Diablo 3 expansionen bu eller bä?

Medlem
Diablo 3 expansionen bu eller bä?

Vad känner ni om att D3 ska expandera? D3 var ju en rätt stor besvikelse för många, ska ni ge det en chans till eller skita i det.
Det ser ut som om D3 är påväg i rätt riktning, men är inte övertygad att de är nog för att börja lira. Än så länge så erbjuder PoE mer och det är dessutom grattis samt att det inte har RAH.

Medlem

D3 var inte en besvikelse överhuvudtaget för mig. Tyckte det var helt okay, och inte en direkt efterapning av 2:an, som alla verkar ha trott/velat ha. Vilket för mig var ett stort plus. Det här forumet är ju fullt av "DET VAR BÄTTRE FÖRR, LOL. D3 SUGER FÖR DET VAR INTE SOM 2:AN" bandwagoneers, så det lär vara fullt av sådana replies.

Nya expansionen kommer nog bli köpt av mig i alla fall.

Medlem

Håller inte med hade gärna sett att Blizzard var mer vågade med D3. Visst vi fick lite små föräbättringar här och där, men i överlag introducerade D3 väldigt lite nytt. Titta bara på akterna, dom är tråkiga kopior på de vi fick i D2.
Sen de få stora nyheterna som Auktions huset var helt katastrofal, cartony stilen passade inte, neddummat skillsystem etc...Men det är de jag personligen tycker.

D2 introducerade bra mycket mer nytt än vad D3 gjorde. skillnaden är att D2s förändringar skedde för att förbättra spelet, D3s gjordes främst så att dom skulle tjäna mer. Jävligt gitigt av Blizzard att ta 500+ kronor för ett medelmåttligt spel och så sen vilja ha mer från deras real money Auction House.

Medlem

DET VAR BÄTTRE FÖRR, LOL. D3 SUGER FÖR DET VAR INTE SOM 2:AN


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag blev besviken på D3 för det var inte det spel jag ville att det skulle vara men det betyder ju inte att det är ett dåligt spel för det. Gillar inte The Sims eller Skyrim heller men det verkar som det finns en hel del andra som gör det så de är bergis inte dåliga. Hoppas expansionen till D3 blir bra, jag har inget att vinna på att den, eller något annat spel, blir dålig.

Har dock inte sett tillräckligt om expansionen för att kunna säga om jag tror den kommer bli bra eller dålig dock. Förutom trailer'n de släppte, den är grym.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

phi
Medlem

Jag är givetvis besviken på D3 som var ett skitspel på alla sätt och vis. Sen att jag har ca 300 timmars speltid i det har inget med saken att göra för jag skulle väl ändå inte ha envisats med att spenderat alla de timmarna på ett spel som jag uppenbarligen inte gillade?

Jag kommer med all säkerhet att köra igenom expansionen. D3 var inte på något sätt perfekt men jag hade roligt med spelet och jag gillar förändringarna som har skett sedan releasen och jag gillar även det jag har läst och hört om expansionen.RMAH var ingenting jag använde i D3 och jag kommer inte att använda det i expansionen heller.

Sen verkar ju folk ha ett väldigt selektivt minne när det gäller D2 och hur det var innan expansionen. Det var också långt ifrån perfekt men det blev mycket bättre efter expansionen.

Medlem

Kommer troligen att skaffa expansionen förr eller senare. Även om jag blev lite besviken på att de körde ett "angel of death" tema. Visst, en fallen ängel (till?) passar väl in i spelets mytologi , antar jag.
Hade dock hellre sett att de hade kört något "Lord of Greed" tema. Girighet är ju som bekant en av de sju dödssynderna, och med tanke på alla dessa treasure goblins...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av phi:

Jag är givetvis besviken på D3 som var ett skitspel på alla sätt och vis. Sen att jag har ca 300 timmars speltid i det har inget med saken att göra för jag skulle väl ändå inte ha envisats med att spenderat alla de timmarna på ett spel som jag uppenbarligen inte gillade?

Jag kommer med all säkerhet att köra igenom expansionen. D3 var inte på något sätt perfekt men jag hade roligt med spelet och jag gillar förändringarna som har skett sedan releasen och jag gillar även det jag har läst och hört om expansionen.RMAH var ingenting jag använde i D3 och jag kommer inte att använda det i expansionen heller.

Sen verkar ju folk ha ett väldigt selektivt minne när det gäller D2 och hur det var innan expansionen. Det var också långt ifrån perfekt men det blev mycket bättre efter expansionen.

Jo jag lirade också D3 rätt länge( långt ifrån 300 timmar dock), visst allt var inte dåligt, spelet var dock löjligt enkelt och gav inge loot av värde. Det blev lite roligare på inferno men sen övergick det till att bli skit när man som melee klass fick gå sköld och allt handlade om att tjäna pengar för att köpa saker på AH.
Hela charmen var ju att hitta föremål och de bästa föremålen kunde jag inte ens hitta på den akt jag var på.

