Splash Damages Dirty Bomb byter namn

Robot
Splash Damages Dirty Bomb byter namn

Efter månader av tystnad omlanseras spelet under nytt namn.

#dirty-bomb, #splash-damage, #wolfenstein-enemy-territory, #brink, #nexon


Skribent
Splash Damages Dirty Bomb byter namn

Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Vore underbart om de behöll SMART systemet från Brink. Säga vad man vill men mängden rörelsefrihet man hade i Brink var uppfriskande

Medlem

W:ET är och förblir fantastiskt, QW:ET imponerade inte på mig, Brink har jag inte ens gett en chans ( men det såg väldigt spännande ut under utvecklingstiden ). Det känns som om Splash Damage kör vidare på samma koncept. Lyckas de återskapa känslan i W:ET är jag övertygad om att de har en guldgruva.

Eventuellt nuvarande och föregående namn skulle kunna slipats på lite mer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mattias Frost:

Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..

Brink var ju en besvikelse, likaså Quake Wars. Jag är försiktigt skeptisk.


signatur
Medlem

Dirty Bomb var en klart intressantare titel, men vi fåsse.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

"Splash Damages Dirty Bomb byter namn"...

Jag tänkte först: "Ja, namnet 'Splash Damages Dirty Bomb' är ju ganska långt och inte så bra, så det är nog bra att byta."...

(Sedan vorde det väl bra att byta i speldatabasen också, så att nyheten in länkar till det gamla namnet.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mattias Frost:

Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..

Brink var ju en besvikelse, likaså Quake Wars. Jag är försiktigt skeptisk.

Jag gillade Quake Wars rätt mycket, men jag tycker Splash fulade sig riktigt rejält med spelet! Dom släppte ca 4-5 patcher och övergav spelet helt och hållet efter det.

Inga nya kartor...inga expansions...inte ens en sketen map editor så vi kunde ta saken i egna händer, tack vare den usla kundbemötningen så vägrade jag köpa Brink, vilket visade sig vara ett av de klokaste beslut jag tagit


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem
Skrivet av discodance:

HATAR F2P!

Lustigt att så många motiverar piratkopieringen med att "det är för dyrt" och sedan när free to play-modellen kommer så är inte det bra heller.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Vore underbart om de behöll SMART systemet från Brink. Säga vad man vill men mängden rörelsefrihet man hade i Brink var uppfriskande

Finns inga planer just nu för dem att behålla "smart" systemet. Och i ett spel som kräver rätt linjära banor för att fungera så skulle ett sånt system förmodligen skada mer än det tillför.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tro eller tycka. Sydkoreansk utgivare + Splash Damage klingar falskt, men samtidigt är jag glad för att allt inte heter Battlefield eller Call of Duty.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mattias Frost:

Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..

Brink var ju en besvikelse, likaså Quake Wars. Jag är försiktigt skeptisk.

Jag gillade Quake Wars rätt mycket, men jag tycker Splash fulade sig riktigt rejält med spelet! Dom släppte ca 4-5 patcher och övergav spelet helt och hållet efter det.

Inga nya kartor...inga expansions...inte ens en sketen map editor så vi kunde ta saken i egna händer, tack vare den usla kundbemötningen så vägrade jag köpa Brink, vilket visade sig vara ett av de klokaste beslut jag tagit

Där har du helt fel. Det släpptes visst SDK till Quake Wars, så att gemenskapen kunde snickra ihop en ProMod, andra moddar och kartor. Sen var det ID som slutade finansiera spelet, efter typ 2-3 uppdateringar. De efterkommande uppdateringarna pröjsade SD ur egen ficka.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mattias Frost:

Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..

Brink var ju en besvikelse, likaså Quake Wars. Jag är försiktigt skeptisk.

Verkligen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Garm3n:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mattias Frost:

Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..

Brink var ju en besvikelse, likaså Quake Wars. Jag är försiktigt skeptisk.

Jag gillade Quake Wars rätt mycket, men jag tycker Splash fulade sig riktigt rejält med spelet! Dom släppte ca 4-5 patcher och övergav spelet helt och hållet efter det.

Inga nya kartor...inga expansions...inte ens en sketen map editor så vi kunde ta saken i egna händer, tack vare den usla kundbemötningen så vägrade jag köpa Brink, vilket visade sig vara ett av de klokaste beslut jag tagit

Där har du helt fel. Det släpptes visst SDK till Quake Wars, så att gemenskapen kunde snickra ihop en ProMod, andra moddar och kartor. Sen var det ID som slutade finansiera spelet, efter typ 2-3 uppdateringar. De efterkommande uppdateringarna pröjsade SD ur egen ficka.

Där ser man på! Tack för du berättade det för mig, har gett Splash damage mycket skit under åren efter Quake Wars eftersom man blev felinformerad


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Typhor:

Vore underbart om de behöll SMART systemet från Brink. Säga vad man vill men mängden rörelsefrihet man hade i Brink var uppfriskande

Finns inga planer just nu för dem att behålla "smart" systemet. Och i ett spel som kräver rätt linjära banor för att fungera så skulle ett sånt system förmodligen skada mer än det tillför.

Tråkigt att höra, även om man själv egentligen redan insett det. Vore hemskt kul att se mer av SMART-liknande system i spel i framtiden

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Typhor:

Vore underbart om de behöll SMART systemet från Brink. Säga vad man vill men mängden rörelsefrihet man hade i Brink var uppfriskande

Finns inga planer just nu för dem att behålla "smart" systemet. Och i ett spel som kräver rätt linjära banor för att fungera så skulle ett sånt system förmodligen skada mer än det tillför.

Tråkigt att höra, även om man själv egentligen redan insett det. Vore hemskt kul att se mer av SMART-liknande system i spel i framtiden

Om du inte redan gjort, kolla upp TitanFall. Verkar bl.a. innehålla ett parkour-liknande system där man kan hoppa/klättra på/emot väggar m.m.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Garm3n:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mattias Frost:

Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..

Brink var ju en besvikelse, likaså Quake Wars. Jag är försiktigt skeptisk.

Jag gillade Quake Wars rätt mycket, men jag tycker Splash fulade sig riktigt rejält med spelet! Dom släppte ca 4-5 patcher och övergav spelet helt och hållet efter det.

Inga nya kartor...inga expansions...inte ens en sketen map editor så vi kunde ta saken i egna händer, tack vare den usla kundbemötningen så vägrade jag köpa Brink, vilket visade sig vara ett av de klokaste beslut jag tagit

Där har du helt fel. Det släpptes visst SDK till Quake Wars, så att gemenskapen kunde snickra ihop en ProMod, andra moddar och kartor. Sen var det ID som slutade finansiera spelet, efter typ 2-3 uppdateringar. De efterkommande uppdateringarna pröjsade SD ur egen ficka.

Där ser man på! Tack för du berättade det för mig, har gett Splash damage mycket skit under åren efter Quake Wars eftersom man blev felinformerad

Varsågod

Sen har ju SD gjort ett och annat som förtjänar ett par svordomar, fast Brink var inte helt och hållet deras fel.

Förhoppningsvis kan, vad det nu än kommer att döpas till, bli bättre än Brink då fokus ligger på en spelenhet.

1
Skriv svar