Omröstning – Hur många releasespel behövs?

Robot
Omröstning – Hur många releasespel behövs?

Berätta hur många spel du vill se vid konsolreleaserna för att du ska plocka fram plånboken.


Medlem
Omröstning – Hur många releasespel behövs?

AC4, GTAV, The Crew, Dragon Age: Inquisition.

Bara här finns gameplay för flera månader. Så kunde inte bry mig speciellt mycket om release-spel.

Edit: "För många kan för få spel ställa in köpet,"

Medlem

Det spelar väl ingen roll tycker jag, beror på vilka spel det är. kvalité framför kvantitet.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Kvalitet över kvantitet. Spelar ingen roll hur många som finns vid release om alla är medelmåttiga.

Medlem

Spelar ingen roll hur många spel. Viktigare med kvalitet.

Medlem

spelar väl ingen roll igentligen, handlar väl mer om spel som är i ditt intreese,

där är 3-4 spel som intresserar mig på konsolen iaf och det är inte nog för jag ska köpa den vid release.

vilket delvis är skönt för då kan man köpa den när priset har gått ner.

dom huttlösa priserna för spelen lär dock inte gått ner när jag inköper en väl.

valet mellan Xbox och ps är väldigt svårt för mig just nu även beror helt på

Medlem

Svarade "spelar ingen roll" för jag köper ingen konsoll ändå även om den skulle haft en miljard releasetitlar.

Medlem

Vem bryr som om kvantiteten egentligen? Det enda jag bryr mig om är spel med hög kvalité.

Släpps det något intressant spel, som är exklusivt till någon konsol, så får jag titta i plånboken. Håller ekonomin så köper jag den (konsolen).


signatur

I want to play a game.

Medlem

Jag bryr bara om hur många spel jag är intresserad av, 3-5 spel jag vill spela räcker för mig.

20,30 eller 100spel hjälper inte om jag inte vill spela något av dem.

Medlem

Valde 10, men det spelar egentligen ingen roll. Inte direkt så att jag köper 10 spel direkt á 600 kr st. Men är väl mer variationen av spel jag är ute efter.
Det ska finnas något spel för alla smaker. Något roligt konsollir som komplement till PC som innehåller samarbete eller vs. läge.
Det är inget roligt att lira konsolspel ensam.

Medlem

För mig räcker det med ett spel jag verkligen vill spela - och beställer knappast innan det spelet släpps heller.

Medlem

Det är ju inte hur många spel de släpper på release utan mer hur många spel folk vill spela.

Medlem
Medlem

Ett spel, det som jag vill lira för tillfället.
Två spel, ett vid release och ett kommande som jag vill spela efter jag klarat av första spelet.

Sen kommer ju eventuella tillbehör och gadgets till som kinect etc att spela roll.

Kan ju nämna att jag aldrig köpt en konsol vid release utan alltid lite senare då jag känt mig trygg att den kommer finnas kvar på marknaden nästa år också.

Medlem

Ett... Bra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

KoP
Medlem

Kvantiteten är väl egentligen skitsamma. Men 2-3 exklusiva spel som jag personligen själv känner för.

Medlem

Antalet spel spelar mindre roll, det måste ju vara spel som man är intresserad av att spela (som inte går att spela på någon annan platform man redan har).

30 Halo-spel ser jag som ointressant och skulle inte få mig att köpa en Xbox One.

1 JRPG med riktigt bra karaktärer och berättelser så som Lost Odyssey ser jag dock som extremt intressant och skulle mycket väl kunna få mig att köpa en Xbox One, så småningom.

För dom flesta konsoler så har det tagit sådär 4 år innan dom har fått ett spelutbud som jag anser är tillräckligt bra för att köpa konsolen, och inte redan släppts till PC.

Medlem

Korkad omröstning. Ingen köper väl så mycket som tio spel vid releasen. Det viktiga är inte hur många spel som går att köpa vid releasen, utan att det finns ett brett utbud som gör att så många spelare som möjligt hittar spel de ser fram emot och vill köpa. Är nog väldigt få som köper fler än tre eller fyra spel vid lansering. Många köper kanske inte mer än ett enda, eller två på sin höjd.

nej, huvudsaken är inte om det finns 30 spel eller 20, utan att det finns ett eller två som man verkligen vill ha, och som inte finns på andra konsoler. Super Mario 64 och Halo är två fina exempel på sådana spel.

Inaktiv

Inget svarsalternativ till alla oss som inte har tänkt att köpa en konsol? :crazy:

Medlem

"Hur många kvalitetsspel behövs för att du ska köpa en ny konsol?"


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fler är ju såklart bättre om det innebär mer variation i utbudet. Jag bryr mig inte så mycket om det finns 5 eller 10 FPS att välja på men att det finns många olika upplevelser att välja mellan är bra.

Så länge det finns några spel som är av intresse så får man vara nöjd.

Medlem

Det som behövs är exklusiva slagsskepp så som NES super mario bros eller segas sonic till master system, super mario 64 till n64'an eller playstations crash bandicoot dom här riktigt unika spelen vid release för att fånga mitt intresse.

FM-guru
F.d. Sisyr

Som typ alla andra säger... vem fan bryr sig om antalet spel, det viktiga är att det är (till synes) bra spel.

Medlem

1 spel räcker för mig. Men det blir inget köp vid släppet väntar troligen ca 6mån.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

vem bryr sig om kvantitet? helt meningslöst
Jag kollar på kvalite

Medlem

Jag köper inte en konsol vid release.

När det gäller release-spel så tycker jag att det bara brukar vara en eller två som är intressanta(för mig). Och jag har nu efter många år "bara" 20 spel till mitt 360.

För mig så är det kvaliteten på spelen om är det viktiga då det itne gör någon skillnad om det är tjugo skitspel istället för tio.

Medlem

Kvalité framför kvantitet. Hellre fem riktigt grymma releasespel, än tio mediokra.

Medlem

Räcker gott och väl om det finns 3 spel jag vill ha för att jag ska köpa en konsol. Vilket det finns till PS4 med DriveClub,Killzone:Shadow Fall och Watch Dogs. + En mängd med indie + digital only spel.

Medlem
Skrivet av rolftre:

Det som behövs är exklusiva slagsskepp så som NES super mario bros eller segas sonic till master system, super mario 64 till n64'an eller playstations crash bandicoot dom här riktigt unika spelen vid release för att fånga mitt intresse.

Fast varken Super Mario Bros, Sonic eller Crash Bandicoot var releasespel

12
Skriv svar