Humble Origin Bundle slår rekord

Robot
Medlem
Humble Origin Bundle slår rekord

Grattis HB!
Jag själv har inte köpt, köpte förra där man fick Saints row 3.

Det fanns bra spel med, men attans att de lade till C&C senare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag köpte och kunde inte låta bli att få dåligt samvete

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det fanns bra spel med, men attans att de lade till C&C senare.

Har du redan betalat så får du C&C, gå bara in på nyckel sidan igen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det fanns bra spel med, men attans att de lade till C&C senare.

Läste någonstans att du kan få tillgång till de spel som lades till senare, hittar inte citatet nu dock.

Medlem

Som påtalat, tillagda spel får man också. Om inte annat så följ länken till samma sida i det mailet ni fick.

Ändå lite humor hur jag löst allt som gick i Steam och sen gjort det i Origin också med enda tanken "backup".

På sätt och vis finns känslan av att när nåt verkar för bra så brukar det också vara det. Nästan så man väntar på en skylt med "LURAD" när man köpt så mycket bra spel till så bra priser.

Humblebundle är en lysande fyr av ovanlighet på ett rätt kallt internet.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Det är inte vanliga C&C red alert 3 som är i bundlen det är standalone expansionen Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising

Medlem

Angående C&C så får du alltid tillgång till alla spel som tillkommer även om du har köpt innan och betalat mer än snittet

Moderator | Testpilot
Skrivet av walter_iego:

Det fanns bra spel med, men attans att de lade till C&C senare.

Men walter, inte byta profilbild. Jag kände knappt igen dig :/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av jlarss:

Angående C&C så får du alltid tillgång till alla spel som tillkommer även om du har köpt innan och betalat mer än snittet

Man behöver inte ha betalat mer än snittet. Jag köpte det innan dem lade till c&c och betalade under snittet och har nu fått c&c nyckeln

Medlem
Skrivet av zaxXxen:
Skrivet av jlarss:

Angående C&C så får du alltid tillgång till alla spel som tillkommer även om du har köpt innan och betalat mer än snittet

Man behöver inte ha betalat mer än snittet. Jag köpte det innan dem lade till c&c och betalade under snittet och har nu fått c&c nyckeln

I 2nd that...
samma här

Medlem
Skrivet av zaxXxen:
Skrivet av jlarss:

Angående C&C så får du alltid tillgång till alla spel som tillkommer även om du har köpt innan och betalat mer än snittet

Man behöver inte ha betalat mer än snittet. Jag köpte det innan dem lade till c&c och betalade under snittet och har nu fått c&c nyckeln

Var det under vid köp för det spelar ingen roll vad det är nu utan har endast betydelse då.

Edit: Ser på wiki sidan att alla som köpt innan har fått tillgång till C&C RA3 och Populous om man köpt bundeln innan de lade upp spelet.

"Command & Conquer: Red Alert 3 – Uprising and Populous were added in the second week for all above-average or previous buyers."

Medlem

Jag hade nog kanske aldrig satt tänderna i Dead Space 3 om det inte vore för Humble Bundle. Dead Space-spelen har på förhand inte tilltalat mig, men ack så fel jag kunde ha, så tack för det! En fantastisk coop-upplevelse som jag rekommenderar starkt.

Medlem

Har under dom två senaste veckorna försökt bestämma mig huruvida jag borde köpa detta humble bundle eller ej, och bestämde mig för ett nej trots Mirror's Edge är det enda spelet som jag redan har.

Detta helt enkelt för att jag inte är speciellt intresserad av dom andra spelen trots att dom är snorbilliga.

Medlem

Bra deal. Spelade Dead Space 3 därifrån. Herrejöses vilket våldtaget spel.

Skrivet av Jiddret:
Skrivet av walter_iego:

Det fanns bra spel med, men attans att de lade till C&C senare.

Har du redan betalat så får du C&C, gå bara in på nyckel sidan igen.

Det var som tusan, det hade jag ingen aning. Testade precis och där var det

Tackar!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Marfy:

Bra deal. Spelade Dead Space 3 därifrån. Herrejöses vilket våldtaget spel.

Jag har hört mycket klagomål om Dead Space 3 men har inte spelat det själv. På vilket sätt är det våldtaget? Har det gjort en Resident Evil och ersatt skräck med action eller?


signatur

Game long and prosper

Medlem

OBS!!

Det är Red Alert 3 Uprising som följer, EJ normala RA3. Skilldnaden är att Uprising inte har någon multiplayer (!) samt en annan kampanj, som inte har cooperative mode.

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av walter_iego:

Det fanns bra spel med, men attans att de lade till C&C senare.

Men walter, inte byta profilbild. Jag kände knappt igen dig :/

Man behöver förnya sig lite ibland, sedan blev jag trött på den där svarta masken-avataren. Nu är den förpassad till arkivet, ett litet tag i varje fall.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

EA <3


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det är ett mästerligt drag av EA. Om ni tror att detta är välgörenhet så lurar ni er. För att få bra PR?...nej nej nej det är bara en mindre bonus.
2 miljoner sålda bundles! Samtliga "tvingas" in på Origin för att ens köra de stora titlarna. Det är en hel del folk (såklart inte alla 2 miljoner som är nya Originanvändare, om ens 1/4-del, men still en hel del) som nu sväljer stoltheten och släpper sin Steam-exklusivitet och installerar Origin.

Medlem

Inte så oväntat. Det fanns många bra spel med i denna bundle, och att det var EA som stod för kalaset var lika oväntat som en blixt från klar himmel.

Medlem

Det är synd att BF3 laggar röven på grund av alla nya spelare.
Dead Space 3 coop funkar inte heller, jag och min kompis jag köpte bundlen till kan inte connecta till varandra. Randoms kan connecta och vi kan connecta till randoms, men inte till varandra.
Tydligen är det ett problem som funnits i spelet sedan släpp och som inte har någon som helst lösning. Jag spenderade 3 timmar i att öppna portar och försöka få skiten att fungera.

Medlem
Skrivet av massej:

Det är ett mästerligt drag av EA. Om ni tror att detta är välgörenhet så lurar ni er. För att få bra PR?...nej nej nej det är bara en mindre bonus.
2 miljoner sålda bundles! Samtliga "tvingas" in på Origin för att ens köra de stora titlarna. Det är en hel del folk (såklart inte alla 2 miljoner som är nya Originanvändare, om ens 1/4-del, men still en hel del) som nu sväljer stoltheten och släpper sin Steam-exklusivitet och installerar Origin.

...och? huvudsaken är väll att pengarna går till välgörenhet? Får EA en slant i slutet spelar det ingen roll. Så länge det man lagt i välgörenhet kommer dit det ska så är jag helt ok med det

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Marfy:

Bra deal. Spelade Dead Space 3 därifrån. Herrejöses vilket våldtaget spel.

Jag har hört mycket klagomål om Dead Space 3 men har inte spelat det själv. På vilket sätt är det våldtaget? Har det gjort en Resident Evil och ersatt skräck med action eller?

Det har gått från ett skräckspel där utforskning och spänning var stora plus till ett rent och skärt skjutspel med explosioner non-stop och majoriteten av din tid spenderas i hissar.

Inaktiv

Humble Bundle är nog det bästa som har hänt spelvärlden sedan Half-Life kom ut 1998. 7 SEK för 8 speltitlar. Du kan göra mer än bara älska det! Såhär ska det vara!! Jag hoppas spelutvecklarna ser att ju billigare ett spel är, desto fler köpare får dom

Medlem
Skrivet av Hannorden:
Skrivet av massej:

Det är ett mästerligt drag av EA. Om ni tror att detta är välgörenhet så lurar ni er. För att få bra PR?...nej nej nej det är bara en mindre bonus.
2 miljoner sålda bundles! Samtliga "tvingas" in på Origin för att ens köra de stora titlarna. Det är en hel del folk (såklart inte alla 2 miljoner som är nya Originanvändare, om ens 1/4-del, men still en hel del) som nu sväljer stoltheten och släpper sin Steam-exklusivitet och installerar Origin.

...och? huvudsaken är väll att pengarna går till välgörenhet? Får EA en slant i slutet spelar det ingen roll. Så länge det man lagt i välgörenhet kommer dit det ska så är jag helt ok med det

Förlåt så mycket! Jag själv tycker det är intressant att se varför saker sker. I detta fallet så är det en vinn/vinn. EA tjänar på det och välgörenheten likaså. Jag klagade inte på EA eller saken i sig så vitt jag vet. Tvärtom sa jag att det var ett mästerligt drag. Dock som sagt så är det, i alla fall för mig, intressant att veta varför.

Medlem
Skrivet av Remus:

EA <3

Nej


signatur

Game long and prosper

Medlem

För er som funderar på att fixa bundlet för att få RA 3 Standalone(så tänkte jag då jag hade de flesta titlarna och resten var jag inte så hypad över):

Om du vill spela online kompetetivt: glöm.
Allies är usla, finns ingen balans mellan lagen.

Om du vill mest spela mot bottar och/eller på LAN; helt okej spel.

12
Skriv svar