Robot
Titanfall

Lätt och tungt. Akrobatiskt och mekaniskt. Titanfall är kontrasternas spel och en udda fågel på den tävlande multiplayer-himlen. FZ har spelat Respawns debut.

#titanfall


Medlem
Titanfall

Hoppas att det kan ta sig in och konkurrera med cod och bf.
Verkar riktigt fett, bara de inte blir en homefront all over again.

Medlem

låter riktigt najs det där! så många spel som kommer ut inom loppet av några månader nu :S galet!

Medlem

Snabb fråga... typ

Vad skulle du likna spelet närmast vid? Jag får intryck av ett relativt snabbt spel, men riktigt hur snabbt vet jag inte. Vill säga, är det: railgun quake känna bana in och utantill spel - där om du inte rör dig i full hastighet och slänger dig omkring som en idiot hela tiden så har du ingen chans? Eller finns det tid för paus, då man bör ta skydd bakom diverse bråte, för att försöka ta sig bitvis framåt?

Andra exempel... Gunz, UT, Loadout och kanske till och med tribes....
eller mer mot TF2, BF, CoD, blacklight retribution? Crysis?

Tycker det ser riktigt skoj ut, utav det jag sett, men när du skriver att man bör spingra/flyga och hoppa runt på väggar blir jag lite orolig. Jag är förtjust i spel med lite mer fart, så länge det är med viss måtta, annars tycker jag det lätt blir för rörigt och tappar nån slags inlevelse.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Snabb fråga... typ

Vad skulle du likna spelet närmast vid? Jag får intryck av ett relativt snabbt spel, men riktigt hur snabbt vet jag inte. Vill säga, är det: railgun quake känna bana in och utantill spel - där om du inte rör dig i full hastighet och slänger dig omkring som en idiot hela tiden så har du ingen chans? Eller finns det tid för paus, då man bör ta skydd bakom diverse bråte, för att försöka ta sig bitvis framåt?

Andra exempel... Gunz, UT, Loadout och kanske till och med tribes....
eller mer mot TF2, BF, CoD, blacklight retribution? Crysis?

Tycker det ser riktigt skoj ut, utav det jag sett, men när du skriver att man bör spingra/flyga och hoppa runt på väggar blir jag lite orolig. Jag är förtjust i spel med lite mer fart, så länge det är med viss måtta, annars tycker jag det lätt blir för rörigt och tappar nån slags inlevelse.

Du får ju spela hur du vill, vill du vara försiktig och gå i hörn på marken, gör det. Men vill du ha mest action och fart, hoppa runt och flyg över hustak och skjut allt du ser.

Medlem

Ser coolt ut, men inget banbrytande faktiskt.
Parkour och ett större rörelsemönster än springa/ligga har vi sett i både Brink och Mirrors edge. Robotar/mechs har vi haft sedan Lost planet 1 och diverse mech spel. Likaså jetpacks (Tribes).

För mig känns det EXAKT som Call of Duty: Future warfare space marine... typ.
Gränssnitt, vapen, rörelser, xp/poäng etc. samt spastisk/quake liknande snabbhet ser ut precis som valfritt CoD.

Kan absolut bli hur coolt som helst, men banbrytande och nytänkade multiplayer tvivlar jag på.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Är det tänkt att vara ett tävlings-fps typ?

Vad finns det för mening att man ska fly från banan då tillslut får man nå sorts tröstpoäng som gör det mer värt än att strida till sista man ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av bent toe:

Ser coolt ut, men inget banbrytande faktiskt.
Parkour och ett större rörelsemönster än springa/ligga har vi sett i både Brink och Mirrors edge. Robotar/mechs har vi haft sedan Lost planet 1 och diverse mech spel. Likaså jetpacks (Tribes).

För mig känns det EXAKT som Call of Duty: Future warfare space marine... typ.
Gränssnitt, vapen, rörelser, xp/poäng etc. samt spastisk/quake liknande snabbhet ser ut precis som valfritt CoD.

Kan absolut bli hur coolt som helst, men banbrytande och nytänkade multiplayer tvivlar jag på.

Lost planet är INTE första spelet med mechs/robotar. Sen, jo det blir nytänkande när dom blandar sånt som inte vart blandat innan.

Medlem

Intressant o allt men om kravet fortfarande är DirectX 11.2 och Windows 8 så är detta inget jag kommer spela. Vilket är synd för jag gillar allt jag ser och läser.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

*funderar på hur kommentarerna hade sett ut om ett Call of Duty hade haft revolver med målsökande skott*


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

phi
Medlem

Jag gillar det jag har sett tills och jag hoppas verkligen att spelet blir bra. Däremot återstår det att se hur balansen blir, jag har dessvärre inget som helst förtroende för utvecklare när det kommer till balans för utvecklare vet generellt sett inte vad balans innebär förrän spelet har varit ute ett tag och knapp då heller. Det är oftast upp till spelarna att förklara vad som är bra respektive dåligt och så har det alltid varit.

Men jag håller tummarna.

Medlem

Only multiplayer. Tyvärr kan jag inte se balansen i detta spel. Men verkar kul ändå.

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Intressant o allt men om kravet fortfarande är DirectX 11.2 och Windows 8 så är detta inget jag kommer spela. Vilket är synd för jag gillar allt jag ser och läser.

Win8 krav? hoppas du skojar nu...

Medlem

Låter som ett roligt spel men det blir ett köp när nummer två kommer om 3-4 år om jag inte får ork att fixa till en bättre spel pc vill säga.

Testpilot

Får mig och tänka på Tribes fast med robotar.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av bent toe:

Ser coolt ut, men inget banbrytande faktiskt.
Parkour och ett större rörelsemönster än springa/ligga har vi sett i både Brink och Mirrors edge. Robotar/mechs har vi haft sedan Lost planet 1 och diverse mech spel. Likaså jetpacks (Tribes).

För mig känns det EXAKT som Call of Duty: Future warfare space marine... typ.
Gränssnitt, vapen, rörelser, xp/poäng etc. samt spastisk/quake liknande snabbhet ser ut precis som valfritt CoD.

Kan absolut bli hur coolt som helst, men banbrytande och nytänkade multiplayer tvivlar jag på.

Lost planet är INTE första spelet med mechs/robotar. Sen, jo det blir nytänkande när dom blandar sånt som inte vart blandat innan.

Nej det sa jag aldrig heller, jag sa att vi sett det i Lost planet sedan 1:an, i multiplayer.
Om du tänker efter så har allt dem visar i titanfall varit blandat på ett eller annat sätt i massor av spel innan.
Jag hugger inte på spelet i sig, det kan absolut bli skitbra... det jag anmärker på är hur nytänkande och annorlunda det tydligen ska bli. Vi har hört det en miljon ggr förut.. iaf vi som varit med i +20 år inom spel.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kul att se dem pröva lite nya grepp och bidra med lite utveckling i den annars tämligen slentrianmässiga FPS-genren.

SE

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av gurkoz:

Intressant o allt men om kravet fortfarande är DirectX 11.2 och Windows 8 så är detta inget jag kommer spela. Vilket är synd för jag gillar allt jag ser och läser.

Win8 krav? hoppas du skojar nu...

Fullt möjligt då DX 11.2 är Windows 8 och konsolerna kör på DX11.2.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av bent toe:

Ser coolt ut, men inget banbrytande faktiskt.
Parkour och ett större rörelsemönster än springa/ligga har vi sett i både Brink och Mirrors edge. Robotar/mechs har vi haft sedan Lost planet 1 och diverse mech spel. Likaså jetpacks (Tribes).

För mig känns det EXAKT som Call of Duty: Future warfare space marine... typ.
Gränssnitt, vapen, rörelser, xp/poäng etc. samt spastisk/quake liknande snabbhet ser ut precis som valfritt CoD.

Kan absolut bli hur coolt som helst, men banbrytande och nytänkade multiplayer tvivlar jag på.

Lost planet är INTE första spelet med mechs/robotar. Sen, jo det blir nytänkande när dom blandar sånt som inte vart blandat innan.

Nej det sa jag aldrig heller, jag sa att vi sett det i Lost planet sedan 1:an, i multiplayer.
Om du tänker efter så har allt dem visar i titanfall varit blandat på ett eller annat sätt i massor av spel innan.
Jag hugger inte på spelet i sig, det kan absolut bli skitbra... det jag anmärker på är hur nytänkande och annorlunda det tydligen ska bli. Vi har hört det en miljon ggr förut.. iaf vi som varit med i +20 år inom spel.

Okey, tog det som det eftersom du skrev "har vi sett sen". Nej faktiskt så kommer jag inte på något spel som har den här specifika blandningen. Med det sagt så betyder det inte att det inte finns. Och ja vi har hört det många gånger. Detta kan mycket väl bli ett "meh been there, done that" även fast man inte kört den mixen. Men hoppas på något bra och väldigt nyskapande gör jag . Som det är nu så tröttnar man (jag iaf) på spel väldigt fort pga been there, done that känslan.

Medlem

Det har far mig direkt att tanka pa en favorit fran forr:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shogo:_Mobile_Armor_Division

Medlem
Skrivet av Kinne:

Det har far mig direkt att tanka pa en favorit fran forr:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shogo:_Mobile_Armor_Division

Åååååhååååå!!!! Det där var inte igår!! Brukade lira shogo på lan...typ för evigheter sedan!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Kinne:

Det har far mig direkt att tanka pa en favorit fran forr:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shogo:_Mobile_Armor_Division

Åååååhååååå!!!! Det där var inte igår!! Brukade lira shogo på lan...typ för evigheter sedan!

Bästa singelplayerfps nånsin!

Medlem

Provade detta på Gamescom. Var så satans roligt! Bf4 med!

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Som det är nu så tröttnar man (jag iaf) på spel väldigt fort pga been there, done that känslan.

Samma här, känns inte som det är många spel som verkligen håller en kvar. The last of us var dock ett undantag, och BF3 har snurrat till och från i ps3:an sedan releasen... jag hoppas innerligt på GTA V dock


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Smoo87:

Som det är nu så tröttnar man (jag iaf) på spel väldigt fort pga been there, done that känslan.

Samma här, känns inte som det är många spel som verkligen håller en kvar. The last of us var dock ett undantag, och BF3 har snurrat till och från i ps3:an sedan releasen... jag hoppas innerligt på GTA V dock

Gta V online mode är något jag hoppas på ;p . Ja självklart singleplayer oxå. Men just för free roam

Medlem
Skrivet av StrongBad:

*funderar på hur kommentarerna hade sett ut om ett Call of Duty hade haft revolver med målsökande skott*

Finns ju redan! Kolla på de flesta ryska lirarna

Inaktiv
1
Skriv svar