Shadow of the Eternals misslyckas igen

Robot
Medlem
Shadow of the Eternals misslyckas igen

Ibland är väl risken att man antingen får skala ned (till den budgetnivå man faktiskt når), eller lägga hela projektet på seriös is tills vidare.

En fåtalig men lojal mängd backers kan ses ungefär som en liten publisher; det finns helt enkelt inte nån Blizzard-budget till det här. Vill ni testa så finns pengarna, men det kommer (i nuläget iallfall) egentligen aldrig kunna nå över 300,000 dollar. Det är vad era återkommande backers kan frambringa, liksom.

Det här är en dag värd att fira. Förhoppningsvis kanske Denis Dyack kan fatta att han inte är önskad nu och hitta en annan industri att vara skit i.

Medlem

Börja litet och skala uppåt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Detta kommer säkerligen ge ännu mer glöd till de som kritiserar Kickstarter. Men det känns som att projekt lika stora som AAA-titlar inte är realistiska i Kickstarter-sammanhang om inte ett enormt intresse redan på förhand är garanterat, och därför frågar man antingen om för lite support, eller så får man för lite support. Man kan bara hoppas på att de som fått backning på Kickstarter kan motbevisa kritikerna, och därmed utveckla modellen så att vi kan se en "stabilare" framtid.

Skrivet av Xzander:

Detta kommer säkerligen ge ännu mer glöd till de som kritiserar Kickstarter. Men det känns som att projekt lika stora som AAA-titlar inte är realistiska i Kickstarter-sammanhang om inte ett enormt intresse redan på förhand är garanterat, och därför frågar man antingen om för lite support, eller så får man för lite support. Man kan bara hoppas på att de som fått backning på Kickstarter kan motbevisa kritikerna, och därmed utveckla modellen så att vi kan se en "stabilare" framtid.

Om något så är det här bevis för att Kickstarter modellen faktiskt har en chans. Folk ger inte pengar till folk som Precursor utan att kolla upp vad de är för några. Smarta kunder som uppenbarligen inte bara finansierar vad fan som helst. Du har rätt i att den förmodligen aldrig kommer kunna funka för AAA titlar, men det är det nog ingen som förväntar sig heller.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Detta kommer säkerligen ge ännu mer glöd till de som kritiserar Kickstarter. Men det känns som att projekt lika stora som AAA-titlar inte är realistiska i Kickstarter-sammanhang om inte ett enormt intresse redan på förhand är garanterat, och därför frågar man antingen om för lite support, eller så får man för lite support. Man kan bara hoppas på att de som fått backning på Kickstarter kan motbevisa kritikerna, och därmed utveckla modellen så att vi kan se en "stabilare" framtid.

Detta visar snarare att det till stor del beror på vilket rykte en utveclare har. Jag hade inte donerat en enda krona till Chris Roberts om jag saknade förtroende för honom, ju mer förtroende jag har ju mer är jag villig att donera.

phi
Medlem

Denis Dyack + ointressant spel = jag kastar inga pengar på Precursor.

Mycket enkelt.

Medlem
Skrivet av General Dysisa:
Skrivet av Xzander:

Detta kommer säkerligen ge ännu mer glöd till de som kritiserar Kickstarter. Men det känns som att projekt lika stora som AAA-titlar inte är realistiska i Kickstarter-sammanhang om inte ett enormt intresse redan på förhand är garanterat, och därför frågar man antingen om för lite support, eller så får man för lite support. Man kan bara hoppas på att de som fått backning på Kickstarter kan motbevisa kritikerna, och därmed utveckla modellen så att vi kan se en "stabilare" framtid.

Om något så är det här bevis för att Kickstarter modellen faktiskt har en chans. Folk ger inte pengar till folk som Precursor utan att kolla upp vad de är för några. Smarta kunder som uppenbarligen inte bara finansierar vad fan som helst. Du har rätt i att den förmodligen aldrig kommer kunna funka för AAA titlar, men det är det nog ingen som förväntar sig heller.

Du har definitivt en poäng, och som du säger kan nog de potentiella kundernas eftertänksamhet bidra till att sålla bort de ruttna äggen. Det jag menade var mer att varje "misslyckad" kickstarter blir en anledning för kritikerna att dra på de självbelåtna smilbanden, samt att jag upplever att innan hela affärsmodellen fått mogna och etablera sig så kommer osäkerhet leda till att vissa projektstartare, inte kunderna, inleder projekt som inte rimligtvis går att finansiera, vilket tyvärr riskerar att sänka hela Kickstarter-idéns trovärdighet. Men om man koncentrerar sig på de väl genomtänkta projekten och ignorerar allt oseriöst är det såklart inget bekymmer.

Kan man inte få ihop en vettig presentation blir det väl så att intrycket blir lidandet. Hoppas gänget kan jobba med något annat i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Tycker väl själv att det är lite synd att det inte blir något med Shadow of the Eternals. Gillade Eternal Darkness: Sanity's Requiem till Gamecube väldigt mycket. Bortser man från Denis Dyack och en ganska rörig presentation så fanns det ändå intressanta delar som jag gärna skulle vilja ha sett bli spel.

Men sätter man en rätt hög gräns för vad som är rimligt så blir det platt fall. Jag tror att folk är försiktiga nu med att lägga ut pengar på Kickstarter för nu vill man se om det lönat sig, om spelen håller den kvalitet som lovats. Se på Satellite Reign, Syndicates andliga uppföljare, trots en bra presentation och ett intresse så var det inte självklart för många att satsa på spelet. Tror succer som Torment: Tides of Numenera, Project Eternity, Broken Age för att nämna ett par exempel kommer att utebli ett tag för folk som har investerat eller kan tänka sig att investera väntar på för att se om det var värt det.

Medlem

Trist.. Såg fram emot shadows of the eternals :/

Medlem

De skulle ha 750 000 dollar för en episod... av 12. Go figure varför det gick som det gick.

Medlem

Vad det beror på? Det är bara för många spel/projekt på G, har flera spel liggandes som jag ännu inte avslutat pga brist på tid eller som bara har prioriterats åt sidan för att kanske plockas upp igen senare, men samtidigt så kommer en vid ström av nya titlar som lockar så...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Vad är felet med den här killen? Bedrägerier eller bara dåliga spel?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av General Dysisa:

Det här är en dag värd att fira. Förhoppningsvis kanske Denis Dyack kan fatta att han inte är önskad nu och hitta en annan industri att vara skit i.

Vad har Dyack gjort dig? Låter ju nästan som han har stulit din förstfödde och pissat på din mors grav.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem
Skrivet av General Dysisa:
Skrivet av Xzander:

Detta kommer säkerligen ge ännu mer glöd till de som kritiserar Kickstarter. Men det känns som att projekt lika stora som AAA-titlar inte är realistiska i Kickstarter-sammanhang om inte ett enormt intresse redan på förhand är garanterat, och därför frågar man antingen om för lite support, eller så får man för lite support. Man kan bara hoppas på att de som fått backning på Kickstarter kan motbevisa kritikerna, och därmed utveckla modellen så att vi kan se en "stabilare" framtid.

Om något så är det här bevis för att Kickstarter modellen faktiskt har en chans. Folk ger inte pengar till folk som Precursor utan att kolla upp vad de är för några. Smarta kunder som uppenbarligen inte bara finansierar vad fan som helst. Du har rätt i att den förmodligen aldrig kommer kunna funka för AAA titlar, men det är det nog ingen som förväntar sig heller.

Exakt. Detta visar om något att Kickstartermodellen faktiskt kan fungera.

Sen tror jag inte heller att pedofil-/barnporrhärvan kring utvecklaren på Precursor Games hade en direkt positiv inverkan på Kickstartern. Oavsett hur läget faktiskt låg till där, knappast optimalt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

En misslyckad kickstarter visar bara vilken styrka vi som konsumenter har, en styrka som borde användas mot vanliga publishers som tex EA när de mjölkar sönder spelserier och skövlar bra utvecklare.

1
Skriv svar