Så slåss du i NHL 14

Robot
Så slåss du i NHL 14

Hockeyliret ärver slagsmålskod från Fight Night-serien.

#nhl-14


Geeks Gaming
Så slåss du i NHL 14

Så button spam?

Medlem

Hehe, kommer ju bara bli en massa slagsmål

Medlem

Det första jag alltid gör när jag har skaffat ett NHL-spel är att stänga av fighter i options

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av pubisboy:

Det första jag alltid gör när jag har skaffat ett NHL-spel är att stänga av fighter i options

Eller hur!


signatur
Medlem

Fighterna är ju roliga men man kan ju tona ner antalet med inställningar. I NHL 14 demot så blir det ju fight hela tiden så fort du gör något små fult. Allt är ju bara för show i demot. Spelhastigheten är uppskruvad exempelvis.

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Det första jag alltid gör när jag har skaffat ett NHL-spel är att stänga av fighter i options

Det första jag gör när jag kör NHL-spel är att skapa ett eget lag med enorma spelare som har max i agression osv, sen stänger jag av utvisningar och bara försöker mangla sönder det andra laget med feta tacklingar, helst genom plexit. Är så jävla najs att komma från halva planen och bara frontalkrocka med nån stackars spelare.

Är inte så mycket för NHL-spel i övrigt. ^^

Medlem

Är det bara jag som tycker det är lite smått sjukt med en sådan fokus på att slåss i ett hockeyspel? Kanske är jag för svensk och tråkig, men om det nu är så sjukt häftig med spelare som slåss så varför inte gå tillbaka till Blades of Steel-varianten: Förloraren blir utvisad. Då är där i alla fall en mening!

Medlem

För h-e.....ge mig 3-knappars hockey. Orka trycka massa kombos.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Om det ändå ska göra dessa 1on1 buttonmasher slagsmål i hockeyspel kan de ju ta det hela till "next level", släng in lite SF moves o.s.v.
Blocka en rallarsving och kontra med en HADOUKEN! KO!!!

Medlem

Precis detta som gör NHL-serien så totalt ointressant för mig. Jag vill lira hockey. Fokusera på det.

Medlem

Wayne gretzkys 3D hockey ska det vara !

Medlem

Kommer ihåg när jag spelade NHL99. Enda jag gjorde då som pojkspoling var att direkt krocka in i andra spelare så att det skulle bli slagsmål. Var också sista NHL spelet jag spelade eftersom jag tappat intresse för att spela sport spel.

Medlem

När ska det börja komma till PC? Jag hade köpt det direkt isåfall

Medlem

Vad är nästa steg? 5000 m med slagsmål pinsamt att införa sånt här crap i ett sportspel.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Med sånt här överdrivet fokus på fighterna så kan man undra vad dom har sysslat med resten av året. Såg att dom hade adderat A B C eller D frågor i be a pro läget men kom igen. Mer förbättringar kan man ju önska sig. T.ex. egna dator spelare som vet vilket lag dom spelar i och som faktiskt vill ha ut pucken ur egen zon. Förstår än idag inte varför de datorstyrda gubbarna i egna laget har egen AI än de i motståndarlaget.

Medlem
Medlem

Nu har jag inte testat demot än. Men EA har ju snackat om att de ska fixa betydligt fler saker än bara fighterna (som var hemska i NHL13) t.ex förbättrat målvakts AI och filat mer på hur skridsko åkningen fungerar.

Sen, tro det eller ej, så förekommer det fighter i dagens NHL(IRL dvs) när någon gör något osportsligt eller fult, men kanske inte 10 ggr i samma match. Att ta bort dem helt vore galet.

Medlem
Skrivet av Lynxen:

Nu har jag inte testat demot än. Men EA har ju snackat om att de ska fixa betydligt fler saker än bara fighterna (som var hemska i NHL13) t.ex förbättrat målvakts AI och filat mer på hur skridsko åkningen fungerar.

Sen, tro det eller ej, så förekommer det fighter i dagens NHL(IRL dvs) när någon gör något osportsligt eller fult, men kanske inte 10 ggr i samma match. Att ta bort dem helt vore galet.

Skillnaden är att i riktig NHL så står inte domarna vid sidan och mer eller mindre kollar så att allt går rätt till innan den ena eller den andra blivit knockad
I videon ser det mer ut som om domaren kollar så att inga slag under bältet förekommer.

Medlem

japp det är som hockey ska vara brutal och skoj

Varfor ar hockey den enda sporten dar det tillats att slass *och varfor har mitt keyboard tappat vissa symbaler_!|*

Ror man nagon i basket eller baseball blir man utvisad direkt, men i nhl ar det fullt tillatet att puckla pa nagan, fattar inte


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Varfor ar hockey den enda sporten dar det tillats att slass *och varfor har mitt keyboard tappat vissa symbaler_!|*

Ror man nagon i basket eller baseball blir man utvisad direkt, men i nhl ar det fullt tillatet att puckla pa nagan, fattar inte

Nu är det inte tillåtet att slåss i hockey. Det är automatisk utvisning också. Skillnaden är att domarna inte skall gå in och bryta ett slagsmål förrens den ena ger upp eller går ner i isen.

Personligen gillar jag inte fighter, och stänger alltid av det om det är möjligt.

.. för övrigt är det jobbigt när tangentbordet tappar cymbaler, händer mig hela tiden. Väcker hela huset.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

varfor har mitt keyboard tappat vissa symbaler_!|*

Har du testat klassiska Shift + alt, för att växla språk?

Skrivet av JackHeart:

. för övrigt är det jobbigt när tangentbordet tappar cymbaler, händer mig hela tiden. Väcker hela huset.

hahah!

Skrivet av JackHeart:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Varfor ar hockey den enda sporten dar det tillats att slass *och varfor har mitt keyboard tappat vissa symbaler_!|*

Ror man nagon i basket eller baseball blir man utvisad direkt, men i nhl ar det fullt tillatet att puckla pa nagan, fattar inte

Nu är det inte tillåtet att slåss i hockey. Det är automatisk utvisning också. Skillnaden är att domarna inte skall gå in och bryta ett slagsmål förrens den ena ger upp eller går ner i isen.

Personligen gillar jag inte fighter, och stänger alltid av det om det är möjligt.

.. för övrigt är det jobbigt när tangentbordet tappar cymbaler, händer mig hela tiden. Väcker hela huset.

Nja fast bara grejen att dom inte går in och bryter, tar jag som att det är tillåtet. Även om dom blir utvisade

Hade man rallarsvingat så där ute på stan så åker man ju fasen i kurran

Skrivet av Lynxen:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

varfor har mitt keyboard tappat vissa symbaler_!|*

Har du testat klassiska Shift + alt, för att växla språk?

Skrivet av JackHeart:

. för övrigt är det jobbigt när tangentbordet tappar cymbaler, händer mig hela tiden. Väcker hela huset.

hahah!

Antar att det är ok att mobba mig när jag ändå trodde att symboler stavades: symbåler hjärnsläpp

Jäklar Shift + alt det har jag totalt missat att man kunde göra ...Tack


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar