Fem minuter med Xbox One-kontrollen

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Thane:
Skrivet av pillveke:

Verkar gött att det finns ett vettigt styrkors på den nu. X360 styrkorset var ju ett skämt.

Kommer denna finnas kompatibel med pc så blir det ett köp av endast den för steam.

Har hört att den kommer till PC i början på nästa år.

Ska det verkligen behöva ta så lång tid?
Hur lång tid tog det för X360 kontrollen att komma till PC?

Såg videon efter jag skrev kommentaren. Kanske blir så att man bara kan koppla in den med USBn i datorn på direkten.

Medlem

Inte imponerad än av styrkorset men annars gillar jag resten av kontrollen. Jag spelar inte på xbox dock så måste vänta innan jag kan få leka med den här kontrollen till pc.

Medlem

Kommer bli en grym kontroll. Jämfört med PS4 som har en stor kladdig pekskärm mitt i smeten så kommer denna vara mer "gameranpassad". Kommer bli riktigt fett!!!111oneoneonoenoenoneonoenoenoeneoneone

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av SuperRetard:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av KaptenKanel:

Ett underverk!

Som i fps spel kan utklassas av något från 80-talet...
http://preview.turbosquid.com/Preview/Content_2009_07_13__23_...

Patetiskt.

"PC master race" kommentar... Patetiskt.

Verkligen inte mus och tangentbord ger dig bäst precision och kontroll.

men jag antar du menar autoaimet som är inbyggt på konsoler därför du tycker det är bättre sikte på kontroller?

kan dock säga att Xbox one:s nya kontroll är närmre precision till musen men fortfarande långt ifrån men närmre speciellt än ps kontrollen.

Mus är bra till fps och strategi. En kontroller är mer allround. Det är ett helt annat redskap.

Medlem

Man kan ju undra varför folk inte har en mus till sina mobiler & tv apparater.............eller Xbox Ps,Wii spelare villket vissa har men bara till en del spel hoppas jag.

Inaktiv
Skrivet av pillveke:

Verkar gött att det finns ett vettigt styrkors på den nu. X360 styrkorset var ju ett skämt.

Kommer denna finnas kompatibel med pc så blir det ett köp av endast den för steam.

Drivrutiner för Windows kommer strax efter årsskiftet. Om du har ett kompatibelt nätverkskort så kan du koppla den via Wifi Direct,om så önskas.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av KaptenKanel:

Ett underverk!

Som i fps spel kan utklassas av något från 80-talet...
http://preview.turbosquid.com/Preview/Content_2009_07_13__23_...

Patetiskt.

Skrivet av Sapiens:
Skrivet av KaptenKanel:

Ett underverk!

Som i fps spel kan utklassas av något från 80-talet...
http://preview.turbosquid.com/Preview/Content_2009_07_13__23_...

Patetiskt.

Vem bryr sig.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av KaptenKanel:

Ett underverk!

Som i fps spel kan utklassas av något från 80-talet...Patetiskt.

Som kräver ett tangentbord, mer yta, ett underlag och fungerar sämre i genrer så som plattformsspel, fightingspel och bilspel. Dessutom förstår jag inte varför de som propagerar för PC:n alltid tar upp FPS som exempel när det är RTS som i princip är omöjligt att ens spela ordentligt på konsol och verkligen visar på fördelarna med mus & tangentbord.

Medlem

by gamers for gamers,, ja släng in tbord och mus istället på fps spel då

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av KaptenKanel:

Ett underverk!

Som i fps spel kan utklassas av något från 80-talet...Patetiskt.

Som kräver ett tangentbord, mer yta, ett underlag och fungerar sämre i genrer så som plattformsspel, fightingspel och bilspel. Dessutom förstår jag inte varför de som propagerar för PC:n alltid tar upp FPS som exempel när det är RTS som i princip är omöjligt att ens spela ordentligt på konsol och verkligen visar på fördelarna med mus & tangentbord.

Givetvis har du rätt att fågelperspektiv spel med många kommands är svårast, men säga att du ens kan komma åt samma aim på kontroll är lika långsökt.

