Arnroths krönika – På Gamescom

Robot
Arnroths krönika – På Gamescom

Utlandsresor, gratismat, och exklusiva spelsessioner med utvecklarna. Speljournalistens lyxiga vardag, tänker du. Thomas Arnroth tänker annorlunda.

#sony, #helldivers, #arrowhead-game-studios, #magicka, #activision, #electronic-arts, #microsoft, #minecraft, #batman-arkham-origins, #warner, #killer-is-dead, #nba-2k14, #nba-2k12, #nba-2k13, #wargaming


Medlem
Arnroths krönika – På Gamescom

Trevlig artikel!

Alltid kul när man står å pratar med någon i 5-10 minuter och sen visar det sig att vederbörande inte förstod ett skit...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Glöm nu inte att vara lite glad, kåt och tacksam också!
Trevlig krönika.
Jag är nyfiken på de Iranska spelutvecklarna, kommer det mer om dessa?

Medlem

Skönt att man inte är på mässan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Om de iranska spelutvecklarna: Jag var på väg dit när jag upptäckte att Dennis Wedin från Dennaton (Hotline Miami) var där, och bytte då snabbt från ett önskereportage till ett annat. Iranierna får vänta ett år till. Ville bara säga hur det gick sen.

Medlem

Trevlig krönika som så många gånger tidigare. Tack Thomas.

Medlem

Härlig söndagsläsning som vanligt, och vad man önskar att man kunde åka på sådana här mässor. Som den gnällgubben jag är känns det som jag skulle kunna rädda flertalet relationer genom att lägga energin på det istället!

Tack, Thomas! Jätteglad att du börjat skriva här på FZ.se!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

k3m
Medlem

En rolig och tyvärr dålig krönika Arn! Den är dålig för nästan det enda du gör i den är gnäller. Visst, mässan har varit frustrerande vi hajjar. Men i stället för att gnälla hade du kunnat skriva de lilla spelrelevanta sakerna du fått med dig istället.

Medlem

Du låter som en trött och bitter gubbe, vilket är underbart! Igenkänningsfaktorn är enorm, haha! Underbar söndagsläsning!

Skrivet av k3m:

En rolig och tyvärr dålig krönika Arn! Den är dålig för nästan det enda du gör i den är gnäller. Visst, mässan har varit frustrerande vi hajjar. Men i stället för att gnälla hade du kunnat skriva de lilla spelrelevanta sakerna du fått med dig istället.

Well, ibland är det som det, journalistlivet. Som jag skriver i början av krönikan, att skriva nåt klokt och vettigt mitt i en mässa som Gamescom är svårt så det blev så här. Men jag tycker faktiskt inte att jag bara gnäller alls. Och det är väl spelrelevanta saker? Om du menar mer detaljerade spelsaker så är det nåt redaktionen på FZ sköter under såna här mässor, själv gör jag nästan uteslutande intervjuer.
Med det sagt; nästa veckan blir det nåt helt helt helt annat, lovar. Gnällgubben är hemma igen, har sovit gott, fått mat och det är inte 28 grader varmt inne på ett pissigt och alldeles för dyrt hotellrum hela natten.

Men Arn? Who's dat?

Medlem
Skrivet av k3m:

En rolig och tyvärr dålig krönika Arn! Den är dålig för nästan det enda du gör i den är gnäller. Visst, mässan har varit frustrerande vi hajjar. Men i stället för att gnälla hade du kunnat skriva de lilla spelrelevanta sakerna du fått med dig istället.

En krönika är en krönika. Alltså saker personen själv reflekterar över. Spelnyheterna från Mässan tror jag nog att dom dyker upp här på annat vis ändå.

Skrivet av Thomas Arnroth:

Well, ibland är det som det, journalistlivet. Som jag skriver i början av krönikan, att skriva nåt klokt och vettigt mitt i en mässa som Gamescom är svårt så det blev så här. Men jag tycker faktiskt inte att jag bara gnäller alls. Och det är väl spelrelevanta saker? Om du menar mer detaljerade spelsaker så är det nåt redaktionen på FZ sköter under såna här mässor, själv gör jag nästan uteslutande intervjuer.
Med det sagt; nästa veckan blir det nåt helt helt helt annat, lovar. Gnällgubben är hemma igen, har sovit gott, fått mat och det är inte 28 grader varmt inne på ett pissigt och alldeles för dyrt hotellrum hela natten.

Men Arn? Who's dat?

Tycker den var bra skriven, som en krönika ska vara. En krönika är ju inte en regelrätt artikel om spelnyheter med mera. Fortsätt i din stil du och om du nu vill gnälla, så gnäll hur mycket du vill!


signatur
Inaktiv

En riktigt kul krönika, hade gärna läst mer skitsnack av det här slaget!

Måste dock säga att jag blir lite besviken att iranierna inte fick någon tid alls, hade varit mycket spännande att höra om detta.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

En riktigt kul krönika, hade gärna läst mer skitsnack av det här slaget!

Måste dock säga att jag blir lite besviken att iranierna inte fick någon tid alls, hade varit mycket spännande att höra om detta.

Instämmer. Når något från iranier ens öron så blir nog intresset automatiskt rätt så stort, finns väl bara en handfull utvecklare i hela landet?

Om iranierna; jag berättade lite om mitt förra möte med dem i en krönika om spel från andra kulturen, den som handlade mest om nya Metrospelet. Det mötet var bisart, står om det här, börjar under bilden på Bahram, det är kort, rätt roligt och samtidigt sorgligt.

http://www.fz.se/artiklar/kronika/20130519/metro-last-light-o...

Inaktiv

Ang iranska spel: Kolla in senaste trailern för ET Armies på youtube. Nog tusan finns det bra utvecklare i Iran även om de är få!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Thomas Arnroth:
Skrivet av k3m:

En rolig och tyvärr dålig krönika Arn! Den är dålig för nästan det enda du gör i den är gnäller. Visst, mässan har varit frustrerande vi hajjar. Men i stället för att gnälla hade du kunnat skriva de lilla spelrelevanta sakerna du fått med dig istället.

Well, ibland är det som det, journalistlivet. Som jag skriver i början av krönikan, att skriva nåt klokt och vettigt mitt i en mässa som Gamescom är svårt så det blev så här. Men jag tycker faktiskt inte att jag bara gnäller alls. Och det är väl spelrelevanta saker? Om du menar mer detaljerade spelsaker så är det nåt redaktionen på FZ sköter under såna här mässor, själv gör jag nästan uteslutande intervjuer.
Med det sagt; nästa veckan blir det nåt helt helt helt annat, lovar. Gnällgubben är hemma igen, har sovit gott, fått mat och det är inte 28 grader varmt inne på ett pissigt och alldeles för dyrt hotellrum hela natten.

Men Arn? Who's dat?

k3m är FZ:s inneboende forumstroll. Han är bara ute efter reaktioner.

Bra med lite personlig journalistik från mässan! Allt pressfolk får ju precis samma information på pressreleaser och intervjuer ändå. Objektivt, torrt rapporterande finns det redan för mycket av.

Medlem

Apropå maten, kan man inte göra en egen matlåda och ta med sig?

Medlem

Älskar att det finns skribenter som Arnroth som inte fjäskar för spelutvecklare. Keep up the good work.

Medlem

Jag var där igår. Höjdpunkten med Gamescom var faktiskt inte spelen, utan alla glada cosplayers. Det var så härligt att se hur entusiastiska alla var.

Medlem
Skrivet av Theo B:

Jag var där igår. Höjdpunkten med Gamescom var faktiskt inte spelen, utan alla glada cosplayers. Det var så härligt att se hur entusiastiska alla var.

Screenshots or it didn´t happen !!

Skrivet av Theo B:

Jag var där igår. Höjdpunkten med Gamescom var faktiskt inte spelen, utan alla glada cosplayers. Det var så härligt att se hur entusiastiska alla var.

Håller med, det var överraskande många dessutom.

Medlem

Jag har gett Thomas en del kritik angående tidigare krönikor, men du ska bannemig ha en klapp på axeln för att du satte ner foten mot Warnera fula dlc säljförsök!!!

Riktigt underhållande krönika för övrigt


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Javas:

Jag har gett Thomas en del kritik angående tidigare krönikor, men du ska bannemig ha en klapp på axeln för att du satte ner foten mot Warnera fula dlc säljförsök!!!

Riktigt underhållande krönika för övrigt

Ha, ha, plötsligt händer det Tack.

Medlem
Skrivet av Decado:
Skrivet av Theo B:

Jag var där igår. Höjdpunkten med Gamescom var faktiskt inte spelen, utan alla glada cosplayers. Det var så härligt att se hur entusiastiska alla var.

Screenshots or it didn´t happen !!

Hehe, alla cosplayers är inte tjejer

1
Skriv svar