Dishonored: The Brigmore Witches

Robot
Dishonored: The Brigmore Witches

Trots den gamla kärleken och trots Michael Madsens skrovliga röst är det tomhet som dröjer kvar när vi lämnar Dunwall.

#dishonored, #dishonored-knife-of-dunwall, #dishonored-the-brigmore-witches, #deus-ex, #system-shock, #arkane-studios, #prey-2-2


Medlem
Dishonored: The Brigmore Witches

Hoppas det kommer fler dlc's eller kanske tom en uppföljare. Det här är ett spel och en spelvärld som jag älskar och inte vill lämna på ett tag.


signatur
Medlem

Är det värt att spela spelet ? inte läst om det så mkt alls faktiskt.

Geeks Gaming
Skrivet av Oneone:

Är det värt att spela spelet ? inte läst om det så mkt alls faktiskt.

Du kanske skall läsa om FZ:as recension
http://www.fz.se/artiklar/recension/20121008/dishonored

Spelet ligger på 91/100 på metacritic så jag skulle nog säga att det är värt att spela

Medlem

Jahopp. Skaffa det här också då

Testpilot

Grymt bra DLC även om det är ganska enkelspårigt och inte lika fritt som huvudspelet.
Man har man roligare med alla skills och perks man kan leka med då man smyger runt.

Medlem

Strunt i dishonored...
Vill ha recension på Splinter cell och SR4!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Strunt i dishonored...
Vill ha recension på Splinter cell och SR4!

Onödig kommentar... Varför hoppa in på den här nyheten för att säga det där?

Medlem

SR4 hade recension 15 aug - man får ju följa med lite på FZ om man vill ha hedern i behåll, vill säga.

Medlem

fantastiskt spel, njuter varje sekund när jag lira Dishonored


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

3 av 5?! Jag hoppas verkligen att det är på grund av att The Brigmore Witches får spelet att krascha helt (har kontakt med Bethesda om detta), för spelet är ju asgrymt! Verkligen inte tomt och att Daud snackar, är ju bara bra. Hans röst är mycket djup och lugn.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

3 av 5?! Jag hoppas verkligen att det är på grund av att The Brigmore Witches får spelet att krascha helt (har kontakt med Bethesda om detta), för spelet är ju asgrymt! Verkligen inte tomt och att Daud snackar, är ju bara bra. Hans röst är mycket djup och lugn.

Kände faktiskt också att det var lite färre alternativ gällande smygvägar. Och jämför man med originaltiteln och till exempel granny rags, slackjaw och sånt, så var det nog faktiskt lite tomt. Men det var ett grymt spel hursomhelst, och räknar man in kostnadsskillnaden så finns det int mycket att klaga på

Medlem

Hade sjukt kul i Dishonored började spela och ville aldrig sluta! Gief me mooar

Medlem

Jag gillar Dishonored men tror inte jag investerar i DLC till det. Hoppas på att de utvecklar spelets mekanik och släpper en tvåa.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Är det måhända Agent Smit som pryder omslaget till detta DLC?

Medlem

Kan inte hitta det i Playstation Store?

Medlem

Tycker Dishonored vart sisodär roligt, härlig stämning och story men gameplay kunde vart bättre kändes väldigt klumpigt stundvis.

Medlem

Lika värdelöst som senaste Bioshock... mer FILM än SPEL.

Medlem

Vet inte riktigt om jag skulle kalla Harvey Smith för designmästare. Visst har han jobbat med Deus Ex och System Shock (som QA, ej utveckling) som båda är underbara spel, men det var med Deus Ex: Invisible War som han hade fria händer och det gick ju som det gick. Och Arkane Studios har ju gjort denna typ av spel innan Harvey Smith började jobba hos dom, så dom hade ju kompetensen redan.

Medan jag föredrar tysta huvudpersoner, så har jag inget emot Dauds röst i dessa två DLCer, hans röst blir aldrig tjatig utan bara några kommentarer här och där som med Garret i Thief-serien. Det fungerar bra.

Håller dock med om att det är lite tomt (speciellt inne i häxornas herrgård som jag önskar hade varit lite större), men fortfarande helt ok.

Skrivet av Exxo:

Lika värdelöst som senaste Bioshock... mer FILM än SPEL.

Förstår inte riktigt ditt argument här. I både Bioshock och speciellt Dishonored så spenderar du den stora majoriteten av tiden med att styra huvudpersonen själv istället för att glo på en förutbestämd sekvens.

Dom flesta gångerna i Dishonored när man inte är i kontroll av huvudpersonen är bara när han sitter på en båt i början av banorna.

Medlem

Jag hoppas verkligen att de släpper en 2a, den skulle kunna utspela sig före 1an och då kan man få veta vad Corvo gjorde innan han kom med båten. T.e.x att man skall jaga ned någon fiende till kungariket? Det ända dåliga är att han inte kan ha krafterna, men det blir ju ändå hyfsat bra gameplay...


signatur

Gradixio!

Medlem

är detta en DLC eller finns det på egen "skiva" ?
finns det tidigare DLC som jag missat ??

jag hoppas oxå det blir flera spel i denna värld., vare sig man är corvo eler ej...

1
Skriv svar