Nu syftar jag på sätt världens bästa fps spelare bakom konsol och en på pc sen kan dom mötas.

(inget autoaim tillåtet)

jag kan säga till dig på långdistance små pixlar och reflex skott där du får syn på någon på hörnet av skärmen och ska lägga siktet på huvudet på 0.5 sec.

det kan du störtglömma, personen bakom mus och tangentbord behöver inte ens vara bäst i världen utan bara vara duktig och han kommer leka runt med denna spelaren.

Pga övertaget med snabba rörelser och precision, i närstrid om han springer in i hans sikter eller blir ett easytarget klart det är väl relativt lika(endå liten edge åt mus och tangentbord)

Men summan av det hela är att det går på konsol, att lära sig på mus och tangentbord är lätt, men bemästra är extremt svårt.

http://www.youtube.com/watch?v=jG3TghFgmY0 där har du ett bra exempel, något du ALDRIG skulle kunna göra på en handkontroll. ALDRIG oavsett hur duktig du är.

däremot spel som är klassiska snes spel, eller 2d vy, super mario, castlevania,streetfighter

ja du fattar vinkeln dessa spel är bäst på kontroll utan ett snack om saken, bilspel där du kan styra med musen och ställa in känsligheten vid höger vänster rörelse ger faktist dig mer precis körning än en handkontroll än även en inköpt bilkontroll eller handkontroll.

Problemet är att spel som portas har aldrig en känslighet inställning för hur känslig musen är eller ens att du kan styra med musen ens, utan bara piltangenterna och då ja, där vinner kontroll och bilkontroll över detta med hästlängder.

Men det finns inget mer all around och precis kontrol för styra din vy,gubbe third person shooters/fantasy(ex wow bra exempel eller darksiders ifall det inte hade varit konsol skadad känslighet och bättre inställningar så är det även bättre kontroll.

Det betyder ju inte att det inte går eller inte är okej att använda kontroll.

spel som supermeat boy,hammerwatch spelar jag på kontroll exempelvis.

Men ja summan av kardemumman många har en illusion att kontroll är bättre på X spel och x spel när detta inte är sant då det är typ bara ett sorts utav spel den är bäst på och det är oldschool arcad/2D spel som castlevania m.m

streetfighter m.m

problemet på mus och tangentbord ligger i dålig portning och oerfarna mus och tangentbord användare.

Jag skulle aldrig röra en kontroll över mus på third person spel eller first person spel aldrig.

dock till arcadiska/2d/platforms spel varje gång i veckan, eller ex gamla zelda spel med fågelvy perspektiv.

Medlem

Jag gillade den skarpt när jag fick klämma på den i USA. Skönt att de tagit bort klumpiga batteriet på baksidan för det är verkligen i vägen på 360 kontrollen. Den bästa handkontrollen hittills!

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av KaptenKanel:

Ett underverk!

Som i fps spel kan utklassas av något från 80-talet...
http://preview.turbosquid.com/Preview/Content_2009_07_13__23_...

Patetiskt.

Sen att du behöver en platt yta i optimal höjd mitt framför dig för att använda kontrollen effektivt är det ingen som nämner. En kontroll där ett bord är obligatoriskt. Tycker det är ett ganska stort minus oavsett.

Don't get me wrong though, älskar att spela på PC men man får inte förneka den största nackdelen av alla, även om man snackar om FPS.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Den såg inte lika illa ut i videon som på bild. Härligt!
XBone och PS4 lär bli intressant. (för mig som gamer, inte vilken som blir starkast. Skiter jag i. Hit med spelen.)

Medlem

Glad att de inte valde att köra med något touchpadgrejsimojs, det kan ps4 och Ouya ha för sig själva.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag blev imponerad!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har inget emot handkontroller för de funkar bättre i en hel del typer av spel, men tycker ändå det är dags för konsoler att ge stöd för mus & tangentbord.

Och för de som föredrar kontroll kan en enkel inställning filtrera bort servrar som tillåter mus & tangentbord så blir alla nöjda.

Medlem
Skrivet av Hanga:

Aldrig att det blir en konsol från Microsoft. Jag skiter i om de har dragit tillbaka de värsta av deras "features" eftersom de helt förlorat kontakten med sin kundbas.

Jepp. Nu känns dem mest desperata och vill ha ett bättre ryckte, som de redan förstört:/

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Har inget emot handkontroller för de funkar bättre i en hel del typer av spel, men tycker ändå det är dags för konsoler att ge stöd för mus &amp; tangentbord.

Och för de som föredrar kontroll kan en enkel inställning filtrera bort servrar som tillåter mus &amp; tangentbord så blir alla nöjda.

Varför då, du tycker väll att man ska kunna spela flipper med mus o keyboard oxå eller?
Mus o keyboard förmedlar ingen spel känsla till spelet om det inte är ett skrivmaskins spel.
PC behöver därimot en ny kontroll som går att synca med ett anti cheat så pc spelare kan spela och tävla mot andra i puplic servrar utan att stöta på macro fuskare och andra typer av fusk så som sensitivity skystering on the fly.

Konsoler behöver verkligen inte en förlegad kontrol som keyboard o mus.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av jimbow1234:

Har inget emot handkontroller för de funkar bättre i en hel del typer av spel, men tycker ändå det är dags för konsoler att ge stöd för mus &amp;amp; tangentbord.

Och för de som föredrar kontroll kan en enkel inställning filtrera bort servrar som tillåter mus &amp;amp; tangentbord så blir alla nöjda.

Varför då, du tycker väll att man ska kunna spela flipper med mus o keyboard oxå eller?
Mus o keyboard förmedlar ingen spel känsla till spelet om det inte är ett skrivmaskins spel.
PC behöver därimot en ny kontroll som går att synca med ett anti cheat så pc spelare kan spela och tävla mot andra i puplic servrar utan att stöta på macro fuskare och andra typer av fusk så som sensitivity skystering on the fly.

Konsoler behöver verkligen inte en förlegad kontrol som keyboard o mus.

Men va, självklart vill jag ha stöd för mus & keyboard för att det har överlägsen precision när det kommer till fps. Har inte tänkt spela något flipper eller skrivmaskins-spel men har ingen direkt lust att spela mmofps som tex Destiny med kontroll. Och om du är rädd för att möta "macro fuskare" så är det väl bara filtrera bort de servrarna då.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av KaptenKanel:

Ett underverk!

Som i fps spel kan utklassas av något från 80-talet...Patetiskt.

Som kräver ett tangentbord, mer yta, ett underlag och fungerar sämre i genrer så som plattformsspel, fightingspel och bilspel. Dessutom förstår jag inte varför de som propagerar för PC:n alltid tar upp FPS som exempel när det är RTS som i princip är omöjligt att ens spela ordentligt på konsol och verkligen visar på fördelarna med mus &amp; tangentbord.

enormt mycket text

Varför citerar du mig? Vi vet redan att mus & tangentbord är bättre för precision men den kontrollmetoden lider av andra problem, nämligen det jag nämnde ovan. Musen kan du använda för racingspel men då tappar du de tryckkänsliga knapparna som en kontroll har.
Mus & tangentbord är mer precist men otympligt och kan inte bara plockas upp när och var som helst för att lira.

Det är väldigt tröttsamt med människor som inte kan anpassa sig till flera kontrollmetoder utan måste spy galla så fort en sådan här tråd dyker upp (syftar inte specifikt på dig utan flera inlägg i tråden). Handkontroll använder man när man är lat och vill luta sig tillbaka i stolen eller vad man nu föredrar, det finns många spel på PC som gör sig bättre med handkontroll.

Medlem
Skrivet av jimbow1234:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av jimbow1234:

Har inget emot handkontroller för de funkar bättre i en hel del typer av spel, men tycker ändå det är dags för konsoler att ge stöd för mus &amp;amp; tangentbord.

Och för de som föredrar kontroll kan en enkel inställning filtrera bort servrar som tillåter mus &amp;amp; tangentbord så blir alla nöjda.

