Black Desert knuffar mmo-genren framåt

Medlem

Tyckte de lyckats proppa in allt från andra IP:s som man kunde tänka sig... Visst, det är ofta det är så hos andra också. Men jag tyckte mig skönja en hel del LoTR-kopierat... inte bara inspirerat, utan rentav kopierat. Warhammer Fantasy världen verkade också vara med på en del bitar. När man tittade på jättarna, stridssystemet för soldaterna vid sidan om. Jag vet inte jag skulle vilja säga NWO:s blinks, eller annat MMORPG:s, det var det som dök upp först. Självklart, det är svårt att inte använda sig eller faktiskt ta till sig sånt som är typiskt för genren, men här kändes det som om så mycket som möjligt var inbakat från höger, vänster, framför, bakom, ovanför, underifrån och alla andra möjliga vinklar.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Jag blir alltid lite skeptisk mot spel som gestaltar en medeltid där läppglans uppfunnits. (@3.45)

Medlem

Men dom har ju alldeles för mycket kläder på sig, ju mindre kläder desto bättre rustning ät det väl

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Skulle bli ett dugg förvånad om man loggade in bara för att upptäcka att det finns en "Justin Bieber" eller "#SWAG" klass man kan spela.

Fånigt och tramsigt och definitivt ingen värld jag har lust att springa runt i.

Tack, men nej tack.

SE

Det var de dummaste jag hört

ELF
Medlem
Skrivet av RolftheBarber:

Jag blir alltid lite skeptisk mot spel som gestaltar en medeltid där läppglans uppfunnits. (@3.45)

Asiatiska mmon i ett nötskal. I alla fall de få jag har sett....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Nude patch, ge mig.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Får lära mig koreanska så jag kan spela spelet vid release.

Det är inte så svårt, man behöver i princip bara kunna ching och chong.

Medlem

Ser ganska trevligt ut och imponerande med ett så detaljerat MMO i den skalan, men var beredda på att bli besvikna om ni tror att det kommer vara annat än enformigt.

Se till exempel vad utvecklarna själva säger om levlande:

Citat:

there are no limitation of leveling( but it will takes really long time probably. ). We do provide some quests, but most of them are very short, it is better to name 'NPC Request'.

most of quest has no EXP reward, so we mean it is not a quest based leveling.

yes, basically player need to grind monsters to level up.

Det är dock ett sandbox-RGP, så på ett sätt föredrar jag att inte vara låst till en storyline. Det enda sättet att bli stark i verkligheten är att träna, right? Vill jag kunna vinna mot starka monster tror jag inte det räcker att plocka blommor åt tant Gertrud i lingonskogen eller springa ärenden åt farbror Bengt.

Vet själv inte om jag skulle spela det om det kom hit, men det hade varit kul att prova. Säger dock bara att detta inte kommer tilltala alla och det är tveksamt om det ens kommer ta sig hit till "väst" just av den anledningen.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Förutom everquest next, är det här det MMORPG spel jag ser mest fram emot att få lira... Om min PC nu inte skulle smälta av att bara kolla på det. Wildstar ser väll nice ut det med, men går ju knappast ifrån tidigare upplägg.

GW2 var lite av en besvikelse, men än finns det hopp för MMO genren.

Medlem
Skrivet av RolftheBarber:

Jag blir alltid lite skeptisk mot spel som gestaltar en medeltid där läppglans uppfunnits. (@3.45)

Tur att det är fantasy.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av metro swe:
Skrivet av ShavedEwok:

Skulle bli ett dugg förvånad om man loggade in bara för att upptäcka att det finns en "Justin Bieber" eller "#SWAG" klass man kan spela.

Fånigt och tramsigt och definitivt ingen värld jag har lust att springa runt i.

Tack, men nej tack.

SE

Det var de dummaste jag hört

Tack så mycket, jag tar det som en komplimang.

SE

12
Skriv svar