"Killer Instinct är världens mest generösa demo"

Robot
"Killer Instinct är världens mest generösa demo"

Microsoft förklarar varför de tycker att Xbox Ones fightingspel är dagens deal.

#killer-instinct, #rare


Medlem
"Killer Instinct är världens mest generösa demo"

Gäsp.

Knappast något revolutionerande på något sätt. Vi som var med på tiden då shareware var populärt vet detta.

Inaktiv

Ser riktigt grymt ut.

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

Gäsp.

Knappast något revolutionerande på något sätt. Vi som var med på tiden då shareware var populärt vet detta.

Jaaaa, mera negativitet på FZ när det handlar om MS. Masspsykosen håller i sig starkt.

Medlem

Vart drar dom gränsen mellan demo och f2p?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Spelet ser rätt najs ut men jag undrar om dom kommer ta fullpris (ca 600kr) för spelet då det endast kommer med 6 spelare från början?


signatur

I want to play a game.

Medlem

Ljudet var illdåligt

Inaktiv
Skrivet av morfin91:

Vart drar dom gränsen mellan demo och f2p?

"I just want to get as many people playing as I can," Lobb explained. "Some people are like, 'oh, free-to-play.' No. It's not free-to-play.

"What is free-to-play? It's a thing you really can't ever own at all. Day one, if you want to buy our game, buy it. You own it. There's no grind for little coins that unlock things later. None of that."

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Gäsp.

Knappast något revolutionerande på något sätt. Vi som var med på tiden då shareware var populärt vet detta.

Ja shareware var ju nästan en tredjedel av hela spelet
Grymt bra demo på 90 talet


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Gäsp.

Knappast något revolutionerande på något sätt. Vi som var med på tiden då shareware var populärt vet detta.

Det var tider det


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Darkseed:

Gäsp.

Knappast något revolutionerande på något sätt. Vi som var med på tiden då shareware var populärt vet detta.

Jaaaa, mera negativitet på FZ när det handlar om MS. Masspsykosen håller i sig starkt.

Jo men juste, för denna nyheten handlar om Microsoft bara för att spelet med världens jävla skitmodell släpps till deras konsoll? "Masspsykosen" var ett intressant ordval dessutom. Nästan lite gulligt.

Inaktiv
Skrivet av gameflow.se:

Spelet ser rätt najs ut men jag undrar om dom kommer ta fullpris (ca 600kr) för spelet då det endast kommer med 6 spelare från början?

Om du kollar länken till intervjun så ser du att det största paketet kostar 40 euro.

Medlem

Killer Instinct utvecklas väl inte av Rare? Det är väl Double Helix Games som utvecklar det?

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Jaaaa, mera negativitet på FZ när det handlar om MS. Masspsykosen håller i sig starkt.

Jag noterade knappt att det rörde sig om just Xbox, men tack, då vet jag. Jag struntar blankt i om det är MS, Sony, Galne Gunnar eller fans moster som ligger bakom. Det jag reagerade på var den ogrundade sensationsjournalistiken kring detta, inget annat. Att du ser Xbox-hat och Sony-hysteri bakom allt säger mer om dig än om mig.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av morfin91:

Vart drar dom gränsen mellan demo och f2p?

"I just want to get as many people playing as I can," Lobb explained. "Some people are like, 'oh, free-to-play.' No. It's not free-to-play.

"What is free-to-play? It's a thing you really can't ever own at all. Day one, if you want to buy our game, buy it. You own it. There's no grind for little coins that unlock things later. None of that."

Så om jag köper KI digitalt så äger jag det och kan sedan sälja detta till någon annan eller all DLC som man köpt till det. Tusan vad nice=).

Inaktiv

F2P är inte alls free, och nu kallar man det istället för "generöst demo". Ja varför inte, låter ju mer riktigt än att kalla det för F2P.

Som nämnts innan, shareware, det är generöst, detta är bara ett demo som man försöker få poäng för att man faktiskt har ett demo. Kanske så man gör business, låtsas att inget har funnits innan, presenterar det igen som nytt (Apple?) och hoppas på thumbs?

Medlem

Spelet utvecklas av Double Helix. Inte Rare.

Inaktiv

Detta är riktigt grymt:

"What happens if we make a game that's a generation, but it's really one game? That doesn't mean we won't refine the engine. That means we refine the engine and suddenly the older version looks better or does something different, without you having to pay."

De kommer alltså att bygga på KI hela konsolgenerationen och uppdatera motorn etc, utan att man måste köpa alla grejerna igen. Lite som en gratis OS-uppdatering. Jävligt bra initiativ!

Medlem

Jag skiter väl i om man får 6 spelbara gubbar, de jag undrar är hur många spelbara banor man får i sk demot.
Gillar ändå inte figthingspel

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Rockartisten:

Jaaaa, mera negativitet på FZ när det handlar om MS. Masspsykosen håller i sig starkt.

Jag noterade knappt att det rörde sig om just Xbox, men tack, då vet jag. Jag struntar blankt i om det är MS, Sony, Galne Gunnar eller fans moster som ligger bakom. Det jag reagerade på var den ogrundade sensationsjournalistiken kring detta, inget annat. Att du ser Xbox-hat och Sony-hysteri bakom allt säger mer om dig än om mig.

Ok, då ber jag om ursäkt. Partiskheten är annars så genomsyrande här på FZ, så jag drog en förhastad slutsats.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Killer Instinct utvecklas väl inte av Rare? Det är väl Double Helix Games som utvecklar det?

Stämmer bra! Rare har tyvärr inte kvar några av folket som en gång gjorde dem till en av världens bästa utvecklare så de har skickat projektet till double helix för att koncentrera sig på att utveckla något som ligger i deras kompetensnivå, casual spel/facebook spel. Och Double helix är ju tyvärr inte mycket bättre så skulle inte ha allt för höga förväntningar på detta..


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Man kan icke säga något negativt om Microsoft sen dem annonserade Xbox One på FZ för då är man en hater.

Medlem

Hej,

Jag har försökt söka igenom forumet och hitta någon info om kvalitén på FZ:s videos. Jag hittade bara en tråd från 2009 och förr i tiden kunde man väl alltid välja SD/HD eller t.o.m ladda ned extra högupplösta trailers?

Så är det nån inställning jag har missat eller vad har hänt? Kvalitén på den här shootern var så dålig så jag kunde inte se vad som försigick ens, stora fyrkantiga pixlar, såg ut som max 240p antagligen lägre och då körde jag inte full screen.

Om nån kunde vara snäll och hjälpa mig om det är nån inställning jag behöver göra eller om informera om FZ slutat med hd-trailers? (Har märkt att de flesta har väldigt låg kvalitét och högerklickar man i filmen står det det bara "Inställningar" Adoble Flashplayer /Aktivera Hårdvaruacceleration etc. men inget om hd/480p/720p/1080p)

Tack på förhand!

1
Skriv svar