Ubisoft och Nvidia i allians för snyggare pc-spel

Medlem
Ubisoft och Nvidia i allians för snyggare pc-spel

De är ju typ nice att de communityar ihop sig kring topics som dessa. Kanske de lyckas göra lite change te de bättre när det gäller graphics. (Sorry I only skriver svengelska idag)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nu kommer EU börja gnälla om sin anti-monopol lagar... Vilket är najs iof, men kanske inte alltid

Medlem

Tror på det när jag ser det, Ubisofts PC-portar är verkligen helt urusla eller ibland av okej kvalitet, inget mer.

Medlem

Som sagt ovan är ju ubi's portar bajs, kul att de kommer förbättras.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Hell yeah! Nu blev jag plötsligt mer taggad på Watch dogs och Black flag!

Medlem

Ser inget fel med detta
Bara kul att PC får mer backning, Splinter Cell va ett ok spel, hade nog inte spelat det om jag inte fått det till mitt grafikkort, men oj va snyggt det var.

Medlem

Så nextgenkonsollerna får inte ens ha de snyggaste spelen (multiplattform) i början av sin cykel?

Medlem

Detta verkar lovande.
Square Enix har ju jobbat med AMD med sina PC portar och dem har ju den senaste tiden haft en väldigt bra kvalité.

Medlem

Förväntar mig fotorealism/film CGI grafik nu från Nvidia och Ubisoft.

Medlem

Låter som en bra plan. Jag är glad.

Har efter en patch haft mupp problem med nya Splinter Cell.

Har en framerate på runt 55-75 men när man gläpper på mörkerseende och sonar så hackar det ibland fast fraps säger 40. Alltså riktigt laggigt. Behöver bara alt tabba ur spelet och gå in igen så hoppar den upp till runt 70.

Samma problem hade jag med AssCreed 3 fast då frös sig spelet typ varje kvart helt. Alt tabba ur och det var igång igen...hmm...

Btw utan tesstelation (eller vad det nu heter) och ingen AA


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har alltid tyckt Ati/Amd korten haft bättre bildkvalité än nvidia och dom brukar vara en hel del billigare dessutom!

och jag kan verkligen inte förstå deras val att slå sig ihop med nvidia nu när både X1 och PS4 kommer med ATI gpu:er

Medlem
Skrivet av Deli:

Har alltid tyckt Ati/Amd korten haft bättre bildkvalité än nvidia och dom brukar vara en hel del billigare dessutom!

och jag kan verkligen inte förstå deras val att slå sig ihop med nvidia nu när både X1 och PS4 kommer med ATI gpu:er

AMD har väl fullt upp.

Medlem

Ledsen Ubisoft, men när det kommer till era spel så är det inte grafiken som får mig att hålla mig borta - det är UPlay samt att det är dåliga portar/eller helt enkelt spel som är designade först och främst till konsoll som inte översätts något vidare till PC:n.

De spel som inte har UPay har varit roliga att spela - senast var det Call of Juarz som jag gillar. Enkelt och trevligt spel och utan en massa skräp som UPLAY och listor och Facebook och annat tjöt...

Finare grafik må vara en kul grej och en fin marknadsföringsploj - men i ärlighetens namn tror jag ni vinner fler PC spelares hjärtan genom att optiomera spelenskontroller och overall design mer till PC;ns fördel samt antingen ta bort UPLAY helt och hållet eller utveckla det till något vettigt.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Har efter en patch haft mupp problem med nya Splinter Cell.

Har en framerate på runt 55-75 men när man gläpper på mörkerseende och sonar så hackar det ibland fast fraps säger 40. Alltså riktigt laggigt. Behöver bara alt tabba ur spelet och gå in igen så hoppar den upp till runt 70.

Samma problem hade jag med AssCreed 3 fast då frös sig spelet typ varje kvart helt. Alt tabba ur och det var igång igen...hmm...

Btw utan tesstelation (eller vad det nu heter) och ingen AA

Men vad har du för System egenskaper ?

Inaktiv

Roligt att höra, alltid bra att de pushar grafiken, då också tekniken!

Medlem

Blacklist är ett jävligt snyggt spel. Med lite minuspoäng på ansikten dock, men annars är det en jävla nice och stilren grafisk stil på det hela. Lagom högupplöst också.

Så om det är någon indikation på framtiden för Ubisoft så TÖMME ÖPP!

Edit: Vad är det för gnäll om dåliga portar? Jag har inte haft några problem med något Ubispel på bra många år. Med undantag för Ghost Recon: Future Soldier, men det har varit undantaget och inte regeln.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Sålänge AMD och ATI inte finns med i någon majoritet så är jag nöjd

Medlem
Skrivet av Chilli88:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Har efter en patch haft mupp problem med nya Splinter Cell.

