Dåliga spel du bör testa

Medlem
Dåliga spel du bör testa

Inom den moderna spelkulturen håller "mediokert" och "helt okej" på att automatiskt betyda "dåligt". Det görs inte nog många dåliga spel längre, vad som en gång i tiden klassades som average betyder mer eller mindre "awoid at all costs". Bra exempel är det nu mera ökända "Aliens: Colonial Marines", spelet är ju inte (vad jag har sett från videos och dylikt) helt ospelbart och lågbudget.

Vad jag försöker förmedla med detta är att för att uppskatta det bra så måste man hitta tid att spela det som är dåligt, för att förstå att mediokert och dåligt inte är samma sak.

Här är 3 sådana spel:

Cargo: The Quest for Gravity

Tycker du att slutet i Mass Effect 3 är ett bra exempel på dåligt berättad story och little to nothing making sense?

Hur låter då att springa runt, sparka på små nakna män tills dom flyter upp i skyn och exploderar av glädje. Sedan köpa fordonsdelar för denna "glädje" för att kunna samla mer "glädje" och återställa gravitationen till världen?

Herregud vad dåligt detta spel är, men fan vad jag älskar det.

Skateboard Park Tycoon 2003 / Snowboard Park Tycoon

Här är ett spel jag såg på ICA en gång i tiden, jag har ganska stort intresse för snowboard och hyfsat milt intresse för tycoon-spel. Så jag köpte det utan att tänka mig för, "äh, det är ju bara 50 spänn", tänkte jag.

Var är tycoon-delen? Är inte det meningen att man ska driva verksamheter och tjäna pengar? Allt man gör är att bygga parker och åker i dom, med extremt dålig fysik och kontroll.

Om du tycker SimCity kändes korkat, testa då detta.

Sonic The Hedgehog (2006)

Jag vet att detta spel är allmänt känt sedan Game Grumps påbörjade (men aldrig avslutade) detta. Men jag hann faktiskt spela igenom denna katastrof "innan det var coolt"! (Hipsterpoäng!)

"Sonic '06" är som ett mentalt test för att se "hur länge du orkar", att klara ut detta spel var en av dom mest belönande upplevelserna någonsin i mitt gaming-liv. Vill du se den mörkaste delen i Sonics karriär så ger du detta en chans, men du är varnad.

#blogg

Medlem
Dåliga spel du bör testa

He he testa Onechanbara bikini samurai squad till xbox360! Totalt uselt men ack så roligt..likaså Steel habringer.. Fast det är knappt ens roligt..

Medlem
Skrivet av dukedoom72:

He he testa Onechanbara bikini samurai squad till xbox360! Totalt uselt men ack så roligt..likaså Steel habringer.. Fast det är knappt ens roligt..

Det lät underbart dåligt!

Åh fy tusan, dessa håller man sig gärna borta från.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar