Final Fantasy XIV är här, låt MMO-hösten börja!

Robot
Final Fantasy XIV är här, låt MMO-hösten börja!
Medlem
Final Fantasy XIV är här, låt MMO-hösten börja!

Än så länge är spelet lite bättre än Neverwinter men har en bra bit innan det kommer i klass med andra lite större MMOs.

Jag kommer nog inte spela längre än till månadens slut. Spelet är för stelt för min smak.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Prövade den sista öppna betan, vilket var ett rent helvete att få att fungera till att börja med, men det visade sig verkligen inte vara besväret.

Efter fyra timmar så hade jag gett upp helt på att spelet skulle överraska med något nytt som inte redan finns... Men spelet gjorde till och med sämre än så, grafiken, mekaniken, till och med ljud, allt kändes fullständigt utdaterat, och det med råge!

Det enda bra jag har att säga om det är att kontroll supporten var suverän, alltså att spela med en vanlig usb kontroll gick fin fint. Men det finns långt bättre soffpotatis spel om man bara vill dröna bort timmarna.

Jag lovar och svär att det inte är en fråga om smak heller, det är bara sämre än andra alternativ på alla sätt å vis.

Medlem

Jag är återkommande från 1.0 och har väldigt kul med detta. Det här är precis vad jag ville ha från den här restarten. Skönt folk att spela med, vackert och hittils roliga instanser.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Prövade den sista öppna betan, vilket var ett rent helvete att få att fungera till att börja med, men det visade sig verkligen inte vara besväret.

Efter fyra timmar så hade jag gett upp helt på att spelet skulle överraska med något nytt som inte redan finns... Men spelet gjorde till och med sämre än så, grafiken, mekaniken, till och med ljud, allt kändes fullständigt utdaterat, och det med råge!

Det enda bra jag har att säga om det är att kontroll supporten var suverän, alltså att spela med en vanlig usb kontroll gick fin fint. Men det finns långt bättre soffpotatis spel om man bara vill dröna bort timmarna.

Jag lovar och svär att det inte är en fråga om smak heller, det är bara sämre än andra alternativ på alla sätt å vis.

Något som är riktigt bra i spelet är musiken. Få MMOn har så bra musik.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av burkmopp:

Prövade den sista öppna betan, vilket var ett rent helvete att få att fungera till att börja med, men det visade sig verkligen inte vara besväret.

Efter fyra timmar så hade jag gett upp helt på att spelet skulle överraska med något nytt som inte redan finns... Men spelet gjorde till och med sämre än så, grafiken, mekaniken, till och med ljud, allt kändes fullständigt utdaterat, och det med råge!

Det enda bra jag har att säga om det är att kontroll supporten var suverän, alltså att spela med en vanlig usb kontroll gick fin fint. Men det finns långt bättre soffpotatis spel om man bara vill dröna bort timmarna.

Jag lovar och svär att det inte är en fråga om smak heller, det är bara sämre än andra alternativ på alla sätt å vis.

Något som är riktigt bra i spelet är musiken. Få MMOn har så bra musik.

Det är vad jag hörde från andra med, tyvärr kan jag inte hålla med. Men det kanske var fel start miljö val... men natur städers teman burkar ju vara nice. Fast DET kan ju vara en smak sak.

Är ett stort fan, som många andra, av final fantasy musik i övrigt.

Medlem

Jag tycker spelet är skit skoj så inget o klaga på för min del =).

fick mitt collectors edition så är mycket nöööjd wheeee!

Medlem

Är detta värt ett köp?


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

bästa mmo spelet på bra många år enligt mig.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av golom:

bästa mmo spelet på bra många år enligt mig.

Håller med. Kör Arcanist just nu :). Shiva server är jag på :).

Medlem

funderar fortfarande på om jag ska plocka upp spelet och testa en månad. Sitter och slö kollar på lite streams och hittills verkar det inte vara något speciellt

Medlem

Blir ett köp till PS4

Medlem

Det här är underbart bra. Jag är snart maxlevel och har nött stenhårt sen dag ett. Har spelat massa andra mmos men inte sedan WoW släpptes (mitt första mmo) har jag spelat så intensivt som jag har med detta. Bra story, snygg grafik, roliga klasser/yrken och FF-känsla. Kan ju inte bli bättre för min del. Utöver de connection problem som funnits och det faktum att man haft 42 emergency maintenance på servrarna så har jag inget att klaga på.

Medlem

När jag började spela betan för massa månader sen var jag rätt skeptisk i början. Men när jag väl kom in i spelet så började jag älska det. Början är lite trasslig och ojämn måste jag säga men annars är spelet faktiskt väldigt underbart. Ångrar inte en sekund på att jag köpte det och fortsätter jag ha det så här skoj så lär jag fortsätta förnya månadsavgiften också

Synd bara att servrarna strular en hel del... Annars hade det här varit höstens största överraskning (för mig).

Medlem

mer cheasy tralier får man nästan leta efter... tyvär

zsm
Medlem

Kör en level 45 summoner just nu och spelet är vansinnigt trevligt. Poleringen är total, och serverproblem till trots är jag vansinnigt nöjd. Traditionellt MMO som inte försöker vara mer än det är. Så jävla less på alla "revolutionerande" spel som släpps, det här känns mer down to earth med en vettig vision.

Medlem

Haha wtf? Alla proportioner är ju off i spelet?

Medlem

Är sugen på att köpa spelet Är det värt ? Hur är el performance i detta lir ? Sitter på en laptop

Medlem

Nä det är det verkligen inte värt ett köp, stelt som fan e de.
Man kan inte sätta ut skills eller talents/perk som du vill, allting är förutbestämt redan.
Riktigt skitspel är det!


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Det är ett spel som kommer igång först på högre levlar.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Det är ett spel som kommer igång först på högre levlar.

Vilket betyder att casualspelarna kommer jagas bort, vilket passar mig.

Guild Wars 2 var riktigt kul tills du nådde maxlevel - sen dog spelet. Lite samma sak med SW:TOR.

Här verkar det finnas mycket att göra vid endgame.

Inaktiv
Skrivet av Sethernis:

Här verkar det finnas mycket att göra vid endgame.

Jag vet av erfarenhet att det ville vi tro om alla de andra spelen också!

Medlem
Skrivet av YourNinja:
Skrivet av Sethernis:

Här verkar det finnas mycket att göra vid endgame.

Jag vet av erfarenhet att det ville vi tro om alla de andra spelen också!

Förutom att jag aldrig lirade de andra spelen för jag ville först se hur endgame tedde sig så jag blev aldrig bränd, kanske blev du det?

Av den feedback som kommit hittils så finns det definitivt skäl att tro att endgamen blir bättre än hos många MMORPG:n men jag avvaktar tills vidare. Det borde du också göra

Medlem

Jag hade velat få collectors edition gratis. När man köpte XIV version 1.0. Nu fick man ju den digitala gratis men vore kul med soundtrack skivan osv.

1
Skriv svar