Omröstning – hur viktig är grafiken?

Medlem

Personligen så är det mer HUR grafiken används som är det viktiga. Klart att om det är ett djuplodande RPG med allvarsam dialog och närbilder på karaktärernas ansikte i filmsekvenser och dialoger så är det ju kul om det inte är Minecraft och Mario i 8-bit som är inspiration. Stil före teknisk bravur. Enkelt kan vara underbart på sitt sett.

Slutsatsen är nog "Ganska Viktigt" just för att det är viktigt att använda det grafiska på rätt sätt.

Medlem

Ganska viktig, är spelet roligt men estetiskt inte speciellt tilltalande genom ful/opassande grafik. Överväger jag ett köp. Skulle tro att de flesta ljuger om dom menar att grafik inte spelar någonsomhelst roll...det är ju det första som får dig att reagera på ett spel (annons, trailer etc.)

Medlem

för mig handlar det inte om vara ny "teknik" eller jättebra grafik utan rätt stil och animation och effekter.

Detta har faktist europa och lära sig ifrån japan dock ogillar jag deras stuk av nerlöjligande grafik, men jag älskar deras grafik stuk mörk,småflashig, svårt att förklara MGS,Darksiders 2 ja ni fattar vilken sorts grafik.

givetvis ej avgörande men grafiken för mig ska gärna ha en viss charm för jag ska kunna spela igenom det utan min själ och mina ögon lider.

2d och platsforms och indie spel skiter jag dock fullständigt i grafiken kan tom vara oldschool snes

Medlem

R_picmip 10 > ögongodis!

Inaktiv

Grafiken är avgörande. Finns ingen grafik köper jag inte.

Sen spelar det ingen roll så länge spelets grafik på ett bra sätt visar vad som händer, dvs är funktionell utan svårigheter att tyda.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Tja, det skadar inte om ett spel ser bra ut.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Korkad fråga. Det är estetiken som är viktig, INTE grafiken. Om spelet inte är estetiskt tilltalande så faller det oftast för mig, men antalet polygoner är betydligt mindre väsentligt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Beror nästan på vad det är för spel. Är det ett strategispel så är det nog inte lika viktigt som i fps. Jagged Alliance 2 är ett spel om inte behöver så bra grafik för att vara bra


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

FML
Medlem

Sen annan sak som skulle vara bättre för oss konsumenter och spelutvecklare är om de inte uppdatera grafiken och hårdvarukraven konstant med den nya grafik som mainstream köparen inte ha råd med, så slipper konsumenterna lägga ut pengar varannat kvartal för att hänga med i prestandan och istället kan vi lägga dessa pengar på fler spel.

Polera, optimera och tweaka på en fungerande motor en stund längre.

Medlem

spelmekanik trumfar grafik med råge enligt min erfarna åsikt; grafiken är något man slutar se när man kommer in i spelet, hjärnan filtrerar bort sådant den är van vid; jämför med att gå i hemstaden med att gå i en stad på utlandssemester.

uhm vad var det mer jag tänkte på... jo, Commanche 3 är fortfarande den roligaste simulatorn jag någonsin spelat.

Medlem

Grafik har för mig blivit viktigare med tiden, nu när var och varannan nörd sitter och knackar ihop pretentiösa "indiespel" med "retro"-grafik så känns grafiken och framförallt detaljkänslan som en fingervisare på vad som är bra. Hittills har det fungerat utmärkt för min del.

Medlem

Ganska viktigt. Inte helt avgörande, men jag gillar att förlora mig helt i en spelvärld, och när det grafiska inte håller måttet så tappar man en del av den känslan. Det bästa exemplet på det är nog Fallout 3, som med rätt mods är en alldeles fantastisk upplevelse, men som i grundutförande känns ganska platt.

Hade Mass Effect 2 sett ut som Knights of the Old Republic så hade jag inte tyckt att det var ett lika bra spel.

123
Skriv svar