Take-Two svarar på våldsdåd kopplat till GTA 3

Robot
Take-Two svarar på våldsdåd kopplat till GTA 3

Grand Theft Auto beskylls efter att 8-åring sköt ihjäl en 87-årig kvinna.

#grand-theft-auto-iii, #take-two-interactive


Medlem
Take-Two svarar på våldsdåd kopplat till GTA 3

Om spel skulle göra folk till mördare, då skulle jag med alla de våldsamma spel jag vältrat mig igenom i säkert 15 år gjort mig till en intergalaktisk massmördare av sällan skådad magnitud.
Problemet där är att jag inte ens varit i en regelrätt slagsmål.
Jag tycker om att kramas ist, mycket trevligare

Sedan är det ingen som ställer frågan, vart fan fick ungen tag på ett vapen eller hur.
Amerikanare *skakar på skallen*
Har inte spelet en ålders märkning som man tycker vuxna bör följa, jag tycker det iaf.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

För det första; Varör har någon ett laddat vapen på en plats där en 8-åring kan hitta det?
För det andra; Varför spelar en 8-åring GTA 3?

Medlem

Lättare att skylla på ett spel än dålig uppfostran...

Medlem

arnold killing whitout mercy in a movie thats fine, OMFG IS THAT KID PLAYING GTA ? NOO THATS WAY TO VIOLENT FOR HIM HES GONNA TURN INTO A MURDERER


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Sillage:

Om spel skulle göra folk till mördare, då skulle jag med alla de våldsamma spel jag vältrat mig igenom i säkert 15 år gjort mig till en intergalaktisk massmördare av sällan skådad magnitud.
Problemet där är att jag inte ens varit i en regelrätt slagsmål.
Jag tycker om att kramas ist, mycket trevligare

Sedan är det ingen som ställer frågan, vart fan fick ungen tag på ett vapen eller hur.
Amerikanare *skakar på skallen*
Har inte spelet en ålders märkning som man tycker vuxna bör följa, jag tycker det iaf.

Amerikanarna lever upp till sina förväntningar lite då och då.

Medlem
Skrivet av mackanmeost:

För det första; Varör har någon ett laddat vapen på en plats där en 8-åring kan hitta det?
För det andra; Varför spelar en 8-åring GTA 3?

Spelar ingen roll om man spelar gta som 8 åring. Jag har kört våldsamma spel när jag var runt 9 och jag har inte dödat någon.
Problem är väll att vem som helst kan skaffa vapen i usa


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det hade kunnat hända i vilket land som helst. Varför det nästan bara händer i USA? Det är bara där som dom har skarpladdade vapen i nattdukslådan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Givetvis så påverkar spel OCH film barnens uppväxt... deras uppfattning om världen byggs ju upp genom alla intryck.

Men att skylla på ETT enskilt spel... nej nej.

Medlem

AAaaaah men surprise, det är fakking USA där man får bära vapen bäst fan man vill utan att nån bryr sig samtidigt som man är världens jävla moralkärringar!

Ingen som bryr sig om vilket ansvars hans jävla föräldrar har i allt det här?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Vad äre för jävla fel på nyhetsartiklar..

Enligt en sida äre GTA4, enligt en annan äre GTA 2, enligt en annan äre GTA 3,

VILKET
JÄVLA
SPEL
ÄR
DET
?!

JA JAG ÄR ARG!!!

För övrigt så var grabben mentalt sjuk, ingen frisk person gör detta.. ingen.

Finns bevis på bevis på bevis på bevis att spel inte påverkar en _frisk_ människa

Inaktiv

Tur att vi som människor inte hade en aning om vad våld var innan det första spelet släpptes, ahh..tänk back in the days, då fanns det inget våld. Zip, zero nada!

Medlem
Skrivet av mackanmeost:

För det första; Varör har någon ett laddat vapen på en plats där en 8-åring kan hitta det?
För det andra; Varför spelar en 8-åring GTA 3?

Jag tänkte skriva exakt samma sak som du. Men du hann före. Så du får en tumme upp från mig istället. Och det här meddelandet då förstås.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Tur att vi som människor inte hade en aning om vad våld var innan det första spelet släpptes, ahh..tänk back in the days, då fanns det inget våld. Zip, zero nada!

Power Rangers fick PK-kärringarna att vakna till liv, och enda sen den där pojken sparkade ihjäl en annan unge så har våld på TV alltid bidragit till mördarungar.

Ganska lustigt att leksaksvapen av alla sorter får fortsätta att säljas i leksaksaffärerna efter alla dessa år av brutalt våld.

Medlem

GTA 3 är inte ett spel för 8-åringar, så det säger väl sig självt att resultatet kan vara på detta vis?

Och om vi bortser från detta, varför har ett 8-åring tillgång till ett skarpladdat vapen?
Det finns endast en person att skylla på, och det är målsman. Att påstå att man kan lägga skulden på något annat är att blunda för de faktiska orsakerna till varför sådana saker kan uppstå.

Medlem

Ja det måste ju vara spelens fel, det kan ju inte bero på att man har vapen lättillgängligt och låter småbarn leka med dem...

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Vad äre för jävla fel på nyhetsartiklar..

Enligt en sida äre GTA4, enligt en annan äre GTA 2, enligt en annan äre GTA 3,

VILKET
JÄVLA
SPEL
ÄR
DET
?!

JA JAG ÄR ARG!!!

För övrigt så var grabben mentalt sjuk, ingen frisk person gör detta.. ingen.

Finns bevis på bevis på bevis på bevis att spel inte påverkar en _frisk_ människa

GTA 5

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Vad äre för jävla fel på nyhetsartiklar..

Enligt en sida äre GTA4, enligt en annan äre GTA 2, enligt en annan äre GTA 3,

VILKET
JÄVLA
SPEL
ÄR
DET
?!

JA JAG ÄR ARG!!!

För övrigt så var grabben mentalt sjuk, ingen frisk person gör detta.. ingen.

Finns bevis på bevis på bevis på bevis att spel inte påverkar en _frisk_ människa

Han kan mycket väl vara frisk, men vid mycket låg ålder så förstår inte barn vad de håller på med...

Inaktiv

Bara jag som blev lite arg när artikeln om det här låg på aftonbladet?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17346785.ab

Rubriken "Åttaåring dödade 87-åring efter att ha spelat datorspel"

Snacka om vinkling. Och sen att kommentatorsfältet är avstängt gör ju bara så man tror att aftonbladet har en agenda..

Medlem

Ska jag vara helt allvarlig så tror jag faktiskt att spelet mycket väl kan ha gjort skillnad på honom i och med hans ålder. När man är åtta år gammal så förstår man inte riktigt vad döden innebär, och spelar man spel som GTA och dessutom har tillgång till laddade skjutvapen (!!!!!!!!) så är det verkligen dömt att gå käpprätt åt helvete redan från början.

FM-guru
F.d. Sisyr

Enligt CNN var det GTA IV...

Medlem
Skrivet av mackanmeost:

För det andra; Varför spelar en 8-åring GTA 3?

Så spel förändrar alltså personligheter till det värre?
Själv började jag lira Resident Evil när jag var runt 8-9 år. Livrädd som fan fast inga men idag, förutom irritationen att det aldrig kommer något riktigt RE-spel längre.

Medlem

Vapen i händerna på barn borde inte det vara problemet?

Medlem

komigen föräldrar, var lite mer uppmärksamma!!!! och gå inte köp spel från 18+ till era 8åriga barn.. because there might be a reason WHY THEY HAVE AN AGELIMIT -__________________-

FM-guru
F.d. Sisyr

Folk tar beviserligen inte spel på allvar - då hade man inte låtit sina småbarn spela barnförbjudna spel - men lik förbannat skylls det på dem när något händer.

Medlem

Problemet i detta fall ligger ju med stor sannolikhet i att ett vapen finns laddat och tillgängligt. Leka krig när man var mindre var knappast ovanligt och man ville väl vara lite som dem i film & spel, sen om det varit ett laddat vapen istället för en plastpistol.. vilken 8åring kan se skillnad ?

Det är bara tragiskt att beskylla spelindustrin för detta och det ger oss alla gamers otroligt dålig ställning bland den återstående allmänheten som fattar noll.

1. Ta ansvar för vapen något USA knappast gör
2. Se till de riktiga orsakerna som uppfostran m.m dock tror jag inte det var relevant i detta fall.

Medlem

@Xepheros

Du är lika fel ute som dom som angriper spelet.

Vapnet, som då också antagligen hade en patron i loppet dessutom, som ligger tillgängligt för ett barn är givetvis en faktor.
Men den största är att vårdnadshavaren inte har lärt ett så pass gammalt barn effekterna av våldsamma handlingar. Speciellt om man nu ska ha skarpa vapen liggande hemma.
OM nu spelet var det som fick barnet att utföra handlingen, så beror det på att ingen har förklarat för barnet att spel är total fiktion och är inget som går på något vis att utföra i verkligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=2h4RObmlFiI

Medlem
Skrivet av Cardaminer:

@Xepheros

Du är lika fel ute som dom som angriper spelet.

Vapnet, som då också antagligen hade en patron i loppet dessutom, som ligger tillgängligt för ett barn är givetvis en faktor.
Men den största är att vårdnadshavaren inte har lärt ett så pass gammalt barn effekterna av våldsamma handlingar. Speciellt om man nu ska ha skarpa vapen liggande hemma.
OM nu spelet var det som fick barnet att utföra handlingen, så beror det på att ingen har förklarat för barnet att spel är total fiktion och är inget som går på något vis att utföra i verkligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=2h4RObmlFiI

Öh, det du sa nu motsäger inte någonting av det jag skrev, bara så du vet. Har man vapen liggandes hemma och har en åttaåring som spelar extremt våldsamma spel så är riskerna för att sådana här saker händer helt plötsligt oerhört mycket större, just för att en åttaåring inte alltid kan skilja verklighet från fiktion. Självklart så är det inte spelets fel, det har jag aldrig ens antydit om, detta är till hundra procent föräldrarnas fel, men det jag säger är att våldsam fiktion i kombination med en hjärna som inte är i närheten av färdigutvecklad än, plus dåliga föräldrar och vapen liggandes hemma, är ett recept för katastrof.

Hade han varit 14-16 eller äldre så hade detta antagligen inte hänt heller, för en tonåring kan (i de flesta fall) skilja på verklighet och fiktion, och dessutom tenderar dessa människor att förstå vad döden innebär, vilket inte är det minsta lilla vanligt för en åttaåring.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Aresz:

Tur att vi som människor inte hade en aning om vad våld var innan det första spelet släpptes, ahh..tänk back in the days, då fanns det inget våld. Zip, zero nada!

Power Rangers fick PK-kärringarna att vakna till liv, och enda sen den där pojken sparkade ihjäl en annan unge så har våld på TV alltid bidragit till mördarungar.

Ganska lustigt att leksaksvapen av alla sorter får fortsätta att säljas i leksaksaffärerna efter alla dessa år av brutalt våld.

Blev tjafs också eftersom dem i serien sa: "It's Morphin Time".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av mackanmeost:

För det första; Varör har någon ett laddat vapen på en plats där en 8-åring kan hitta det?
För det andra; Varför spelar en 8-åring GTA 3?

För att det är AAAAAMERICUUUUHHH!! FUCK YEAH!!!!!!

12
Skriv svar