The Elder Scrolls Online får cash shop

Medlem

90% av alla som skrivit kommentarer har bara läst rubriken.. det handlar om namnbyte osv, något som är standard i genren

Inaktiv

Nu är jag fullständigt emot månadskostnad av spel från första början. Känns lite som att "ja men det blir 450:- för spelet.....åhhh...tack...fast nui blir det 150:- till, och 150:- till, och 150:- till. Nu har vi släppt en ny ras, det blir 450:- tack....ååhhh vad lättlurad du är då. Nu blir det 150:- till tack, 150:- till, 150:- till, Nu har vi Hela 2 nya raser extra, det blir 500:- till tack, tack så mycket, det blir 150:- till tack, vill gärna ha 150:- till...

Medlem
Skrivet av Urbandurban:

Folk hatar på mikro transaktioner helt utan anledning. Varför kan dom inte sälja pets, mounts osv som gör nada skillnad på gameplay för riktiga pengar precis som Blizzard gör? Jävla 12 åringar som bara vill gnälla.

Blizzard gör ju det så bra i Diablo 3 med deras genomtänkta real money auction house


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Luftman:

Har spelet månadsavgift så ska inte sånt här finnas.

Precis det de nämner finns i wow, vad är skillnaden?

Medlem

Hahaha så roligt att se folk bli totalt galna så fort orden "cash shop" ska finnas i ett spel. Det är helt otroligt hur gaming communitiet har utvecklats, från att vara nyfikna och förväntansfulla till att vara dömmande och fisförnäma.

Ish
Medlem
Skrivet av Luftman:

Har spelet månadsavgift så ska inte sånt här finnas.

Nej, man kan ju inte ha både veckopeng och månadspeng eller!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Om de gör som I EQ2 (eller som sony gör) så får man ju cash-shop valuta för sin månadsbetalning, så man behöver inte betala dubbelt.

DOCK, så kostar ju visa saker så mycket (man får 500 var månad och det dyraste ligger på 2000 kanske), så att man får vänta ett tag.

Sedan kan de ju ha som I andra spel, möjligheten att köpa cash-shop valuta för sånt man samlar på sig I spel. EQ 3 verkar ju ha något åt det hållet.

Jag gillar inte när de suger ut pengar, men jag tror jag väntar med att dömma tills jag faktiskt har sett exakt vad det blir.


signatur

K9
:.:

Inaktiv

Känns rätt naturligt att det kommer kosta pengar att byta server, ändra namn osv. Däremot tycker jag att det är tråkigt att det ska gå att köpa items som används i spelet, såsom mounts och pets.

Det sistnämnda är inte bekräftat, men en tråkig del jag ser som blivit för stor hos Blizzard exempelvis.

Medlem
Skrivet av Bassepojken:

Känns rätt naturligt att det kommer kosta pengar att byta server, ändra namn osv. Däremot tycker jag att det är tråkigt att det ska gå att köpa items som används i spelet, såsom mounts och pets.

Det sistnämnda är inte bekräftat, men en tråkig del jag ser som blivit för stor hos Blizzard exempelvis.

Det som stör mig mest i WoW är att dom gjort det för enkelt att få mount. Alla kunde få 60% mount men att få epic var inte lika lätt. Nu får man det gratis och kan köpa överallt. Men inte nog med det med alla expansioner har flygande mounts förstörst spelet helt. Inte samma värld att utforska nu när man kan flyga runt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av tavener:
Skrivet av matte89:

Börjar bli utmattande att läsa kommentarer på FZ. Gnäll, gnäll och mera gnäll. Vänta, se och rösta med plånboken.

Det är väl ingen som tvingar dig att läsa kommentarerna? Eller ?

Nej, men om jag säger såhär. Det är tråkigt att FZ kommentarsfält börjar luta sig åt YouTube kvalité. Börjar fundera om vi gamers har börjat blivit oerhört bortskämda, då det är så mycket hat på spel för att man inte håller med på en eller två punkter.

Den som lever får se.

Jag tycker inte att vi har blivit allt för bortskämda (kanske lite, men inte i det här fallet). Snarare företag som blåser oss med deras pissiga spel som man ska betala, betala och betala för, fast att man redan köpt deras ''fullversion'' till spel. Men det är ju bara vad jag tycker förstås.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bassepojken:

Känns rätt naturligt att det kommer kosta pengar att byta server, ändra namn osv. Däremot tycker jag att det är tråkigt att det ska gå att köpa items som används i spelet, såsom mounts och pets.

Det sistnämnda är inte bekräftat, men en tråkig del jag ser som blivit för stor hos Blizzard exempelvis.

Det som stör mig mest i WoW är att dom gjort det för enkelt att få mount. Alla kunde få 60% mount men att få epic var inte lika lätt. Nu får man det gratis och kan köpa överallt. Men inte nog med det med alla expansioner har flygande mounts förstörst spelet helt. Inte samma värld att utforska nu när man kan flyga runt.

Precis, att saker förenklats och fördummats är tråkigt, men blir väl lätt så när det är så pass gammalt och man vill göra det smidigare. Men mycket av lösningarna har gjort spelet så mycket tråkigare, tyvärr.

Medlem

Efter den senaste läckan så är jag såld på ESO. Visst spelet har vissa saker som behöver poleras lite, detta inkluderar vissa animationer... men spelet såg kul ut i mina ögon. Plus att på högsta inställningarna så var det inte alls så fult som det innan sett ut.

Jag ser definitivt fram emot att testa det.

Certified flop, tyvärr


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Folk skriker att dom inte är intresserade längre och att det är en flop.... p.g.a. en fakking cash shop där du kan betala för att ex. byta server?

... det finns för många idioter.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Så dom har en shop vid release där man kan köpa saker som inte ingår i orginalspelet, vad är problemet? Tänk om folk skulle argumenterat för att få alla Star Wars-figurer bara för att dom sett filmerna på bio. Det är väl inte upp till oss spelare att argumentera för vad som ska ingå eller inte, gillar man inte spelet så behöver man ju inte köpa det, eller fortsätta betala efter att man har köpt det. Den här "gratismentaliteten" hos en del är ju skrämmande.

Medlem

Det här spelet är så känns så sjukt overhyped.
Not impressed. Blir nog inget köp.. :/

Medlem

De finns i WoW med att man kan byta namn o server osv, ser inget gnäll om det, men när de kommer i ett annat mmo så e de fullt krig.

Medlem

Ordet flopp överanvänds och missbrukas något enormt. Att ESO skulle floppa är högst osannolikt då hypen och intressebasen är tillräckligt stor för det ska sälja riktigt bra. Dessutom verkar folk vara snabba med att vräka ur sig åsikter innan de ens vet något, de flesta verkar bara läsa rubriken och gå direkt efter det till att kommentera.

Som de själva säger kommer innehållet säkerligen bestå av serverbyten, namnbyten, kosmetisk skit m.m. Oerhört vanligt i de flesta mmo:n.

Klaga kan man börja göra först om det visar sig att spelare kommer kunna köpa till sig bättre gear, stat-buffar, snabbare mounts osv. Det hade även varit fult om alla "snygga" vapen- och armorskins, mounts osv bara fanns tillgängliga via Cash Shop, men det återstår som sagt att se. Först och främst ska spelet släppas, spelas, och bedömas om det är värt sin månadskostnad eller inte. Helt enkelt om det är ett bra spel.

/Rant

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Rakoon:

Luktar flopp, tror ej på detta spel

Blizzard tar betalt för extra mounts/pets och andra tjänster utöver månadsavgift. Det har inte floppat än.

WoW har dött, om du inte tror mig gå runt i olika zoner och räkna spelare

Medlem
Skrivet av fendrigan:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Rakoon:

Luktar flopp, tror ej på detta spel

Blizzard tar betalt för extra mounts/pets och andra tjänster utöver månadsavgift. Det har inte floppat än.

WoW har dött, om du inte tror mig gå runt i olika zoner och räkna spelare

Är väl totalt 7 miljoner spelare spridda över 50 miljarder servrar så inte så konstigt att det känns dött. Skulle dom minska antal servrar eller slå ihop några skulle det bli mer liv i stugan ska du se.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

vet nån när betan är

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av fendrigan:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Rakoon:

Luktar flopp, tror ej på detta spel

Blizzard tar betalt för extra mounts/pets och andra tjänster utöver månadsavgift. Det har inte floppat än.

WoW har dött, om du inte tror mig gå runt i olika zoner och räkna spelare

Är väl totalt 7 miljoner spelare spridda över 50 miljarder servrar så inte så konstigt att det känns dött. Skulle dom minska antal servrar eller slå ihop några skulle det bli mer liv i stugan ska du se.

5.4 Virtual Realms kommer att lösa detta. Om man spelar på någon utav dom mer aktiva realmsen så finns det gott om folk, oftast tom. för mycket.

Medlem

Och åter igen, säger som många har sagt innan.

TA REDA PÅ FAKTA INNAN NI KOMMENTERAR OM NÅGONTING SOM NI UPPENBARLIGEN INTE VET NÅGONTING OM!

Ingame shoppen kommer bestå utav server transfer, name change osv. Inte mounts, inte pets etc.

Medlem

Folk borde börja tänka för sig själva... Syftar på alla toppkommentarer samt alla som har gett tummen upp.

Medlem

FAN VA ROLIGT O BYTA NAMN YESSSS. jag ska byta namn varje dag o ha roligt som fan


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Ser pisstråkigt ut.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av AmiZ:

vet nån när betan är

Den pågår nu, men man måste bli inbjuden.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

kling... klong...kling... klong...kling... klong...kling... klong...kling... klong...kling... klong...

Å titta, där står någon och slår på en död häst...

kling... klong...kling... klong...kling... klong...kling... klong...kling... klong...

en häst med rustning på.

Haha!

Även om det inte är Bethesda som gör detta spel så skrattade jag gott. Tack för det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Har spelet månadsavgift så ska inte sånt här finnas.

Inte? Det är väl smidigare att ha sådana tjänster ingame, istället för att man måste ut på internet, se World Of Warcraft. Det är ingen skillnad alls utan gör det bara smidigare för dom som vill köpa tjänster.

Medlem

Inte för att andra MMO (se Blizzard) är bättre men det ger likväl en sur eftersmak.

Visserligen kanske inte sakerna inverkar på dödandet i sig men dem är likväl en del av spelet, något som spelare uppenbarligen vill ha och något som man lika gärna hade kunnat hitta som en kul rare-drop.

Dessutom ser jag redan nu hur spelet som jag hoppades skulle skina "realism" och mer genuin fantasy som man kan leva sig in i, så som Skyrim, kommer att fyllas med specialmounts, pets, outfits och roliga boxar på marken i WoW-stil. I WoW funkar det för att nästan all inlevelse i världen är redan förstörd, vilket så klart inte är något bra.

En jämförelse med WoW är inte heller särskilt rättvis. WoW är i en särställning. Jämför istället med den stora floran av andra MMO så har vi Guild War 2 som saknar månadsavgift och lever på dessa microtransaktioner, vi har EVE som vad jag vet saknar microtransaktioner och andra F2P som antingen lever på microtransaktioner eller klarar sig utan.

Själv betalar jag hellre 150kr/mån för att få "allt" än att sitta och betala 30kr då och då för saker man egentligen inte behöver.

Skrivet av Zalcore:

Och åter igen, säger som många har sagt innan.

TA REDA PÅ FAKTA INNAN NI KOMMENTERAR OM NÅGONTING SOM NI UPPENBARLIGEN INTE VET NÅGONTING OM!

Ingame shoppen kommer bestå utav server transfer, name change osv. Inte mounts, inte pets etc.

Länka en källa då istället för att klaga på att folk inte vet saker som inte står i artikeln. Så jävla uppenbart är det inte. Dessutom står det "roliga artiklar" som exempel på saker som säljs, alltså inte bara server transfers, name change etc.

Skrivet av http://esohub.de/news/154-eso-interview-abomodell-itemshop-entwicklung:

Laut Matt Firor wird es in The Elder Scrolls Online einen Itemshop geben, wo ihr Spaß-Items und Charakterservices wie eine Umbenennung des Charakters kaufen könnt.

Skrivet av Google Translate för er som inte kan tyska:

Enligt Matt Firor kommer att finnas tillgänglig i The Elder Scrolls Online en punkt shop, där hennes karaktär roliga artiklar och tjänster som du kan köpa som ett namnbyte av tecknet.

Det är nog du som ska kolla igenom artikeln innan du klagar.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skriv svar