plånboken.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Om man tycker något är fel, då får man gnälla, snarare tröttsamt att höra på folk som gnäller, att andra gnäller

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Luktar flopp, tror ej på detta spel

Blizzard tar betalt för extra mounts/pets och andra tjänster utöver månadsavgift. Det har inte floppat än.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Låter väl skoj, se om man kan hypa upp sin karaktär med lite goodies. Bara det inte blir som SWTOR.

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av Luftman:

Har man spelet månadsavgift så ska inte sånt här finnas.

Det håller jag då fan med om!

Börjar kännas oseriöst det här :/

Det ända oseriösa var min grammatik, men det är åtgärdat!

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av tavener:
Skrivet av Luftman:

Har man spelet månadsavgift så ska inte sånt här finnas.

Det håller jag då fan med om!

Börjar kännas oseriöst det här :/

Det ända oseriösa var min grammatik, men det är åtgärdat!

"enda".

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av tavener:
Skrivet av Luftman:

Har man spelet månadsavgift så ska inte sånt här finnas.

Det håller jag då fan med om!

Börjar kännas oseriöst det här :/

Det ända oseriösa var min grammatik, men det är åtgärdat!

"enda".

Jag måste få mer sömn... xD

Medlem

12 månader med avgift sen blir det F2P. Kommer att bli en fet flopp.

Såg gameplay från nån mässa eller vad det var, såg riktigt ointressant ut, tyvärr. Det sista hoppet dog där. Hater? Absolut inte, är ett stort fan av Elder Scrolls, men det här är inte bra.

Medlem

Det blir Wildstar för mig...

Medlem
Skrivet av matte89:

Börjar bli utmattande att läsa kommentarer på FZ. Gnäll, gnäll och mera gnäll. Vänta, se och rösta med plånboken.

Det är väl ingen som tvingar dig att läsa kommentarerna? Eller ?

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Rakoon:

Luktar flopp, tror ej på detta spel

Blizzard tar betalt för extra mounts/pets och andra tjänster utöver månadsavgift. Det har inte floppat än.

WOW i all ära men resten av alla 100 tals mmo som redan finns och som 99% av alla har gått över till f2p?

Skriv svar