Ubisoft berättar om sjöslag och fort i Assassin's Creed IV

Robot
Ubisoft berättar om sjöslag och fort i Assassin's Creed IV
Medlem
Ubisoft berättar om sjöslag och fort i Assassin's Creed IV

Alltid längtat efter ett bra piratspel, tror jag precis fått det

Medlem

Det med att besättningen teleporteras till land och slåss skriptat mot andra stör mig som in i helvete :/

Medlem

Yo ho yo ho a pirate's life for me

Medlem

@ 1:51 - Så det är så man klättrar effektivt? Vilken uppenbarelse.

Medlem

Hoppas att andra fort är bättre, det här verkar vara lite för lätt att ta över. Att ta över strongholds i trean, det var skoj, ser gärna att forts blir lite mer free-form än vad vi såg i videon.

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Alltid längtat efter ett bra piratspel, tror jag precis fått det

Visst ser det häftigt ut men det finns grymt mycket bättre piratspel där ute.
Inget slår Pirates of the Caribbean: New Horizons när det gäller realism.

Fast däremot är AC4 unikt I att man kan förflytta sig från land till hav utan laddningstider.

Medlem

Vänta nu den här videon har varit uppe förut

Edit: Tar tillbaka, det vart lite nytt material

Medlem

Gött att de kan segla med samma hastighet i alla riktningar utan hänsyn till väder och vind...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Ser riktigt bra ut Sen var det galet snyggt också. MMmnej, det här spelet skall införskaffas.

Medlem

Har förbokat både detta och watchdogs till pc

Medlem

Det roligaste och mest beroendeframkallande som fanns i de andra spelen var att göra så man såg hela kartan och ta över dem också helt utan att bli sedd. Men det är ju jag det. Detta spel ser iaf väldigt intressant ut.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Det roligaste och mest beroendeframkallande som fanns i de andra spelen var att göra så man såg hela kartan och ta över dem också helt utan att bli sedd. Men det är ju jag det. Detta spel ser iaf väldigt intressant ut.

Vem vet, det kanske finns ett och annat fort som man måste ta sig till och ta över helt till fots. Inte så påläst. Men det skulle varit nice om man hade kunnat ta sig iland på ön, och på nåt sätt smyga sig in i fortet och ta ut försvaret (kanoner osv) och hjälpa sin besättning in.

Medlem

Såg ganska coolt ut faktiskt, gillar dock inte assassins creeeds gameplay för övrigt :/

Medlem

Väldigt oinspirerande, kan de inte komma med något nytt?

Medlem

Har aldrig testat ett AC-spel tidigare. Kan man bara "hoppa in" i denna story direkt och bara spela IV:an?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jättefint, men det är alltid vissa saker jag stör mig på när det gäller Assassins Creed! För det första så varför lägger de in en cutscene precis efter man förstört det andra tornet (låt mig spela på istället)! För andra så kan man ju undra hur alla pirater kom före våran hjälte iland, när hela innergården är full av pirater som slåss? Sen när chefen för borgen dör så slutar alla försvarare att slåss exakt samtidigt runt honom, men jag slår vad tusen spänn på att det även skedde nere på gården, overkligt!

Blir nog fint detta, men som vanligt så görs det för enkelt av utvecklarna! :/


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Kul att "Assaains Creed" utvecklats från lönnmördande till äventyr och stora strider, enda felet är väl att namnet idag känns väldigt missvisande då du inte är mycket av en assasin ^^

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Gameboy:

Alltid längtat efter ett bra piratspel, tror jag precis fått det

Visst ser det häftigt ut men det finns grymt mycket bättre piratspel där ute.
Inget slår Pirates of the Caribbean: New Horizons när det gäller realism.

Fast däremot är AC4 unikt I att man kan förflytta sig från land till hav utan laddningstider.

hahah Black Flag kommer slå det med hästlängder.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Har aldrig testat ett AC-spel tidigare. Kan man bara "hoppa in" i denna story direkt och bara spela IV:an?

Jo det kan man. Rekommenderar att köra igenom 2an, brotherhood, revelations och 3an dock först. Alla dessa följer en story och är grymt bra. Dom enda 2 som är lite besviker är AC1 och revelations. Men inget av dom är dåliga heller.

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Gameboy:

Alltid längtat efter ett bra piratspel, tror jag precis fått det

Visst ser det häftigt ut men det finns grymt mycket bättre piratspel där ute.
Inget slår Pirates of the Caribbean: New Horizons när det gäller realism.

Fast däremot är AC4 unikt I att man kan förflytta sig från land till hav utan laddningstider.

hahah Black Flag kommer slå det med hästlängder.

Knappast.
Black Flag har inget som helst att erbjuda dom som vill ha mer autentiska sjöstrider eller som har sjöhistoriskt intresse eller som över huvudtaget vill ha någon slags realism, vilket Black Flag saknar nästan helt.

Black flag har också väldigt lite variation i fientliga skepp och man kan bara segla sitt eget fantasiskepp the Jackdaw.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Gameboy:

Alltid längtat efter ett bra piratspel, tror jag precis fått det

Visst ser det häftigt ut men det finns grymt mycket bättre piratspel där ute.
Inget slår Pirates of the Caribbean: New Horizons när det gäller realism.

Fast däremot är AC4 unikt I att man kan förflytta sig från land till hav utan laddningstider.

hahah Black Flag kommer slå det med hästlängder.

Knappast.
Black Flag har inget som helst att erbjuda dom som vill ha mer autentiska sjöstrider eller som har sjöhistoriskt intresse eller som över huvudtaget vill ha någon slags realism, vilket Black Flag saknar nästan helt.

Black flag har också väldigt lite variation i fientliga skepp och man kan bara segla sitt eget fantasiskepp the Jackdaw.

Ser att du redan har spelat ut AC4.

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Pretorian24:

Har aldrig testat ett AC-spel tidigare. Kan man bara "hoppa in" i denna story direkt och bara spela IV:an?

Jo det kan man. Rekommenderar att köra igenom 2an, brotherhood, revelations och 3an dock först. Alla dessa följer en story och är grymt bra. Dom enda 2 som är lite besviker är AC1 och revelations. Men inget av dom är dåliga heller.

Tvåan och Brotherhood tycker jag är riktigt bra, framförallt AC2. Revelations, meh, bara mer Ezio. AC3 spelade jag inte ens klart, det kändes bara som en lång tutorial. Och det häftigaste i de tidigare spelen var enligt mig de myllrande och livfulla städerna, vilka här lyste med sin frånvaro. Kan inte rekommendera det.

Ettan är helt OK, om än stundtals väldigt repetitivt.

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Gameboy:

Alltid längtat efter ett bra piratspel, tror jag precis fått det

Visst ser det häftigt ut men det finns grymt mycket bättre piratspel där ute.
Inget slår Pirates of the Caribbean: New Horizons när det gäller realism.

Fast däremot är AC4 unikt I att man kan förflytta sig från land till hav utan laddningstider.

hahah Black Flag kommer slå det med hästlängder.

Knappast.
Black Flag har inget som helst att erbjuda dom som vill ha mer autentiska sjöstrider eller som har sjöhistoriskt intresse eller som över huvudtaget vill ha någon slags realism, vilket Black Flag saknar nästan helt.

Black flag har också väldigt lite variation i fientliga skepp och man kan bara segla sitt eget fantasiskepp the Jackdaw.

Ser att du redan har spelat ut AC4.

Nej, men klipp och skärmdumpar talar klarspråk, samt den information som utvecklarna själv har givit ut.

1
Skriv svar