EA tänker rotera Battlefield, Titanfall och Battlefront

Robot
EA tänker rotera Battlefield, Titanfall och Battlefront

I striden mot Call of Duty har Electronic Arts tre vapen.

#dice


Medlem
EA tänker rotera Battlefield, Titanfall och Battlefront

Det här låter ju riktigt bra, är dock lite osäker på om det är bra att låta en studio sköta två av spelserierna...
Riktigt trevligt dock att Battlefront får samma uppmärksamhet av EA som BF4 och Titanfall.

Medlem

En treårsiterering av spelserier kan jag absolut leva med. Dock kanske det finns en risk med korta utvecklingsperioder hos dice om de fokuserar på två spelserier?
Antar dock att det är två olika teams som jobbar med dessa projekt vilket gör att de utvecklas paralellt.

Medlem
Skrivet av trashlight:

En treårsiterering av spelserier kan jag absolut leva med. Dock kanske det finns en risk med korta utvecklingsperioder hos dice om de fokuserar på två spelserier?
Antar dock att det är två olika teams som jobbar med dessa projekt vilket gör att de utvecklas paralellt.

De öppnade väl upp en ny studio i LA som troligtvis kommer jobba med Battlefront?

Medlem
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av trashlight:

En treårsiterering av spelserier kan jag absolut leva med. Dock kanske det finns en risk med korta utvecklingsperioder hos dice om de fokuserar på två spelserier?
Antar dock att det är två olika teams som jobbar med dessa projekt vilket gör att de utvecklas paralellt.

De öppnade väl upp en ny studio i LA som troligtvis kommer jobba med Battlefront?

Har för mig att det redan är under utveckling men kan ha fel! Skulle vara synd om de öppnade en studio utomlands när det finns så många kompetenta spelutvecklare i Sverige.

Medlem

Låter riktigt bra att rotera dessa 3. Jag hoppas dock bara att DICE ger upp Modern Combat efter BF4 då det känns så billigt på något sätt. Klart det måste finnas en hel hög med pers på företaget som bara drömmer om att göra 2143 eller BF1944.

Medlem

Låter ju trevlig.
Känns som alla 3 spelen har stor potential, även om jag personligen mest längtar efter titanfall som ser helt sjukt kul ut imho

Medlem

Önskar de gjorde så Medal of Honor blev en WW2 shooter igen. Då hade det varit en perfekt blandning tillsammans med Battlefield, Titanfall och Battlefront.

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av trashlight:

En treårsiterering av spelserier kan jag absolut leva med. Dock kanske det finns en risk med korta utvecklingsperioder hos dice om de fokuserar på två spelserier?
Antar dock att det är två olika teams som jobbar med dessa projekt vilket gör att de utvecklas paralellt.

De öppnade väl upp en ny studio i LA som troligtvis kommer jobba med Battlefront?

Har för mig att det redan är under utveckling men kan ha fel! Skulle vara synd om de öppnade en studio utomlands när det finns så många kompetenta spelutvecklare i Sverige.

Ja, lite synd faktiskt.
Detta borde ju även innebära att Titanfall inte är pc/xbox-exklusivt särskilt länge. Om de endast ska ge ut en av dessa per år vill de nog nå alla format i sitt årliga släpp.

Medlem
Skrivet av Lunne:

Önskar de gjorde så Medal of Honor blev en WW2 shooter igen. Då hade det varit en perfekt blandning tillsammans med Battlefield, Titanfall och Battlefront.

Kommer fortfarande ihåg när jag och polarna lanade på Allied Assault och körde all sniper och all rockets mellan husen. Sjukt kul spel!

Medlem

Aaand... *gäsp*
Ni får ursäkta bristen av intresse för det här. Men som de flesta har sagt, hellre treårsfaser än årsfaser. ._____.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kanske är jag som missat något eller så är jag bara morgontrött.. men vad menar dom med rotera?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Premium kan gå och självdö.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Kanske är jag som missat något eller så är jag bara morgontrött.. men vad menar dom med rotera?

Typ.. Activision släpper ju typ nya Call of Duty varje år... så att EA har alltså tre spel att "rotera" (släppa i ronder, typ 1,2,3) under varje år, eller varsitt år.

Medlem

Så länge det står EA på förpackningen avstår jag.

Inaktiv
Skrivet av SettleR:

Så länge det står EA på förpackningen avstår jag.

shit, du missar en del riktigt bra spel. för vad?

Medlem
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av trashlight:

En treårsiterering av spelserier kan jag absolut leva med. Dock kanske det finns en risk med korta utvecklingsperioder hos dice om de fokuserar på två spelserier?
Antar dock att det är två olika teams som jobbar med dessa projekt vilket gör att de utvecklas paralellt.

De öppnade väl upp en ny studio i LA som troligtvis kommer jobba med Battlefront?

har hört rykten och diverse kommentarer på twittersfären som säger att LA studion ska fokusera på att utveckla frostbite för andra sorters spel, som rts, mmo och dylikt.

Medlem

hoppas att dice hoppar tillbaka två steg, vill ha ww2 och vietnam eran, kanske korea krigen, modern krigsföring börjar bli tjatigt

Medlem

Ska bli intressant i alla fall att se om Dice kan kliva av från sitt skenande tåg i att göra spel på ett enda sätt. Detta konsollifierade BLING BLING BLING börjar kännas uttjatat och kommer det stora titlar man hoppas på som alla känns som det somk de numera alltid gör så... ...lär jag bli besviken.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Krejsy:

Det här låter ju riktigt bra, är dock lite osäker på om det är bra att låta en studio sköta två av spelserierna...

Dice LA = Danger Close (MOH Warfighter), verkar det som iaf.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Låter riktigt bra att rotera dessa 3. Jag hoppas dock bara att DICE ger upp Modern Combat efter BF4 då det känns så billigt på något sätt. Klart det måste finnas en hel hög med pers på företaget som bara drömmer om att göra 2143 eller BF1944.

Hoppas det aldrig kommer ett nytt 2142. Sämsta bfspelet i serien genom tiderna därför dom la ner skiten efter första spelet.

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av zauii89:

Låter riktigt bra att rotera dessa 3. Jag hoppas dock bara att DICE ger upp Modern Combat efter BF4 då det känns så billigt på något sätt. Klart det måste finnas en hel hög med pers på företaget som bara drömmer om att göra 2143 eller BF1944.

Hoppas det aldrig kommer ett nytt 2142. Sämsta bfspelet i serien genom tiderna därför dom la ner skiten efter första spelet.

Nej de var ju underbart, det sämsta spelen i serien är Bad Company utan tvekan.
Nu är MC total uttjatat så ett byte till whatever känns som det kommer falla de flesta i smaken oavsett.

Medlem
Skrivet av Loltron:

hoppas att dice hoppar tillbaka två steg, vill ha ww2 och vietnam eran, kanske korea krigen, modern krigsföring börjar bli tjatigt

Exakt vad nytt finns att göra inom andra världskriget? CoD, BF1942, Wolfenstein, typ 10 gamla Medal of Honor spel, Company of Heroes, Day of Defeat, Brother in Arms, Sniper.

Därimot modern krigsföring utvecklas ännu och är revolutionerande hur CoD och BF för genren framåt varje år. Vad gällande Vietman så borde det vara en expansion/DLC med vietnam tema i BF som bad company 2 hade. Ett helt spel i den miljön skulle bli för tjatigt.

Medlem

Koreakriget har alldeles för få spel. Samma med ett modernt vietnamspel med dagens motorer.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av SettleR:

Så länge det står EA på förpackningen avstår jag.

WOW!

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av SettleR:

Så länge det står EA på förpackningen avstår jag.

shit, du missar en del riktigt bra spel. för vad?

Vote with your money?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av zauii89:

Låter riktigt bra att rotera dessa 3. Jag hoppas dock bara att DICE ger upp Modern Combat efter BF4 då det känns så billigt på något sätt. Klart det måste finnas en hel hög med pers på företaget som bara drömmer om att göra 2143 eller BF1944.

Hoppas det aldrig kommer ett nytt 2142. Sämsta bfspelet i serien genom tiderna därför dom la ner skiten efter första spelet.

Nej de var ju underbart, det sämsta spelen i serien är Bad Company utan tvekan.
Nu är MC total uttjatat så ett byte till whatever känns som det kommer falla de flesta i smaken oavsett.

Tycker Bad Company 2 är det bästa bf spelet

Medlem

Att inte titanfall kommer till ps4 känns jobbigt

Medlem

Undrar hur rotationen blir på ps4an utan titanfall.


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

Misstänker att titanfall inte kommer vara exklusivt så himla länge till....blir det en succe kommer ea göra allt för att det ska bli multiplattform..

12
Skriv svar