Så stor är världen i Arma 3

Robot
Så stor är världen i Arma 3

Bohemia jämför sitt slagfält med andra spels relativt trånga omgivningar.

#bohemica-interactive, #far-cry-3, #red-dead-redemption, #counter-strike


Medlem
Så stor är världen i Arma 3

Men i dom spelen är iaf inte allt tråkig grek ö.. Är faktiskt lite besviken på Altis. Mestadels som en större Stratis med enformig och tråkig vegetation.

Medlem

Varför inte släppa detta till nextgen konsol de borde klara av det utan problem, speciellt till ps4 som ska va enkel att jobba med och ganska lik en dator i sin konstruktion.


signatur

Honour may not win power, but it wins respect. And respect earns power.
(Ishida Mitsunari)

Skrivet av Sinco69:

Varför inte släppa detta till nextgen konsol de borde klara av det utan problem, speciellt till ps4 som ska va enkel att jobba med och ganska lik en dator i sin konstruktion.

Just Cause på ps2 hade lika stor spelvärld som detta. Tror det handlar mer om vilja än om faktiska tekniska begränsningar.

Medlem
Skrivet av Sinco69:

Varför inte släppa detta till nextgen konsol de borde klara av det utan problem, speciellt till ps4 som ska va enkel att jobba med och ganska lik en dator i sin konstruktion.

Jag tror inte det är möjligt att proppa alla funktioner i en liten Dual Shock 4...


signatur

I want to play a game.

Medlem

Det tog ju en stund iaf att flyga med helin från ena änden till andra.. Rätt många MP servrar fanns redan efter nån timme så det är ju ingen brist på servrarna på denna kartan!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Sinco69:

Varför inte släppa detta till nextgen konsol de borde klara av det utan problem, speciellt till ps4 som ska va enkel att jobba med och ganska lik en dator i sin konstruktion.

Just Cause på ps2 hade lika stor spelvärld som detta. Tror det handlar mer om vilja än om faktiska tekniska begränsningar.

Om jag minns rätt så hade Just Cause 2 över 600 km², eller är jag helt tokig?

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Men i dom spelen är iaf inte allt tråkig grek ö.. Är faktiskt lite besviken på Altis. Mestadels som en större Stratis med enformig och tråkig vegetation.

Har du ens besökt ön? Eller vad hade du för förväntningar? Själv har jag spenderat runt en timme på att bara flyga runt, landa här och var och utforska. det är enorma miljöer och således finns utrymme för böljande landskap mellan städerna. Om det är det du tycker är tråkigt så är det väl bara att hålla sig borta därifrån. Personligen fick jag en känsla av äkthet och trovärdighet när jag bara åkte omkring.

Visst, man kunde önska att det fanns inredning i hus etc. Men städerna är ju helt otroliga i storlek och variation, samt små gårdar och lantbruk utspridda över alla de stora ytor som ligger utanför.

Nu är det bara och hoppas att det kommer lite roliga uppdrag. Men med den nyligen integrerade Workshopen så lär det knappast vara några problem.

Skrivet av Nercis:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Sinco69:

Varför inte släppa detta till nextgen konsol de borde klara av det utan problem, speciellt till ps4 som ska va enkel att jobba med och ganska lik en dator i sin konstruktion.

Just Cause på ps2 hade lika stor spelvärld som detta. Tror det handlar mer om vilja än om faktiska tekniska begränsningar.

Om jag minns rätt så hade Just Cause 2 över 600 km², eller är jag helt tokig?

JC2 (och JC1!) har en världskarta på 32*32 km, dvs 1024 km². En snabb analys i photoshop (av jc2-kartan) säger att den ungefär är 50% land och 50% vatten...

Medlem

Jag gillar bara att terrängen är "enformig", känns mer storslaget och trovärdigt än i många andra spel där klimatet verkar skifta totalt var 100e meter eller så. Altis är en av de mest realistiska landskapen jag någonsin sett i ett spel, trevligt trevligt. Sen föredrar jag väl egentligen öken och berg i stil med Takistan i förra spelet, men man kan ju inte få allt! Förhoppningsvis kommer det någon högkvalitativ mod som lägger till lite sånt, och om man mixtrar lite kan man ju få in gamla landskap (från ArmA 2) i spelet också.

Youtuber

Altis har inte gjort mig besviken, dock är jag lite av en Cherno-fanboy. Men tror Altis kommer leva väldigt länge... iaf till Swedish Forces Pack updaterar sin ö "Wamako"


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Så nu vet alla det, Altis är större än De_dust.

Medlem

Jag rekommenderar att flyga på natten. Belysningen i städerna är .. enastående.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Den största spelvärlden har Fuel.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag hade nöjt mig med en tredjedel av världen om den varit mer levande,interaktiv och detaljerad istället!

Medlem

Det är ju bra att man kan förstora bilden här på FZ.

Det går ju inte!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skribent

Just ja, det var Altid som laddades ner igår. Får dra en repa med helikoptern ikväll.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Sinco69:

Varför inte släppa detta till nextgen konsol de borde klara av det utan problem, speciellt till ps4 som ska va enkel att jobba med och ganska lik en dator i sin konstruktion.

Just Cause på ps2 hade lika stor spelvärld som detta. Tror det handlar mer om vilja än om faktiska tekniska begränsningar.

Fast vi vet ju alla att kvantitet inte är bättre än kvalite. Arma är som alltid fantastiskt men även fantastiskt buggigt och ingen vidare pvp-upplevelse alls.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Den största spelvärlden har Fuel.

ööh? Fuel är 14,400 km², men Guild Wars 1 är 38,849 km² stort.
Och Lords of the Rings online är nog ännu större, det dubbla skulle jag tro.

Sen om man räknar med Daggerfall, som är autogenererade banor (om jag minns rätt) är det största.

Inaktiv

Minecraft är störst, nuff' said.

Medlem

Ingen har påstått att arma 3 är största kartan gjorde, men värt att tänka på är att dom har ett skarpt sinne för detaljer. Det kan tänkas kartmässigt som mindre byar, hamnar, små skiften i terräng mm. Inte bara en stor kluns skog på ena hörnet, och en jäkla massa sand i andra. Tyvär är det lite så i just cause, det är riktigt stort, men terrängen blir lätt väldigt enformig

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fast vi vet ju alla att kvantitet inte är bättre än kvalite. Arma är som alltid fantastiskt men även fantastiskt buggigt och ingen vidare pvp-upplevelse alls.

Fast det har väl inte så mycket med kartans storlek att göra?

Medlem
Skrivet av Remus:

Det är ju bra att man kan förstora bilden här på FZ.

Det går ju inte!

Det går fint att förstora bilderna på FZ.
Klicka på bilden så du kommer till albumläget, sedan kollar du uppe i högra hörnet på bilden så ser du "Fullskärm / Information". Jag håller dock med om att FZ borde göra det lättare att hitta.

Bild 1

Bild 2


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av Ftmch:
Skrivet av zauii89:

Fast vi vet ju alla att kvantitet inte är bättre än kvalite. Arma är som alltid fantastiskt men även fantastiskt buggigt och ingen vidare pvp-upplevelse alls.

Fast det har väl inte så mycket med kartans storlek att göra?

Kanske inte nödvändigtvis men i Armas fall har det nog ganska stor påverkan.
De har ju alltid haft strul med nätkod och spelet är ju inte direkt känt för att vara "smooth" varken
via nätkod eller inladdning av texturer m.m

Medlem

Jag tar hellre en värld som är hälften så liten men dubbelt så variationsrik.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av azynkron:

Den största spelvärlden har Fuel.

ööh? Fuel är 14,400 km², men Guild Wars 1 är 38,849 km² stort.
Och Lords of the Rings online är nog ännu större, det dubbla skulle jag tro.

Sen om man räknar med Daggerfall, som är autogenererade banor (om jag minns rätt) är det största.

Eftersom man sömnlöst kan vandra mellan "världarna" (genom att använda proceduruppbyggd mekanik) så är den större.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Bohemica Interactive?

Medlem

"Vi fattar. Spelytan i höstens stora (all pun intended) "

Well well, sex ord is allt it took.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar