Någon som ska börja plugga på MDH i Västerås i höst? :)

Medlem
Någon som ska börja plugga på MDH i Västerås i höst? :)

Tjenare alla.

Tänkte kolla om det är någon här inne som kommer börja studera på Mälardalens Högskola i Västerås i höst (Dvs om typ en vecka)?

Börjar där själv den 29, och tänkte att det kanske vore skoj om det är någon mer som ska börja nu kring krokarna.

Hör av er isånafall!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Vad ska du plugga?

Medlem

Språk och Humaniora. "Konsten om att kommunicera effektivt".

Eller som vår lokala, helsköna polis, säger "Kommunikation är att kunna be den andra dra åt helvete och se fram emot resan."


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Glömde helt bort att svara, sorry! Låter skitnice

Medlem
Skrivet av Stag:

Språk och Humaniora. "Konsten om att kommunicera effektivt".

Eller som vår lokala, helsköna polis, säger "Kommunikation är att kunna be den andra dra åt helvete och se fram emot resan."

Vilka ämnen/språk? Eller är "Språk och Humaniora" en linje/program?

Lycka till förresten!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Språk och Humaniora är ett program på 2.5 år.

Man studerar alltså själva kommunikations-konsten och inte ett specifikt språk. Däremot så väljer man ett språk som man gör studierna i början av år två.

Utbildningen anses vara instegsprogrammet till att bli tolk då man lär sig att kommunicera effektivare och mer korrekt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Läste "tok", men läste om. Lycka till


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Lycka till med pluggandet!, tänkte bara informera om att språk på högskolenivå är betydligt tyngre än vad man vänta sig (vad jag väntade mig i alla fall), efter 30 poäng i Lund så tyckte jag hade gjort mitt och sadlade om till att läsa IT istället. De där fonetik och grammatikkurserna ger mig fortfarande mardrömmar

Så länge du lägger ner hyfsat med tid och är väl förberedd på tentorna ska det nog gå vägen.

1
Skriv svar