Eran åsikt om Rockstars idioti?

Medlem
Eran åsikt om Rockstars idioti?

Igår fick jag reda på att multiplayer i GTA V släpps först 1 oktober, 2 veckor efter att GTA V är släppt.
Detta för att Rockstar vill att man skall bekanta sig först och främst med singleplayer...

Vad är det för skit?

Seriöst.. så om jag köper en ny bil hos bilhandlaren så får jag tyvärr inte tillgång till femte växeln för än 2 veckor senare, så att jag verkligen bekantat mig med bilens fyra första växlar.

Idioti och det gör mig förbannad som fan.
Många av er kommer säkerligen tyckta att jag är gnällig och att ni ändå inte bryr er om multiplayer.. men serrö, det gör jag. Vi är runt 11-12 polare som spelar free roam/objectives i GTA IV och jag tror aldrig ett spel med multiplayer bjudit på så många skratt.

Ska vårt kompisgäng nu få vänta på att spela tillsammans bara för att Sam och Dan säger det? Ologiskt och rent ut sagt jävligt irriterande.

Nu är det er tur

Källa: http://www.rockstargames.com/V/GTAOnline
"Access to Grand Theft Auto Online is free with every retail copy of Grand Theft Auto V and launches on October 1st."


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ja där ser man. Sådant här är anledningen till att jag aldrig förbokar spel förrän jag vet vad jag betalar för.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Jag bryr mig personligen inte speciellt mycket (trots att jag ser fram emot det), jag vill ändå köra igenom storyn innan jag blir fast i GTA Online.
Förstår dock att om man inte är intresserad av singleplayer alls så kan det vara ganska så surt, men det är ju ändå bara två veckor det handlar om som tur är.

Om jag ska vara gnällig på något så är det att jag tvingas spela spelet på en urkass konsol när jag har en monsterdator med tre mysiga skärmar att spela på. Men tur är väl det... Om spelet är såpass bra som det ser ut så lär jag vara lika fast som "alla andra" var med World of Warcraft.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Spelar ingen roll för min del, har inte ens börjat spela online i GTA IV ännu..

ZF
Medlem

det är iof rätt vanligt att man inte får hela bilupplevelsen på en gång.

en gång fick jag vänta flera veckor på både vinterdäck och takräcken bland annat.

Medlem

Är inte detta ett bra sätt att slippa att ingen kan connecta till servrar osv pga att de är överlastade? Genom att göra såhär kan man pejla mängden användare och anpassa noder osv efter siffrorna.

Kan nog vara en ganska bra idé, men man skulle ha meddelat detta mycket tidigare.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tycker det är bra faktiskt, visst jag vill också lira multiplayer som fan men även om det hade släppts samma datum hade jag lirat en del singelplayer innan.

Tror det har en del med att testa servrar och se hur stor belastning det blir.. vi har ju alla sett åren/årets top releaser och dess server problem då dem överlastas. Och alla blir lika förvånade var gång.. bättre att köra denna varianten då och få en liten susning om hur stor belastning det skulle kunna bli vid ett online release.

Det är vad jag tror och tycker iallafall!

Medlem
Skrivet av Stag:

Är inte detta ett bra sätt att slippa att ingen kan connecta till servrar osv pga att de är överlastade? Genom att göra såhär kan man pejla mängden användare och anpassa noder osv efter siffrorna.

Kan nog vara en ganska bra idé, men man skulle ha meddelat detta mycket tidigare.

Du tror inte att det kommer bli överbelastat och server crashar 1 oktober, då alla har klarat singleplayer och vill spela multiplayer? Tro mig... multiplayer delen kommer vara ospelbar flera veckor in i okt. Det är inte precis så att Rockstar haft varken stängd eller öppen mp beta, inte heller stresstest på servrarna. Det hade varit bättre att ha mp igång från 17 sept. Dem som vill kasta sig in i mp kan göra det direkt... nu kommer ALLA vilja göra det 1 okt. och dem följande veckorna då det strular med servrarna. Ni som vet lite om GTA V vet att mp kommer att vara i stort som sp men utan mellansekvenserna. Så här skjuter Rockstar sig själva i foten.... rejält. Ni hörde det här först.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Skillnaden är att om man har siffror på hur många det är den 1 okt. kanske man kan kompensera lite för rushen? Vet inte vad deras tanke skulle vara annars.

Nåja, vi får se hur det blir.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

ZF
Medlem

kanske de kör nån slags beta som startar direkt för vissa av köparna redan på släppdag också. vore ett smidigt sätt att skjuta flera flugor med en patron.

KoP
Medlem

Personligen bryr jag mig inte så mycket då jag ändå brukar spela igenom sp delen innan jag bekantar mig med mp delen i dom flesta spel. Lär inte rusha igenom GTA V heller då det är ett spel man vill njuta av i små portioner så att det räcker längre.

Medlem
Skrivet av Stag:

Skillnaden är att om man har siffror på hur många det är den 1 okt. kanske man kan kompensera lite för rushen? Vet inte vad deras tanke skulle vara annars.

Nåja, vi får se hur det blir.

Förstår inte den logiken... borde det inte vara lättare att ha multiplayer redan på releasedagen? Då kan dem utöka serverkapaciteten allt eftersom fler ansluter till mp.
Om jag höftar lite.. säg att 70% väljer att spela sp men resterande 30% hoppar ut i mp på releasedagen, sen fylls det på allt eftersom folk klarar sp. Borde inte det vara bättre?

Att öppna upp multiplayer 1 oktober blir som med allt annat, köer köer köer och problem


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Vänta i två veckor med att köpa bilen då, så får du alla växlar på en och samma gång. Även om det är lite surt kan ni i alla fall trösta er med att det inte är som BF eller SimCity - något som kommer som DLC för 50 SEK...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av KoP:

Lär inte rusha igenom GTA V heller då det är ett spel man vill njuta av i små portioner så att det räcker längre.

Om man får tro Rockstar lär det räcka i år, jag upptäcker fortfarande saker i GTA IV efter 4 år.. galet


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av conthox:

Vänta i två veckor med att köpa bilden då, så får du alla växlar på en och samma gång. Även om det är lite surt kan ni i alla fall trösta er med att det inte är som BF eller SimCity - något som kommer som DLC för 50 SEK...

Jag väntar nog längre än så.. tyvärr.
Har BF/Sim city haft multiplayer som kostar 50kr för att komma åt? Aldrig sett detta.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Har BF/Sim city haft multiplayer som kostar 50kr för att komma åt? Aldrig sett detta.

Nja, just MP behövde man inte köpa. Men mycket annat, som extra banor, tillgång till vapen osv osv. SimC var det attraktioner, hus o dyl.

BF3 Premium (alla "expansioner" och DLC) kostade lika mycket som grundspelet...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kommer bara köra singelplayer i början så för mig spelar det mindre roll om multiplayer kommer senare.

Skulle tro att GTA Online är separat från GTA 5, som tex MGS 4 Online.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av bent toe:

Har BF/Sim city haft multiplayer som kostar 50kr för att komma åt? Aldrig sett detta.

Nja, just MP behövde man inte köpa. Men mycket annat, som extra banor, tillgång till vapen osv osv. SimC var det attraktioner, hus o dyl.

BF3 Premium (alla "expansioner" och DLC) kostade lika mycket som grundspelet...

Kan väl tillägga, även om det är off topic, att BF3 är ett väldigt bra spel. Antagligen därför det säljer/sålde så bra, trots att det inte direkt var billigt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

jag håller med dig! Det är verkligen onödigt av rockstar, men då har man iaf något att se fram emot ytterligare när man väl har börjat spela GTA V. Visserligen så kommer man att klara av kampanjen ganska så fort då det oftast blir att man fuskar av någon anledning.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

De kanske vill undvika att göra en Diablo 3 ? bara en tanke.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Det handlar bara om två veckor. Online när det blir tillgängligt kostar inget extra. Det ingår i spelpriset. Rockstar vill kanske också ha lite mera tid på sig fixa servrar.

För mig spelar det ingen som helst roll att man får vänta på online. Kommer ha så mycket göra med kampanjen att det räcker hela året ut.

Medlem
Skrivet av mh76:

Online när det blir tillgängligt kostar inget extra. Det ingår i spelpriset.

Låter nästan som vi ska vara tacksamma att det inte kostar pengar för att få tillgång till mp delen? Lustigt argument om du frågar mig. Och att dem behöver tid att fixa servrarna? Inte troligt.

Men... du kan ha rätt. Det är bara Rockstar som vet till 100%


signatur

"High life on low budget"

KoP
Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av mh76:

Online när det blir tillgängligt kostar inget extra. Det ingår i spelpriset.

Låter nästan som vi ska vara tacksamma att det inte kostar pengar för att få tillgång till mp delen? Lustigt argument om du frågar mig. Och att dem behöver tid att fixa servrarna? Inte troligt.

Men... du kan ha rätt. Det är bara Rockstar som vet till 100%

Jag tror att han bara vill poängtera att det inte kommer kosta något när väl det kommer utifall att det är någon orolig själ där ute som är osäker.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av mh76:

Online när det blir tillgängligt kostar inget extra. Det ingår i spelpriset.

Låter nästan som vi ska vara tacksamma att det inte kostar pengar för att få tillgång till mp delen? Lustigt argument om du frågar mig. Och att dem behöver tid att fixa servrarna? Inte troligt.

Men... du kan ha rätt. Det är bara Rockstar som vet till 100%

Jag tror att han bara vill poängtera att det inte kommer kosta något när väl det kommer utifall att det är någon orolig själ där ute som är osäker.

Då tror du rätt :).

Inaktiv

Mig påverkar det inte eftersom jag är främst ute efter SPn. Kommer att vara upptagen med den troligtvis långt över en månad. Men jag förstår dock att många blir upprörda, det är rätt förkastligt.

Medlem

Nja, jag har väl lugnat mig lite, men tycker fortfarande att det är ren galenskap att vi skall betala 699kr för ett spel där vi får vänta med onlinedelen tills utvecklaren tycker att den skall släppas.
MEN.. vi vet med Rockstars historik att dem gör precis som dem vill, sån makt har dem inom spelindustrin,

Inte heller sett så mycket uppståndelse kring det här på spelsajter... så jag antar att det mest är jag som är gnällig.

Står fortfarande fast vid att det kommer gå "apeshit" på servrarna den 1 oktober och veckor därefter.. runt slutet av oktober tror jag att vi kan avnjuta online delen utan serverproblem.


signatur

"High life on low budget"

Det där var ju ett nytt grepp, vi får se vad världen anser om det här när spelet väl är släppt. Det finns säkert en stor klick som inte vet om det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

ja, dem inbitna vet om det.. men alla casual spelare som går ut och köper det och ska försöka connecta till multiplayer.... oj oj.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Men vad gör det om du får vänta 2 veckor inte hela världen det bästa är ju att det kan bli riktigt jäkla kul när allt kommit igång.

Själv brukar jag alltid spela singel player innan jag kör multiplayer för som dem tycker vänja mig vi spelet lite.

Jag kommer göra en Lets play wink wink!

1
Skriv svar