Håller med om att D2 var långt ifrån perfekt, men det förbättrade ändå otroligt mycket D1 saknade.
Spelet var fett för sin tid, D3 var inte det på långa vägar.
Free to play spelet Path of Exile är trots att det är i beta så mycket bättre. Vilket visar hur lata och giriga Blizzard har varit med D3.
Jag har varit ett stort fan av Blizzard men mycket av deras forna glans är borta. Fansen verkar dock godtroget köpa allt eftersom blizzard spel kan ju omöjligtvis vara dåliga.

http://m.youtube.com/watch?v=zVoQWDj6Ulw
Tycker denna video av en av D3s före detta största lirare är så jäkla sann.

Medlem

Storyn återstår att se om den är bra. Nya klassen kan bli riktigt nice. Men det nya lootsystemet hoppas jag att det inte kommer att vara bundet till expansionen utan kommer att komma för alla. Det är inte mer än rätt.

Medlem

hmm, men stora frågan e väl när d kommer släppas.. tror inte på ngt det kommande året, kanske 2015.. ni vet ju hur blizzard är med sina produkter..


signatur

//Peace out

Medlem

Jag har inte spelat ett spel så mycket som Diablo 3 sedan Battlefield 2.
De har definitivt förbättrat det sedan release och expansionen är bara ett stort plus.
Jag är nästan mer intresserad av kommande patcher, med allt som utlovas i dem.

Den där pollen buggar för mig, så jag kan inte rösta.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av phi:

Jag är givetvis besviken på D3 som var ett skitspel på alla sätt och vis. Sen att jag har ca 300 timmars speltid i det har inget med saken att göra för jag skulle väl ändå inte ha envisats med att spenderat alla de timmarna på ett spel som jag uppenbarligen inte gillade?

Jag kommer med all säkerhet att köra igenom expansionen. D3 var inte på något sätt perfekt men jag hade roligt med spelet och jag gillar förändringarna som har skett sedan releasen och jag gillar även det jag har läst och hört om expansionen.RMAH var ingenting jag använde i D3 och jag kommer inte att använda det i expansionen heller.

Sen verkar ju folk ha ett väldigt selektivt minne när det gäller D2 och hur det var innan expansionen. Det var också långt ifrån perfekt men det blev mycket bättre efter expansionen.

Jo jag lirade också D3 rätt länge( långt ifrån 300 timmar dock), visst allt var inte dåligt, spelet var dock löjligt enkelt och gav inge loot av värde. Det blev lite roligare på inferno men sen övergick det till att bli skit när man som melee klass fick gå sköld och allt handlade om att tjäna pengar för att köpa saker på AH.
Hela charmen var ju att hitta föremål och de bästa föremålen kunde jag inte ens hitta på den akt jag var på.

Håller med om att D2 var långt ifrån perfekt, men det förbättrade ändå otroligt mycket D1 saknade.
Spelet var fett för sin tid, D3 var inte det på långa vägar.
Free to play spelet Path of Exile är trots att det är i beta så mycket bättre. Vilket visar hur lata och giriga Blizzard har varit med D3.
Jag har varit ett stort fan av Blizzard men mycket av deras forna glans är borta. Fansen verkar dock godtroget köpa allt eftersom blizzard spel kan ju omöjligtvis vara dåliga.

http://m.youtube.com/watch?v=zVoQWDj6Ulw
Tycker denna video av en av D3s före detta största lirare är så jäkla sann.

Ja, du köpte det ju


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av phi:

Jag är givetvis besviken på D3 som var ett skitspel på alla sätt och vis. Sen att jag har ca 300 timmars speltid i det har inget med saken att göra för jag skulle väl ändå inte ha envisats med att spenderat alla de timmarna på ett spel som jag uppenbarligen inte gillade?

Sitter i samma sits, spelet ger mig inte mycket men av någon anledning sitter jag och nöter det ändå. Jag har också spenderat ca 300-400 timmar samtidigt som jag har frågat mig själv varför jag spelar det överhuvudtaget..

Fast det blir till att lvla upp en barbar fram tills att expansionen släpps och sedan ge det en chans.


signatur

Constants and variables

Medlem

Vetefan om jag ens orkar levla upp nån gubbe till 60. Min monk sitter på level 54 och har bara kört en tredjedel av hell act1. Installerade idag och körde lite, men kom på att det var lika tråkigt som när jag slutade spela det. Resten av klaserna är halvvägs igenom nightmare och är 45-50 typ.

Kanske mitt misstag var att försöka levla ALLA klasserna, haha.

Medlem
Citat:

Ja du köpte det ju

Hehe japp det gjorde jag
Jag hoppade på hyptåget och köpte det och hade iaf rätt kul till en början. Dom flesta inklusive jag trodde ändå att D3 skulle bli bra. Men besvikelsen bara växte och växte, jag trodde att D3 skulle hålla längre än nån vecka...

Nu idag är jag dock mer skeptisk även om jag gillar att D3 går i rätt riktning. Dom flesta verkar bli "OMG Blizzard, fet cinematic trailer! Paladinen är tillbaka OMG!"
Det ska krävs rätt mycket för att jag ska bli så lätt taggad.

Medlem

Har den s.k "Diablo-sjukan". Kommer bli ett köp, även om jag inte kommer spela det så jävla mycket.

1
Skriv svar