Hur man gör ett free-to-play-spel

Skribent
Hur man gör ett free-to-play-spel

Efter 15 timmar i #War Thunder har jag kommit på varför det är ett bra exempel på free-to-play-spel. #Gaijin Entertainment ger mig möjligheten att gratis spela och låsa upp nya flygplan. Visst finns det även möjligheten att köpa till saker, men inte på något sätt som får det att kännas som tvång.

De hymlar inte med att saker och ting går lite snabbare om jag pytsar in en hundralapp, men samtidigt sparkar de inte in dörren till lägenheten och slänger en faktura i nyllet på mig. Eller väcker mig mitt i natten och sjunger "Money, money, money".

Resultatet? Jag VILL betala för spelet.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Hur man gör ett free-to-play-spel

Låter lite som Planetside 2 som också har en väldigt trevlig betalningsmodell!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av Mattias Frost:

Låter lite som Planetside 2 som också har en väldigt trevlig betalningsmodell!

Fast där kände jag mig nästan tvungen att betala för att bli bättre. Här blir man ändå belönad på ett annat sätt, och visst går det segt i början. Men det känns ändå som om det är mitt fel och inte spelet som bromsar utvecklingen för att jag ska betala.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar