Medlem
Steam - hjälp!

Hej!
Blev för några dagar sedan sugen på att lira lite CS Source igen och drog fram mitt HL2 och installerade detta. Men sedan när jag ska "aktivera" mitt CS Source i Steam står det att det är "Duplicate". Visst, jag har haft CS Source på ett annat Steam-konto men jag vet kommer inte ihåg varken användarnamn eller e-post för denna!

Så jag gick in på Steams support och försökte hitta en vettig lösning. Kom fram till att jag tydligen behöver ta ett kort på min CD-nyckel (och skriva mitt förra användarnamn brevid??) och skicka in samt användarnamn/e-post jag kan ha haft på mitt förra Steam-konto.

Hittade ingenstans var jag skulle trycka för att skicka det, kom bara till en liknande sida där det stod samma sak!

Är det någon som har varit med om liknande och kan guida mig igenom detta?:O:O:$

Medlem

Har varit inne där redan, fattar ingenting kan ingen översätta eller nåt så jag fattar?

Inaktiv
Skrivet av Lioras:

Har varit inne där redan, fattar ingenting kan ingen översätta eller nåt så jag fattar?

Translation: English » Swedish

Supportfrågor (eller "Frågor") är dina huvudsakliga metod för att kommunicera direkt med en Steam Support företrädare. Supportfrågor kallas även incidenter och stöd biljetter.

1. Om du ännu inte har skapat ett unikt Steam Support-konto för Steam Support system kan du göra det genom att klicka på Kontakta Support knapp som finns längst ned på varje Steam Support sidan. Din Steam Support-konto är ett separat konto från din Steam-konto och det finns inte som standard. Gör inte ett försök att ange ditt Steam kontoinformationen för Steam Support systemet, eftersom det kommer inte att fungera. Skapa en ny Steam Support-konto genom att fylla i fälten.
2. Skriv ner ditt användarnamn och lösenord för din Steam Support-konto som du kommer att krävas för att använda denna information för att skicka eventuella supportfrågor.
3. Du kommer att skickas en bekräftelse på e-post för din support. Vänligen bekräfta ditt konto genom att klicka på aktiveringslänken i e-post.
4. När ditt konto har godkänts kan du börja frågan inlämnande process. Klicka på Ställ en fråga knappen som visas högst upp till vänster om en Steam Support sidan. Var noga med att läsa anvisningarna nedan för att skicka in ett konto, fakturering eller tekniska problem att se till att du får hjälp så snabbt som möjligt. Försumma att göra detta kan resultera i en onödig försening i behandlingen ert stöd begäran.
5. Fyll i fälten och sedan när du är klar klicka på "Skicka frågan"-knappen.

Viktigt:

När din fråga har förts in i systemet kommer du att få en bekräftelse via e-brev i din ansökan. Kontrollera din spam-filter om du inte har fått bekräftelsemeddelande. Om du inte får e-post, din fråga var inte framgångsrikt trädde i stödsystemet.

Steam-konto och Faktureringspreferenser Frågor

Exempel på Steam-konto är kapade konton och förlorade lösenord. Exempel på faktureringsinformationen frågor kreditkort frågor och Valve store order.

Ange följande information med din incident rapport att säkerställa snabbast möjliga upplösning

1. Steam Kontonamn - Om du inte har ett konto namn, ange så många av följande poster som möjligt
2. E-postadress - Kontakten e-postadress som ska visas på Steam-konto
3. Inköpsbevis - Följande kan godtas som bevis för inköp:
* För Retail Inköp:
En scan eller digitalt foto av cd-nyckel som medföljde din detaljhandeln spelet. Skriv ditt Steam-konto användarnamn på snabbreferens kort eller CD-nyckeln klistermärke. Om du vill ha en CD-Key Återställ, du måste ha med en scan eller digital bild för att köpa mottagandet av den under de senaste nittio dagar.
* För kreditkortsköp:
De fyra sista siffrorna i kreditkortsnumret används kortinnehavarens namn, kreditkortstyp (Visa, Mastercard, American Express, etc) och kortets utgångsdatum.
* För PayPal Inköp:
Fakturan ID från ditt köp mottagande och PayPal PayerID.
4. Beskrivning av problemet - Ge en kortfattad beskrivning av problemet. (exempel: "Mitt konto togs om den 2 juli", "Mitt kreditkort har avvisats", "jag behöver för att återställa mitt lösenord")
5. Välj lämplig produkt och kategori när du skickar in din incident. Alla konto frågor anses Steam frågor, oavsett spelet köpt. Om inte kategoriserad på rätt sätt, det kan orsaka en försening av att få ett svar från Steam Support.

CD-nyckeln Scan Exempel

Två exempel på bilden nedan för en typisk CD-Key bild. Skriv ditt namn och support nummer i permanent bläck på referensdagen kortet. (Om du inte har ditt namn måste du först skapa din nummerlapp, kopiera tolv siffror incident antalet sedan lämna in en uppdatering av biljett med dina digitala foton på cd-nyckel.)

Skicka inte in incidenten eller kontonamnet digitalt med foto redigeringsprogram som Photoshop. Steam Support kommer att bortse från din bild och begära att den ska skickas i rätt format. För att undvika förseningar, rekommenderar vi följande exemplen på bilden ovan.
Viktigt:

Skicka in alla digitala foton eller söker i JPEG (. Jpg), PDF, GIF-eller PNG-format. Skicka stora filer som BMP, TIF eller Photoshop (. Psd) kan resultera i en försening i din begäran. Steam Support accepterar inte Microsoft Word, Excel eller PowerPoint-filer på grund av säkerhetsskäl. Microsoft Paint är ett bildredigeringsprogram som ingår i Windows och kan användas för att konvertera bildfiler från ett format till ett annat - gratis.

Tekniska frågor

Ange följande information med din incident rapport att säkerställa snabbast möjliga upplösning

1. Steam Kontonamn
2. Detaljerad beskrivning av problemet
* Gör en förteckning över alla de senaste ändringarna du har gjort i ditt system eller spelinställningar och beskriva om problemet är relaterat till Steam, ett visst spel eller flera spel.
* Om du stöter på ett felmeddelande, vänligen inkludera hela felmeddelande i din rapport. Exklusive felmeddelandet kan resultera i en försening i behandlingen ert stöd begäran.
3. Välj lämplig produkt och kategori när du skickar in din fråga. Om olyckan är inte kategoriserad korrekt kan det leda till en betydande försening i behandlingen ert stöd begäran.

Observera: Steam Support inte ge stöd till tredje part ändringar. Vi rekommenderar att du besöker SteamPowered Forum om hjälp.

Medlem

Tack så mycket! =D

Inaktiv

Du får använda dig av proxy helt enkelt. Finns nog inte mer som vi kan hjälpa dig med.

Medlem
Skrivet av Thrash:

Du får använda dig av proxy helt enkelt. Finns nog inte mer som vi kan hjälpa dig med.

På vilket sätt skulle det hjälpa överhuvudtaget?

Medlem

Vet inte riktigt vad du menar med proxy men nu har jag fått igång det iaf

1
Skriv svar