Se Manchester City möta Barcelona i Fifa 14

Robot
Se Manchester City möta Barcelona i Fifa 14
Medlem
Se Manchester City möta Barcelona i Fifa 14

Är detta FIFA 14 till current-gen eller? Inte next-gen hoppas jag?

Medlem

EA kanske borde jobba på spelen 6-12 månader längre (varannat år t.ex) På så vis kan man utan stress genomföra ett par större förändringar. Samtidigt kan man släppa VM eller EM i samma spel.
Inte för att jag vet vilken förändring det skulle vara dock. Fifa-serien är så finputsad nu att jag ärligt icke kan komma på vad exakt dom skall göra för större förändringar som samtidigt inte orsakar något annat problem.

Medlem

Om detta är nextgen är jag inte speciellt imponerad av grafiken...

Medlem
Skrivet av ROQOR:

Är detta FIFA 14 till current-gen eller? Inte next-gen hoppas jag?

Ser ut som det är Xbox 360 versionen. Verkar som de spelar med 360 kontrollen.

Inaktiv

Är inte alls imponerad. Spelar en del FIFA själv och det enda jag kan upptäcka är nya animationer om vi bortser små detaljer som att avbrotten vid inkast är kortare och att grafiken är 4% snyggare.

Det är ett riktigt URUSELT av EA som återanvänder sig av samma inspirationslösa och laggiga menyer. FIFA 11, 12, 13 ... och nu 14!? Vad är det frågan om?

För övrigt är det största nackdelarna med FIFA de senaste åren att endast egenskaper som snabbhet, styrka och längd spelar roll. Med andra ord har du alltid fördelar när du väljer lag som Chelsea, Manchester City eller Real Madrid. Det är bara att lägga långbollar eller köra inläggsspel. Chanserna för mål är redan stora vid fasta situationer eller hörnor om långbollarna skulle misslyckas (eller vice versa). Tråkigt men sant.

Utöver det kan man tycka att det är dåligt att de inte erhåller licens för CL eller Europa League.

Inaktiv
Skrivet av kivi:
Skrivet av ROQOR:

Är detta FIFA 14 till current-gen eller? Inte next-gen hoppas jag?

Ser ut som det är Xbox 360 versionen. Verkar som de spelar med 360 kontrollen.

Här har ni en länk där IGN utreder skillnaden i FIFA 14 mellan current-gen och next-gen. Tydligen ska FIFA 14 till next-gen vara värt väntan. De har ingen video i länken men om man läser artikeln så får man ett bättre humm om vad det är som skiljer sig åt. Observera att det är engelskt språk:

http://www.ign.com/articles/2013/08/21/gamescom-fifa-14-the-n...

Medlem

Dom kör ju med xbone kontroller så antar att det är next gen.

Medlem

Kanske dags att släppa ett fifa-spel var 3-5 år och istället släppa dlc/uppdateringar för någon hundring per år?

Medlem
Skrivet av ZlitZ:

Dom kör ju med xbone kontroller så antar att det är next gen.

Nej det är inte one kontroller.. Det är svarta 360 kontroller..

Nej, tacka fasen för FIFA 2000 där man kan köra UFO-mode. Det är grejer det.

Medlem

Finns inget värre än folk som VILL spela Barcelona på FIFA...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar