Team Fortress 2 PC - Kontroll

Inaktiv
Team Fortress 2 PC - Kontroll

Jag har tydligen läst på Steam att Team Fortress 2 ska fungera med en kontroll. Jag har en Xbox 360 Controller for Windows och den första kontrollen som kom ut.

Jag stoppar in USB sladden och startar Team Fortress 2. Jag går sedan in på en server. Jag kan bara gå framåt, bakåt, höger och vänster med vänster sticken.

Hur ställer man in "View". Man vill också kunna kolla runt. Jag vill använda samma inställningar som på Xboxen? Vanliga fps. Högrasticken svarar inte alls.

Hur konfiguerar man en Xbox 360 dosa egentligen?
Måste man installera med skiva? Jag har lirat Crysis med den utan problem, men på Steam så vet jag inte.

Jag kan såklart lira med Tagentbord och mus men det skulle vara roligt att prova på.

Tack för svar.

Medlem

Det ska ju finnas en 360 controller config, du lär hitta det på två sekunders googlande.

Inaktiv

Japp får be om ursäkt. Trodde först att man behövde skiva men efter några minuters sökande på Microsofts hemsida så hittade jag mjukvaran!

Fungerar skit bra!

Medlem

Varför skulle du spela med kontroll? Du lär ju bli "ägd" av folk som kör med Mus+tbord.

Medlem

Kan vara skönt att luta sig bak och sitta med en kontroll.


signatur

Rawr

Medlem

hade kunnat betala för en ny 360 kontroll bara för när man spelar engineer, hatar att sitta seriöst vid datorn och knappt göra ett skit utan att healbanka som en noob


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

1
Skriv svar