Battlefield 4 skeppas med två nya spellägen

Robot
Battlefield 4 skeppas med två nya spellägen

Totalt sju spellägen och tio banor att spela dem på i slutet av oktober.

#battlefield-4, #dice


Medlem
Battlefield 4 skeppas med två nya spellägen

Så sjukt sugen..

Medlem

Trevligt, det ser mer och mer ut som att det här är den sanna uppföljaren till Bf2.

Medlem

Fler banor än BF3 och fler game modes, det är bara att tacka och ta emot!

Medlem

var det självklara spelet för mig att boka tillsammans med min xboxone


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Jozo:

Trevligt, det ser mer och mer ut som att det här är den sanna uppföljaren till Bf2.

Medlem

Fan...kommer inte det här heller till ps4an...


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Verkar som två väldigt svåra spellägen, men jag tror att jag kommer spendera många timmar i Defuse;)

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Jozo:

Trevligt, det ser mer och mer ut som att det här är den sanna uppföljaren till Bf2.

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/08/Jack-N...

varför får jag alltid känslan av att folk har en överdrivet nostalgisk känsla för bf2 ? visst jag tycker det var ett bra spel men inte så bra som alla verkar tycka här inne =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Fan...kommer inte det här heller till ps4an...

Jo BF4 kommer till PS4

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

varför får jag alltid känslan av att folk har en överdrivet nostalgisk känsla för bf2 ? visst jag tycker det var ett bra spel men inte så bra som alla verkar tycka här inne =_=

Kanske mest för att det var en helt annan typ av spel där den individuella skickligheten och lagspelande var helt avgörande. I spel som BF3 är det så många fler faktorer som avgör, inte minst till sämre spelares fördel.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Jozo:

Trevligt, det ser mer och mer ut som att det här är den sanna uppföljaren till Bf2.

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/08/Jack-N...

varför får jag alltid känslan av att folk har en överdrivet nostalgisk känsla för bf2 ? visst jag tycker det var ett bra spel men inte så bra som alla verkar tycka här inne =_=

Det är ett riktigt bra spel, spelade det senast för några månader sen.
Tror bilden mer handlar om att Jozo tycker det är en "san" uppföljare, även fast det fortfarande har mer likheter med Bad company.
Förutom att dem tagit tbx Commander, så har detta inget med BF2 att göra utom namnet.

Bf2, var en något långsammare "tactical shooter" medan BF3 är en Spray'n pray nobrainer shooter.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Jozo:

Trevligt, det ser mer och mer ut som att det här är den sanna uppföljaren till Bf2.

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/08/Jack-N...

varför får jag alltid känslan av att folk har en överdrivet nostalgisk känsla för bf2 ? visst jag tycker det var ett bra spel men inte så bra som alla verkar tycka här inne =_=

Det finns med största sannolikhet en hel del människor som säger sig gilla ett äldre spel mer än vad de i själva verket gör.

Jag kommer antagligen alltid att se BF2 som det ultimata multiplayer-spelet. Det finns i princip inte en enda sak jag ogillar med det.
BF3 och BC2 lämnade mig extremt besviken.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

varför får jag alltid känslan av att folk har en överdrivet nostalgisk känsla för bf2 ? visst jag tycker det var ett bra spel men inte så bra som alla verkar tycka här inne =_=

Jag håller med dig. BF2 var bra, men det har glorifierats lite väl mycket. Man kan undra varför trollen envisas med att gnälla och klaga, varför inte bara spela BF2 och stanna i det förgågna...

Medlem
Skrivet av bandite:
Skrivet av cute_ninja:

varför får jag alltid känslan av att folk har en överdrivet nostalgisk känsla för bf2 ? visst jag tycker det var ett bra spel men inte så bra som alla verkar tycka här inne =_=

Jag håller med dig. BF2 var bra, men det har glorifierats lite väl mycket. Man kan undra varför trollen envisas med att gnälla och klaga, varför inte bara spela BF2 och stanna i det förgågna...

En person blir inte ett troll av att ha en annan åsikt.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av cute_ninja:

varför får jag alltid känslan av att folk har en överdrivet nostalgisk känsla för bf2 ? visst jag tycker det var ett bra spel men inte så bra som alla verkar tycka här inne =_=

Kanske mest för att det var en helt annan typ av spel där den individuella skickligheten och lagspelande var helt avgörande. I spel som BF3 är det så många fler faktorer som avgör, inte minst till sämre spelares fördel.

Bf2 hade en urusel hitbox, du kunde skjuta ett helt magasin på en gubbe ibland utan att han dog. Sen ska vi inte tala om granatspam och obalanserade klasser och fordon.

Bf2 var bra för sin tid, men det har inte åldrats väl. Alldeles för många har sina nostalgiglasögon på sig när de pratar om det spelet.