Varför då, du tycker väll att man ska kunna spela flipper med mus o keyboard oxå eller?
Mus o keyboard förmedlar ingen spel känsla till spelet om det inte är ett skrivmaskins spel.
PC behöver därimot en ny kontroll som går att synca med ett anti cheat så pc spelare kan spela och tävla mot andra i puplic servrar utan att stöta på macro fuskare och andra typer av fusk så som sensitivity skystering on the fly.

Konsoler behöver verkligen inte en förlegad kontrol som keyboard o mus.

Men va, självklart vill jag ha stöd för mus & keyboard för att det har överlägsen precision när det kommer till fps. Har inte tänkt spela något flipper eller skrivmaskins-spel men har ingen direkt lust att spela mmofps som tex Destiny med kontroll. Och om du är rädd för att möta "macro fuskare" så är det väl bara filtrera bort de servrarna då.

Jovisst om sådana server filter fans.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av KaptenKanel:

Ett underverk!

Som i fps spel kan utklassas av något från 80-talet...Patetiskt.

Som kräver ett tangentbord, mer yta, ett underlag och fungerar sämre i genrer så som plattformsspel, fightingspel och bilspel. Dessutom förstår jag inte varför de som propagerar för PC:n alltid tar upp FPS som exempel när det är RTS som i princip är omöjligt att ens spela ordentligt på konsol och verkligen visar på fördelarna med mus &amp;amp; tangentbord.

enormt mycket text

Varför citerar du mig? Vi vet redan att mus &amp; tangentbord är bättre för precision men den kontrollmetoden lider av andra problem, nämligen det jag nämnde ovan. Musen kan du använda för racingspel men då tappar du de tryckkänsliga knapparna som en kontroll har.
Mus &amp; tangentbord är mer precist men otympligt och kan inte bara plockas upp när och var som helst för att lira.

Det är väldigt tröttsamt med människor som inte kan anpassa sig till flera kontrollmetoder utan måste spy galla så fort en sådan här tråd dyker upp (syftar inte specifikt på dig utan flera inlägg i tråden). Handkontroll använder man när man är lat och vill luta sig tillbaka i stolen eller vad man nu föredrar, det finns många spel på PC som gör sig bättre med handkontroll.

Sa bara fakta att problemet ligger inte i att köra mus eller ratt eller kontroll problemetvarför bilspel körs dåligt på mus är för du aldrig har en bra Jaw inställning i mus känsligheten.

Jag tror inte ens du vet vad jag pratar om här ens därför du har spelat spel på datorn med mus och sedan dragit slutsatsen, därför vill jag säga till dig det är fel utan problemet med mus på bilspel är ingen, problemet ligger i inställningarna i spelet hurvida du kan ställa in känsligheten i spelet.

Sen ogillar jag dock mus till bilspel i grunden så skulle aldrig använda det, men bilden många har att mus till bilspel inte är bra är helt fel det är inställningarna i spelen som är fel och dåligt optimerade

Medlem
Skrivet av FuzioN:

mer text som behandlar ett ämne jag inte har tagit upp i någon större mån

Det du gör nu är att tala för dig själv för att det mesta du säger bygger vidare på ditt eget resonemang och har föga att göra med vad jag har sagt i mina inlägg, onödigt att citera mig. "Jag har spelat spel till PC och sedan dragit slutsatsen"? Ja, jag har dragit slutsatsen att olika kontrollmetoder lämpar sig bättre för olika typer av situationer. En mus och tangentbord har vanligtvis inte tryckkänsliga knappar (trevligt för gas m.m.), finliret i styrningen spelar ingen roll för det har jag inte ens nämnt. Jag förstår vad du säger men det är inte särskilt relevant i det här sammanhanget, jag får uppfattningen av att du inte ens försökt att ta in det jag har skrivit tidigare utan vill bara mata på med ditt mantra.

Vad man gillar för kontrollösning har för övrigt inte med okunskap att göra, det är preferens. En bil är snabbare än en cykel men inte lika kompakt och smidig. Sluta slänga ur dig klyschor som man har hört tusen gånger, de flesta av oss är redan medvetna om vilka tekniska finesser och begränsningar olika format och kontrollösningar har. Förutsätt istället att alla vet att mus & tangentbord är överlägset ur ett tekniskt perspektiv men inte lika praktiskt när man ser till ergonomi och utrymme.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Sen ogillar jag dock mus till bilspel i grunden så skulle aldrig använda det, men bilden många har att mus till bilspel inte är bra är helt fel det är inställningarna i spelen som är fel och dåligt optimerade

Är det inte lite svårt utan analog gas och broms?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av FuzioN:

Sen ogillar jag dock mus till bilspel i grunden så skulle aldrig använda det, men bilden många har att mus till bilspel inte är bra är helt fel det är inställningarna i spelen som är fel och dåligt optimerade

Är det inte lite svårt utan analog gas och broms?

kvittar vilket keypad här igentligen tangentbord/kontroll ska man ha bäst så är det ju pedaler som gäller, här är det mest vanesak, dock har pedaler eller liknande motstycke, tangentbord kan dock ej ge dig en knapp som ju hårdare du trycker ju mer bromsar/gasar du som på pedaler.

utan det är ett läge.

Så ja i gas och broms mekanik fallerar det.

Men det är ju inte musens fel? utan tangentbordet

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av FuzioN:

mer text som behandlar ett ämne jag inte har tagit upp i någon större mån

Det du gör nu är att tala för dig själv för att det mesta du säger bygger vidare på ditt eget resonemang och har föga att göra med vad jag har sagt i mina inlägg, onödigt att citera mig. "Jag har spelat spel till PC och sedan dragit slutsatsen"? Ja, jag har dragit slutsatsen att olika kontrollmetoder lämpar sig bättre för olika typer av situationer. En mus och tangentbord har vanligtvis inte tryckkänsliga knappar (trevligt för gas m.m.), finliret i styrningen spelar ingen roll för det har jag inte ens nämnt. Jag förstår vad du säger men det är inte särskilt relevant i det här sammanhanget, jag får uppfattningen av att du inte ens försökt att ta in det jag har skrivit tidigare utan vill bara mata på med ditt mantra.

Vad man gillar för kontrollösning har för övrigt inte med okunskap att göra, det är preferens. En bil är snabbare än en cykel men inte lika kompakt och smidig. Sluta slänga ur dig klyschor som man har hört tusen gånger, de flesta av oss är redan medvetna om vilka tekniska finesser och begränsningar olika format och kontrollösningar har. Förutsätt istället att alla vet att mus &amp; tangentbord är överlägset ur ett tekniskt perspektiv men inte lika praktiskt när man ser till ergonomi och utrymme.

Tryck känslighet? säg mig menar du att kontroller till konsoler har mer tryck känslighet?`

för då är du helt fel på det, dom ligga exakt på samma plan, allt handlar om vana, sen finns det 100000 tangentbord, du kan ha halt ifrån gummiknappar till plast(själv använder jag gummi.

riktigt skönt faktist, men som sagt här handlar det om vad man föredrar.

det ända jag ville poängtera är att det är en skrock att mus inte är bra till bilspel, för skulle du kunna använda en mus i en riktig bil(i verkligheten) så skulle du ha mer precision i ditt styrande än med en ratt.

dock handlar mycket som sagt om vana och lära sig

Ända jag menade vart att du spred en gammal skrock som inte stämmer(vilket många gör här må jag påpeka)

att mus inte är bra till bilspel är fel, det är såfall tangentbordet som faller, då du bara ett läge att trycka på gasen med dvs inga pedaler, vilket du styr hur hårt du ska köra eller gasa i 1an 2an osv.

och det spelar iofs roll i vissa banor med vissa svängar och även i vissa banor.

då du alltid accelrerar/bromsar gasar max vad du kan på pc.

så du måste exempelvisa tappa släppa tappa släppa på gasen ifall du kör på tangentbord istället för på pedal trycka den styrka du känner situationen passar till.

Men detta är inte musen utan tangentbordet.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

det ända jag ville poängtera är att det är en skrock att mus inte är bra till bilspel, för skulle du kunna använda en mus i en riktig bil(i verkligheten) så skulle du ha mer precision i ditt styrande än med en ratt.

Du kan väl inte på allvar hävda att en mus skulle ge bättre precision än en ratt som fysiskt är kopplad till styrmekanismen?

Jag vill också hävda att en mus är ganska värdelös till bilspel då man inte känner någon som helst motstånd eller feedback på vilken position "ratten" i det virtuella fordonet befinner sig.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av FuzioN:

det ända jag ville poängtera är att det är en skrock att mus inte är bra till bilspel, för skulle du kunna använda en mus i en riktig bil(i verkligheten) så skulle du ha mer precision i ditt styrande än med en ratt.

Du kan väl inte på allvar hävda att en mus skulle ge bättre precision än en ratt som fysiskt är kopplad till styrmekanismen?

Jag vill också hävda att en mus är ganska värdelös till bilspel då man inte känner någon som helst motstånd eller feedback på vilken position "ratten" i det virtuella fordonet befinner sig.

syftar du på knappar eller använding utav stickarna fortfarande detta jag vill få svar på

på sticka ja,utan sticka nej.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Mer text

Tryckkänslighet = knappen känner av hur hårt du trycker och påverkar gameplay därefter.

Det jag menar är att en handkontroll har knappar som tillåter olika grader av tryck som utlöser olika grad av t.ex. acceleration i ett bilspel. När du kör fordon på PC blir det lätt så att man får (som du säger) trycka, släppa, trycka, släppa. Alt. använda sig av cruise control när man har nått upp i önskad hastighet. En PS3-dosa har 10 tryckkänsliga knappar som kan användas för sådana funktioner på ett sätt som varken mus eller tangentbord klarar av.

Så som svar på din fråga: ja, vissa handkontroller har "mer tryckkänslighet" eftersom tangentbord och möss överlag inte har det överhuvudtaget. Detta kan också i t.ex. plattformsspel användas till att mer precist kontrollera hopphöjd och kraft vid olika rörelser utan att behöva hålla in knappar längre eller kortare.

Jag är inte riktigt säker på om du trollar eller inte orkar Googla. Jag gissar på det förstnämnda. Tilläggas bör att jag inte behöver "lära mig" någonting då jag huvudsakligen spelar på PC, man måste bara acceptera att handkontroller har funktioner som mus & tangentbord inte har och vice versa vilket gör att de är bättre lämpade för olika saker. Det optimala alternativet i mina ögon är att köra en mus i kombination med en nunchuck till både PC och konsol så länge man inte ska spela RTS eller MMO:n som är väldigt beroende av keybinds.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/114045-frag...

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Margy:
Skrivet av FuzioN:

det ända jag ville poängtera är att det är en skrock att mus inte är bra till bilspel, för skulle du kunna använda en mus i en riktig bil(i verkligheten) så skulle du ha mer precision i ditt styrande än med en ratt.

Du kan väl inte på allvar hävda att en mus skulle ge bättre precision än en ratt som fysiskt är kopplad till styrmekanismen?

Jag vill också hävda att en mus är ganska värdelös till bilspel då man inte känner någon som helst motstånd eller feedback på vilken position "ratten" i det virtuella fordonet befinner sig.

syftar du på knappar eller använding utav stickarna fortfarande detta jag vill få svar på

på sticka ja,utan sticka nej.

Va? Här förstår jag inte riktigt vad du menar?

Jag hävdar att du har fel när du säger att en mus kan ge mer precision än en ratt i en riktig bil.

Jag hävdar också att en mus är rätt värdelös i bilspel jämfört med till exempel en gamepad. När du svänger med en gamepad så känner du enkelt av mittenläge och ändlägen. Du känner på motståndet hur mycket du svänger. Du skulle kunna blunda och ändå veta ganska väl hur mycket du svänger i spelet.

Om man använder en mus för att svänga så får man ingen annan feedback än det rent visuella vilket gör den till ett dåligt styrdon för bilspel.

12
Skriv svar