I have a drön!

Medlem
I have a drön!

Det var längesedan jag slutade läsa Aftonbladet och så här i retrospektiv så har jag ibland känt att jag kanske lämnade läsarskaran på orättvisa grunder. Kanske var tidningen bättre än mitt klena förstånd kunde greppa. Så ikväll tänkte jag att jag åter skulle ge Sveriges största dagstidning en chans att rentvå sig från det synnerligen dåliga rykte man ingjutit i mig. Så...

Aftonbladet, vad har ni för högklassig journalistik att bjuda på ikväll?

"Tjena redruM, vi tänkte visa dig det här:"

http://www.aftonbladet.se/kultur/article17352226.ab

I have a drön!

En helt äkta rubrik, skriven med kärlek, av en förstklassig journalist.

Aftonbladet, välkommen åter om 10 år när ni mognat.

#blogg


signatur

Burn in the light.

Medlem
I have a drön!

Dessutom är nyhetsvärdet på den artikeln 0... Hälften av det som står stämmer inte och man sysslar mer med konspirationsteorier än med fakta..

Men så är det med aftonbladet överlag. Jag tittar in på förstasidan, läser tre-fyra rubriker och tänker sen "Hur f*n kan någon ta det här seriöst?"

Det är helt vansinnigt att så många i Sverige faktiskt anser att detta är en vettig nyhetskälla.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Politik som publiceras som kultur, standard för aftonbladet.

Medlem

Passar ju perfekt i kalifatet Sverige.

Medlem

Det värsta är ju att dom tjänar muluim på det, på grund av att folk läser skiten.

Många av de jag känner klickar sig in på ab trots att dom bara 10 min tidigare pratat om hur j-la kass ab är. De flesta gör det för underhållningsvärdet, typ "skall se vad det är för dynga dom skriver idag då".

Ab är som en kombination av "Se & Hör" och "En ding ding värld", som dessutom uppdateras dagligen. Ab är för Sverige vad Japan är för resten av världen, ett ställe där all konstig skit händer fast man gillar det ändå av någon anledning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

phi
Medlem

Själv har jag blockat aftonbladet sen flera år tillbaka i routern så att jag inte av misstag råkar besöka deras site. Samma med expressen.

Det känns så bra så!

Medlem

Läser på flera sajter inklusive AB. Att vara så rädd för att bli påverkad att man inte kan ta in olika källor och göra egna bedömningar funkar ju inte. AB är i många fall roande, i de fall de inte är det så gör man den bedömningen vid det tillfället. Den tidningen har alltid funnits vid fikaborden och numera på lunchbrejken hos många som har datorer, just för att det skrivs och överdrivs i en hel del fall.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Läser på flera sajter inklusive AB. Att vara så rädd för att bli påverkad att man inte kan ta in olika källor och göra egna bedömningar funkar ju inte. AB är i många fall roande, i de fall de inte är det så gör man den bedömningen vid det tillfället. Den tidningen har alltid funnits vid fikaborden och numera på lunchbrejken hos många som har datorer, just för att det skrivs och överdrivs i en hel del fall.

Javisst, men om 9/10 "nyheter" avfärdas som skräp så känner jag att det är ett slöseri med tid och energi att läsa igenom. Även om det är fullt möjligt och glasklart vilka artiklar som är blaj - jag får dålig utdelning bra artiklar jämfört med dåliga helt enkelt.

Jag vill helst ha ett par seriösa källor med kvalitetsnyheter och om jag sedan vill läsa underhållning, då vänder jag mig till sajter som FZ o dyl.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av PurreSnurre:

Läser på flera sajter inklusive AB. Att vara så rädd för att bli påverkad att man inte kan ta in olika källor och göra egna bedömningar funkar ju inte. AB är i många fall roande, i de fall de inte är det så gör man den bedömningen vid det tillfället. Den tidningen har alltid funnits vid fikaborden och numera på lunchbrejken hos många som har datorer, just för att det skrivs och överdrivs i en hel del fall.

Javisst, men om 9/10 "nyheter" avfärdas som skräp så känner jag att det är ett slöseri med tid och energi att läsa igenom. Även om det är fullt möjligt och glasklart vilka artiklar som är blaj - jag får dålig utdelning bra artiklar jämfört med dåliga helt enkelt.

Jag vill helst ha ett par seriösa källor med kvalitetsnyheter och om jag sedan vill läsa underhållning, då vänder jag mig till sajter som FZ o dyl.

Jovisst, säger bara vad som passar mig. Läser det mesta, att avfärda något kan ju vara kontraproduktivt i min mening.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Det är väl snarare kontraproduktivt att spendera tid på något som man vet är 90% dynga, när det faktiskt finns seriösa nyhetssidor

1
Skriv svar