Bf4 ser ut att bli en bra blandning av både Bf2 och Bc2, vilket inte Bf3 lyckades med. Vi får hoppas att de lyckas, betan är inte långt bort nu och förhoppningsvis får vi våra svar då.

Medlem

Lite konstigt att dom kallar det för Battlefield 4 när det är ett expanderat Battlefield 3. Dom hade kunnat släppa en expansion istället. Men det ger väl inte EA lika mycket cash... Nu får folk betala tusenlappar en gång till för att få fortsätta spela.

Medlem
Skrivet av Securion:

Lite konstigt att dom kallar det för Battlefield 4 när det är ett expanderat Battlefield 3. Dom hade kunnat släppa en expansion istället. Men det ger väl inte EA lika mycket cash... Nu får folk betala tusenlappar en gång till för att få fortsätta spela.

Bara för att det inte är lika stor grafisk skillnad som mellan BF2 och BF3 betyder det inte att resten är lika.

Medlem

10 banor med originalbanorna är 1 fler än BF3 som jag tyckte var för lite.
iofs kollar man statistik så skulle det väll räcka med 4 banor
metro !? firestorm, kharg och caspian.

finns många servara som bara kör nån av dom mapparna endast.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av Securion:

Lite konstigt att dom kallar det för Battlefield 4 när det är ett expanderat Battlefield 3. Dom hade kunnat släppa en expansion istället. Men det ger väl inte EA lika mycket cash... Nu får folk betala tusenlappar en gång till för att få fortsätta spela.

Bara för att det inte är lika stor grafisk skillnad som mellan BF2 och BF3 betyder det inte att resten är lika.

Allting är ju lika. Har du inte hängt med? Mer kartor, fordon, commander mode, två nya game modes...... låter som en expansion för mig, inte ett 1000 kronors nytt spel.

Medlem

Fasiken att de inte återupplivar titan mode, skulle kunna fungera så bra och vara så roligt, alltså ett double rush mode för den som inte lirat 2142.

Medlem
Skrivet av Securion:

Lite konstigt att dom kallar det för Battlefield 4 när det är ett expanderat Battlefield 3. Dom hade kunnat släppa en expansion istället. Men det ger väl inte EA lika mycket cash... Nu får folk betala tusenlappar en gång till för att få fortsätta spela.

Exakt detta som stör mig. Jag känner mig i princip lurad till att ha köpt 3:an, vilket ja... låter löjligt. Men om jag känner EA rätt och med tanke på hur snabbt DICE måste ha börjat jobba på 4:an så tror jag att det hela var en mycket medveten taktik.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av kabex:
Skrivet av Securion:

Lite konstigt att dom kallar det för Battlefield 4 när det är ett expanderat Battlefield 3. Dom hade kunnat släppa en expansion istället. Men det ger väl inte EA lika mycket cash... Nu får folk betala tusenlappar en gång till för att få fortsätta spela.

Bara för att det inte är lika stor grafisk skillnad som mellan BF2 och BF3 betyder det inte att resten är lika.

Allting är ju lika. Har du inte hängt med? Mer kartor, fordon, commander mode, två nya game modes...... låter som en expansion för mig, inte ett 1000 kronors nytt spel.

Fast då kan man ju egentligen spela CS 1.6 istället för Source eller GO? För där har de ju ändrat ännu mindre än mellan BF3 och BF4 om man bortser från det grafiska.

Dessutom hade/har BF2 två spellägen. Conquest med eller utan botar.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Jozo:

Trevligt, det ser mer och mer ut som att det här är den sanna uppföljaren till Bf2.

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/08/Jack-N...

varför får jag alltid känslan av att folk har en överdrivet nostalgisk känsla för bf2 ? visst jag tycker det var ett bra spel men inte så bra som alla verkar tycka här inne =_=

Kanske är lite överdrivet men Battlefield 2 till skillnad mot Battlefield 3 är ju ett riktigt komplett spel. En uppföljare ska ju inte ta två steg bakåt.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Fan...kommer inte det här heller till ps4an...

Ja.

Går att boka på amazon för 425kr på amazon.co.uk om man vill spela det på konsol. Personligen kommer jag skaffa det till PC och köra andra typer av spel på konsol.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Detta skall förbokas snart. Först ny dator.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem

Hoppas på att de kommer "trycka" i CTF i BF4.
Det är alltid kul oavsett bana. Och vill gärna se ett ctf utan flyg på en stor karta.
CQ är för mycket cod för mig så det lämnar jag gärna till run'ngun spelarna


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Fan nu måste jag bytta byxor igen, satans vad bra detta spelet kommer bli!, 4 semester veckor redo

dmn
Medlem
Skrivet av Jozo:

Trevligt, det ser mer och mer ut som att det här är den sanna uppföljaren till Bf2.

Innan det kommer ett nytt Battlefield med mod-support har det inte kommit nån sann uppföljare.

12
Skriv svar