Har en framerate på runt 55-75 men när man gläpper på mörkerseende och sonar så hackar det ibland fast fraps säger 40. Alltså riktigt laggigt. Behöver bara alt tabba ur spelet och gå in igen så hoppar den upp till runt 70.

Samma problem hade jag med AssCreed 3 fast då frös sig spelet typ varje kvart helt. Alt tabba ur och det var igång igen...hmm...

Btw utan tesstelation (eller vad det nu heter) och ingen AA

Men vad har du för System egenskaper ?

Hade samma problem med asscreed 3 men läste runt lite och man skulle installera dom senaste drivisarna till g-kortet så flöt det på som det skulle och det funka

Medlem

Kanske vore intressant om Ubisoft faktiskt producerade ett spel som var roligt att spela istället för den skiten de släpper nu. Satsa på innovation och spelglädje först så folk har något positivt att säga om denna förfallna hög av bös till spelstudio som för flera år sedan passerat sitt bäst-före-datum.

ELF
Medlem
Skrivet av totte1015:

Sålänge AMD och ATI inte finns med i någon majoritet så är jag nöjd

Detsamma gäller Nvidia.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av blohm:

Kanske vore intressant om Ubisoft faktiskt producerade ett spel som var roligt att spela istället för den skiten de släpper nu. Satsa på innovation och spelglädje först så folk har något positivt att säga om denna förfallna hög av bös till spelstudio som för flera år sedan passerat sitt bäst-före-datum.

Det får stå för dig, själv älskar jag bland annat Assassins Creed, Farcry 3 och ser väldigt mycket fram emot Watch Dogs,

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av totte1015:

Sålänge AMD och ATI inte finns med i någon majoritet så är jag nöjd

Detsamma gäller Nvidia.

Nope, det skrev jag inte.

Medlem
Skrivet av eagiz:

Tror på det när jag ser det, Ubisofts PC-portar är verkligen helt urusla eller ibland av okej kvalitet, inget mer.

Mjo, visst att det har varit lite problem med vissa utav deras portningar, men om du tänker efter lite så är nästa generations konsoller uppbyggda precis som en PC, vilket troligen kommer resultera i att vi slipper dom flesta problemen som idag kan uppstå vid en portning.

Medlem

Nice att pc får lite omtänksamhet med tanke på hur det varit de senaste åren


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Chilli88:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Har efter en patch haft mupp problem med nya Splinter Cell.

Har en framerate på runt 55-75 men när man gläpper på mörkerseende och sonar så hackar det ibland fast fraps säger 40. Alltså riktigt laggigt. Behöver bara alt tabba ur spelet och gå in igen så hoppar den upp till runt 70.

Samma problem hade jag med AssCreed 3 fast då frös sig spelet typ varje kvart helt. Alt tabba ur och det var igång igen...hmm...

Btw utan tesstelation (eller vad det nu heter) och ingen AA

Men vad har du för System egenskaper ?

670 och amd 8350

Hade senaste drivisarna till AC och hade stora problem i Boston också som många andra...än idag


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av eagiz:

Tror på det när jag ser det, Ubisofts PC-portar är verkligen helt urusla eller ibland av okej kvalitet, inget mer.

Mjo, visst att det har varit lite problem med vissa utav deras portningar, men om du tänker efter lite så är nästa generations konsoller uppbyggda precis som en PC, vilket troligen kommer resultera i att vi slipper dom flesta problemen som idag kan uppstå vid en portning.

Kan ju vara så. Eftersom nextgen är byggd på samma arkitektur så kan de inte dra den ursäkten längre att det är svårt och tidskrävande att porta från en platform till en annan.

Och till alla negativa nelsons, stf... Detta är BARA en bra sak, finns inget negativt för fem öre att gnälla på. Att en konsolstark spelstudio och i denna storleken tar steget till pc kärlek som ni vanligtvis gnäller en jäkla massa om när det snålas på ögongodis. Spela farmville på mobilen istället då

Medlem
Skrivet av blohm:

Kanske vore intressant om Ubisoft faktiskt producerade ett spel som var roligt att spela istället för den skiten de släpper nu. Satsa på innovation och spelglädje först så folk har något positivt att säga om denna förfallna hög av bös till spelstudio som för flera år sedan passerat sitt bäst-före-datum.

Ja, alltså grafiken är inte allt. Minns en tid när jag hade en drös med Ubi spel.
Till den skaran har knappt något spel tillkommit de senaste åren.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av eagiz:

Tror på det när jag ser det, Ubisofts PC-portar är verkligen helt urusla eller ibland av okej kvalitet, inget mer.

Mjo, visst att det har varit lite problem med vissa utav deras portningar, men om du tänker efter lite så är nästa generations konsoller uppbyggda precis som en PC, vilket troligen kommer resultera i att vi slipper dom flesta problemen som idag kan uppstå vid en portning.

Vad är det som är problematisk vid portning?


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar