GTA V-läckan: Sony ber om ursäkt

Robot
GTA V-läckan: Sony ber om ursäkt

Slutet på Grand Theft Auto V-storyn finns att läsa på nätet, så surfa försiktigt.

#grand-theft-auto-v, #sony, #rockstar-games


Medlem
GTA V-läckan: Sony ber om ursäkt

tråkigt av de som publicerar sånt här

Inaktiv
Skrivet av KaptenKanel:

tråkigt av de som publicerar sånt här

Håller med. Så himla trist att behöva ta till försiktighetsåtgärder mot folk som vill missbruka tjänster och förstöra för andra.

Hoppas de får reda på vilka som gjort det och försöker banna dem från alla moderna konsoler tio generationer framåt. (Inte för att det går, säkert, men ändå.)

Medlem

Tråkigt att folk ska förstöra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Jag är inte med?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Jag är inte med?

Har du verkligen missat det hippa MS-hatet som florerar på nätet just nu?
Hade MS gjort detta så hade det varit en shitstorm utan dess like.
Men Sony är ju snälla, så då gör det inte så mycket.

Medlem

This is why we can't have nice things...

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Jag är inte med?

Har du verkligen missat det hippa MS-hatet som florerar på nätet just nu?
Hade MS gjort detta så hade det varit en shitstorm utan dess like.
Men Sony är ju snälla, så då gör det inte så mycket.

Fast hade M$ (skrev jag rätt nu med dollartecken?) gjort det hade det ju varit med flit, det vet ju alla!!!!

/sarkasm


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Jag är inte med?

Har du verkligen missat det hippa MS-hatet som florerar på nätet just nu?
Hade MS gjort detta så hade det varit en shitstorm utan dess like.
Men Sony är ju snälla, så då gör det inte så mycket.

Hänger mest på fz, ign och gamestop.. så jag har nog missat det. Men nu är jag uppdaterad


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Du menar allvarligt talat om microsoft hade bett om ursäkt för sina fel istället för att böla ut så hade folk fortfarande hatat lika mycket? Hatet mot ms har till stor del med deras "go fuck yourself" attityd att göra. Brukar oftast finnas bakomliggande orsaker till att folk hatar.

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Jag är inte med?

Har du verkligen missat det hippa MS-hatet som florerar på nätet just nu?
Hade MS gjort detta så hade det varit en shitstorm utan dess like.
Men Sony är ju snälla, så då gör det inte så mycket.

Om jag får säga det själv så är det inte Microsoft eller Sony som är jobbigt men personerna som ständigt ska ta upp grejen med "hur mycket värre" det vore om det var det andra företaget.

*suck*

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Du har sett en alternativ verklighet eller vadå?


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Du menar allvarligt talat om microsoft hade bett om ursäkt för sina fel istället för att böla ut så hade folk fortfarande hatat lika mycket? Hatet mot ms har till stor del med deras "go fuck yourself" attityd att göra. Brukar oftast finnas bakomliggande orsaker till att folk hatar.

Så MS har en "go fuck yourself" attityd efter att nästan ha gjort om allt som de hade tagit fram att konsolen skulle vara? Om man vet något om PR så vet man att det är nästan självmord att backa om något med sin egna produkt för det är man själv som ska framföra hur bra den är.

Trotts detta har MS valt att göra om den pga den feedback (whine) som uppstod för att folk inte fattade vad allt egentligen handlade om. Det om något ska vi vara glada för att det finns företag som riskerar så mycket för att göra på detta sättet.

Sedan angående argumentet om att MS bara gör det för att tjäna pengar som troligen lär följa kan jag säga att det gör alla företag. Hade inte MS eller Sony börjat tjäna pengar så hade vi inte haft de konsoler eller spel vi har idag.

Medlem

Sony och deras jävla säkerhet. Oseriösa japanska clowner tyvärr

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Jag är inte med?

Har du verkligen missat det hippa MS-hatet som florerar på nätet just nu?
Hade MS gjort detta så hade det varit en shitstorm utan dess like.
Men Sony är ju snälla, så då gör det inte så mycket.

Hippa? MS har ju skitit i det blå skåpet så att det rinner utanför. Hur kan du försvara ett företag som pissar på dig?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Redaktör
Skrivet av azynkron:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Jag är inte med?

Har du verkligen missat det hippa MS-hatet som florerar på nätet just nu?
Hade MS gjort detta så hade det varit en shitstorm utan dess like.
Men Sony är ju snälla, så då gör det inte så mycket.

Hippa? MS har ju skitit i det blå skåpet så att det rinner utanför. Hur kan du försvara ett företag som pissar på dig?

Fast... du kan ju låta bli att köpa företagets produkter, då pinkar de inte på dig. Och köper du dem trots att du inte gillar deras affärsmetoder är det väl snarare så att du pinkar på dig själv. Eller i alla fall att du ställer dig i strålen, trots att du vet att den finns där.


signatur
Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Du menar allvarligt talat om microsoft hade bett om ursäkt för sina fel istället för att böla ut så hade folk fortfarande hatat lika mycket? Hatet mot ms har till stor del med deras "go fuck yourself" attityd att göra. Brukar oftast finnas bakomliggande orsaker till att folk hatar.

Så MS har en "go fuck yourself" attityd efter att nästan ha gjort om allt som de hade tagit fram att konsolen skulle vara? Om man vet något om PR så vet man att det är nästan självmord att backa om något med sin egna produkt för det är man själv som ska framföra hur bra den är.

Trotts detta har MS valt att göra om den pga den feedback (whine) som uppstod för att folk inte fattade vad allt egentligen handlade om. Det om något ska vi vara glada för att det finns företag som riskerar så mycket för att göra på detta sättet.

Sedan angående argumentet om att MS bara gör det för att tjäna pengar som troligen lrä följa kan jag säga att det gör alla företag. Hade inte MS eller Sony börjat tjäna pengar så hade vi inte haft de konsoler eller spel vi har idag.

Folk sa ifrån. Ms sa deal with it. Folk vägrade köpa. DÅ först kunde dom "lyssna". Att folk tänker vara blåögda säger jag inget om, men att mena att det inte skulle finnas anledning till hat är bara ignorant. Hat är egentligen nog att ta i, folk helt enkelt gillar dom inte efter den senaste tidens misstag av att inte lyssna på kunderna. (Att lyssna på försäljningssiffror är INTE samma sak som att lyssna på spelarna)

Varför ens gnäll om varken Sony eller MS?!

Det är ju idioten som rotat i koden och publicerat det som ska ha däng.

"Bara för att Sony har dålig kryptering så man kan hacka sig in"

Är ju lika dåligt resonemang som att: Har en butik inte larm och galler för fönster, så är det inte rånarens fel.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Sony borde hålla sig ifrån det digitala, uppenbarligen för svårt för dom att hantera!

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Varför ens gnäll om varken Sony eller MS?!

Det är ju idioten som rotat i koden och publicerat det som ska ha däng.

"Bara för att Sony har dålig kryptering så man kan hacka sig in"

Är ju lika dåligt resonemang som att: Har en butik inte larm och galler för fönster, så är det inte rånarens fel.

Ditt resonemang är ungefär lika dåligt.

Har du inte skyddat din produkt/butik tillräckligt vilket då gör att det blir mer stöldbegärligt så är det ditt egna fel om det blir ett inbrott/stulet pga för lite säkerhet

Tjuven är självklart den skyldiga men det är upp till "dig" som ägare eller distributör utav en produkt att se till att detta inte sker genom att sätta upp "galler och larm" alt. kryptera filen ordentligt.

Inaktiv

Tack internet! Nu slipper jag spendera över hundra timmar med GTA V!

Medlem
Skrivet av Cane:

Sony och deras jävla säkerhet. Oseriösa japanska clowner tyvärr

Tacka vet jag MS och deras vänner i NSA.
Där har vi ordentlig kryptering och säkerhet, i alla fall åt ena hållet...
Nya Kinect kameran är säkert resultatet av ett gott samarbete.

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Jag är inte med?

Har du verkligen missat det hippa MS-hatet som florerar på nätet just nu?
Hade MS gjort detta så hade det varit en shitstorm utan dess like.
Men Sony är ju snälla, så då gör det inte så mycket.

Förstår inte riktigt varför man ska rikta hatet mot Sony eller MS. Om hatet ska riktas mot någon så är det mot den som läkta ut infon.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Jag är inte med?

Har du verkligen missat det hippa MS-hatet som florerar på nätet just nu?
Hade MS gjort detta så hade det varit en shitstorm utan dess like.
Men Sony är ju snälla, så då gör det inte så mycket.

Förstår inte riktigt varför man ska rikta hatet mot Sony eller MS. Om hatet ska riktas mot någon så är det mot den som läkta ut infon.

Håller med dig 100%.
Sägar bara det att OM det varit MS istället så hade det tagit hus i he**ete i kommentarsfält och forumtrådar.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Nåja, det var ju bara Sony. Hade det varit Microsoft så hade det varit en shitstorm utan dess like. Nu är det på sin höjd "synd" och "tråkigt" att det hänt.

Spelar det nån roll? Om ett gäng hackare vill ta ut kod och förstöra spelupplevelsen för sig själva är det väl fritt fram. Om jag varit VD på Sony hade jag inte bett om ursäkt överhuvudtaget. Detta drabbar ju enbart idioter som inte kan hålla nyfikenheten i styr.
Det är ju inte som att Rockstar förlorar pengar, snarare tvärtom att det byggs upp på hypen.

Medlem
Skrivet av Tehlamah:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Varför ens gnäll om varken Sony eller MS?!

Det är ju idioten som rotat i koden och publicerat det som ska ha däng.

"Bara för att Sony har dålig kryptering så man kan hacka sig in"

Är ju lika dåligt resonemang som att: Har en butik inte larm och galler för fönster, så är det inte rånarens fel.

Ditt resonemang är ungefär lika dåligt.

Har du inte skyddat din produkt/butik tillräckligt vilket då gör att det blir mer stöldbegärligt så är det ditt egna fel om det blir ett inbrott/stulet pga för lite säkerhet

Tjuven är självklart den skyldiga men det är upp till "dig" som ägare eller distributör utav en produkt att se till att detta inte sker genom att sätta upp "galler och larm" alt. kryptera filen ordentligt.

Haha nej. Ditt resonemang däremot är totalt värdelöst. Du säger att om jag kallar en tjej hora så är det jag som är skyldig men det är också tjejens ansvar att se till att detta inte händer genom att inte klä sig som en hora...

Varför finns det inte åldersgräns på FZ?

Medlem
Medlem

Klantigt, och så kommer sony-fanbois to the rescue som vanligt. Nej, det är inte sonys fel att de inte kan ha en säker onlinetjänst, nej nej. Det är de dumma hackarnas fel.

Inte första gången de blev hackade, och vad hände sist? Jo man fick vara utan onlinetjänst i ett par månader, yay sony.

Bättre att spela på en pc så att man har alternativ ifall ett spels onlineläge blir hackat.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

k3m
Medlem

Fan vilket tjat :/

12
Skriv svar