Nintendo utannonserar 2DS – bärbar utan 3D

Robot
Nintendo utannonserar 2DS – bärbar utan 3D
Moderator | Testpilot
Nintendo utannonserar 2DS – bärbar utan 3D

Förlåt men jag förstår bara inte poängen. Inte vikbar (vilket jag tycker gjort DS serien mycket trevlig), ingen 3D som man ändå kan stänga av...

Sorry i just dont get it.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Måste dubbelkolla ifall det är första april.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förlåt men jag förstår bara inte poängen. Inte vikbar (vilket jag tycker gjort DS serien mycket trevlig), ingen 3D som man ändå kan stänga av...

Sorry i just dont get it.

Håller med till fullo, den ser väldigt otymplig ut. 3DS XLen får ju nääästan plats i backfickan åtminstone.
Angående 3D så kör jag alltid med det på, tycker det är grymt

Medlem

Så, kommer 2ds vara billigare eller?

Inaktiv
Medlem

Vad i hela fridens namn? Hade dom tagit bort den andra skärmen och kallat den Game Boy så visst men det här kan ju inte vara något annat än ett skämt.

Medlem

Dagens världsnyheter:
Nintendo presenterar 2DS!

Medlem
Inaktiv

Jag gissar att hela 3ds-grejen är lite kontraproduktiv eftersom barn inte ska använda 3d-effekten helst och konsolen är just riktad till barn. Så nu släpper de helt enkelt en konsol där du kan sätta ungarna i timtal framför, skönt och tryggt för föräldrarna.

Det är det enda rimliga jag kan komma på?

Medlem

Trodde att bilden var någon ironisk mockup från början. Något av det fulaste jag sett i konsolväg (om inte det fulaste). Dessutom: Bärbar?!

Edit: Vad är det för jäkla namn för övrigt? 2 Dual Screen? Vart är de resterande två skärmarna?

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag gissar att hela 3ds-grejen är lite kontraproduktiv eftersom barn inte ska använda 3d-effekten helst och konsolen är just riktad till barn. Så nu släpper de helt enkelt en konsol där du kan sätta ungarna i timtal framför, skönt och tryggt för föräldrarna.

Det är det enda rimliga jag kan komma på?

Det går att låsa 3D-reglaget på 3DS. Det gör att barn inte råkar av misstag sätta på 3D-effekten. Reglaget låses upp med en pin-kod.

Men att inte göra den vikbar? Är det för att barn inte ska göra sig illa?

Inaktiv
Skrivet av mh76:
Skrivet av eatem:

Jag gissar att hela 3ds-grejen är lite kontraproduktiv eftersom barn inte ska använda 3d-effekten helst och konsolen är just riktad till barn. Så nu släpper de helt enkelt en konsol där du kan sätta ungarna i timtal framför, skönt och tryggt för föräldrarna.

Det är det enda rimliga jag kan komma på?

Det går att låsa 3D-reglaget på 3DS. Det gör att barn inte råkar av misstag sätta på 3D-effekten. Reglaget låses upp med en pin-kod.

Men att inte göra den vikbar? Är det för att barn inte ska göra sig illa?

Aha jag visste inte det, då sprack min teori. Ja då vete fasen faktiskt Är den mycket billigare kanske?

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av mh76:
Skrivet av eatem:

Jag gissar att hela 3ds-grejen är lite kontraproduktiv eftersom barn inte ska använda 3d-effekten helst och konsolen är just riktad till barn. Så nu släpper de helt enkelt en konsol där du kan sätta ungarna i timtal framför, skönt och tryggt för föräldrarna.

Det är det enda rimliga jag kan komma på?

Det går att låsa 3D-reglaget på 3DS. Det gör att barn inte råkar av misstag sätta på 3D-effekten. Reglaget låses upp med en pin-kod.

Men att inte göra den vikbar? Är det för att barn inte ska göra sig illa?

Aha jag visste inte det, då sprack min teori. Ja då vete fasen faktiskt Är den mycket billigare kanske?

40$ dollar billigare än 3DS. 70$ billigare än 3DS XL.

Medlem

Jag förstår helt klart idén och tycker det är en bra sådan också (billigare för folk som helt enkelt inte bryr sig om 3D), men utförandet ser inge vidare ut. Den kommer ju vara alldeles för stor för att ta med sig någonstans då den inte går att vika ihop och skärmarna kommer ju vara konstant utsatta om man ändå gör det.

Hade den haft "vanlig" design som gick att vika ihop tror jag definitivt att det kunde vara ett attraktivt alternativ till den vanliga 3DSen, men nu är jag mest förvirrad.

Sen verkar Nintendo vara helt fast på att köra med så förvirrande namn som möjligt. Jag känner fortfarande folk som tror att 3DS är en helt vanlig DS med 3D funktion och att Wii U är en annan variant av Wii, typ en "Lite" variant som oftast kommer till de flest konsoler. Tror detta kommer skapa ännu mer förvirring, speciellt bland de stackars föräldrar som är totalt ointresserade som ska köpa till sina barn.

Kul med totalt oväntade nyheter "out of the blue" dock nu när vi lever i en värld där till och med teaser trailers har teaser trailers och varenda liten nyhet läcker ut i förväg nästan varenda gång

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av mh76:
Skrivet av eatem:

Jag gissar att hela 3ds-grejen är lite kontraproduktiv eftersom barn inte ska använda 3d-effekten helst och konsolen är just riktad till barn. Så nu släpper de helt enkelt en konsol där du kan sätta ungarna i timtal framför, skönt och tryggt för föräldrarna.

Det är det enda rimliga jag kan komma på?

Det går att låsa 3D-reglaget på 3DS. Det gör att barn inte råkar av misstag sätta på 3D-effekten. Reglaget låses upp med en pin-kod.

Men att inte göra den vikbar? Är det för att barn inte ska göra sig illa?

Aha jag visste inte det, då sprack min teori. Ja då vete fasen faktiskt Är den mycket billigare kanske?

Men lycka till med att å ut det budskapet i marknadsföringen till förvirrade och okunniga föräldrar som oroar sig över sina barn och kanske avviker från köp om de är ens en aning rädda att produkten ska skada deras ungars ögon, när inte ens personer på spelforum känner till det.

2DS är ju på det sättet väldigt tydligt redan i namnet.

INGEN 3D!

2D!

Medlem

När kommer störreskärmversionen?

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

När kommer störreskärmversionen?

Den finns väl redan? 3DS XL!

Medlem

Är det bara jag som tycker att den här faktiskt verkar vara bättre än 3DS? Äntligen slipper man krampaktigt hålla den lilla maskinen, för att i stället sträcka ut händerna och få en avslappnad icke-handmördande spelstund.

Det bästa av allt: Man slipper betala för 3D som man ändå inte vill ha.

Medlem
Skrivet av mh76:
Skrivet av eatem:

Jag gissar att hela 3ds-grejen är lite kontraproduktiv eftersom barn inte ska använda 3d-effekten helst och konsolen är just riktad till barn. Så nu släpper de helt enkelt en konsol där du kan sätta ungarna i timtal framför, skönt och tryggt för föräldrarna.

Det är det enda rimliga jag kan komma på?

Det går att låsa 3D-reglaget på 3DS. Det gör att barn inte råkar av misstag sätta på 3D-effekten. Reglaget låses upp med en pin-kod.

Men att inte göra den vikbar? Är det för att barn inte ska göra sig illa?

Att inte göra den vikbar är ju hur bra som helst. Jag har fått köpa nytt åt min ena son pga den andra vek locket för långt åt andra hållet så det sprack. Så detta är ju superbra.


signatur
Medlem
Skrivet av Nightswipe:

När kommer störreskärmversionen?

´Det var ungefär ett år mellan 3DS och 3DS XL så jag antar vi kanske ser en 2DS XL om ett år.

Skrivet av Thomas:

Är det bara jag som tycker att den här faktiskt verkar vara bättre än 3DS? Äntligen slipper man krampaktigt hålla den lilla maskinen, för att i stället sträcka ut händerna och få en avslappnad icke-handmördande spelstund.

Det bästa av allt: Man slipper betala för 3D som man ändå inte vill ha.

Håller med, det kan mycket väl bli ett köp då jag gärna vill spela Fire Emblem: Awakening men har ingen 3DS.

Medlem

Tycker Nintendo ska skippa två skärmar på bärbart, gå tillbaka åt GBA-hållet och satsa på remakes. Tänk Metroid: Zero Mission!

Något i den här stilen hade passat mig bättre!


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

2D är det nya 3D.

Medlem

Om den blir regionsfri så blir det ett givet köp.. Jag vill spela alla roliga importspel... (Gråter lite)

Medlem

Jag tycker att det verkar nice, hade gärna köpt en 3ds men bryr mig inte om 3d så en billigare maskin med samma skärmstorlek skulle kunna vara den maskin jag ville ha.

fattar dock inte varför den inte är vikbar...


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jag gissar att Nintendo tänkte försöka konkurrera med Apple och Samsung med den där..saken.

Medlem

För allas intresse, så är 2DS riktad mot de som är för unga för 3DS - dvs 5 - 6 åringar. Främst iaf. Antagligen därav designen också. Robust. Den kan mycket väl vara tänkt att konkurrera med vanliga läsplattor, då var och varannan 2-åring spelar spel på paddor idag. (I Sverige iaf).

Tycker det är ett smart drag av Nintendo. Den kommer ju aldrig appeala de som spelar 3DS såklart, men det var ju aldrig heller tanken.

Skribent

Kära Nintendo,
Om ni ändå skulle göra en ny version av 3DS, varför i AHJAKHA(=(¤!=!ÄÄ lade ni inte till en andra analog spak?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Mordeus:

För allas intresse, så är 2DS riktad mot de som är för unga för 3DS - dvs 5 - 6 åringar. Främst iaf. Antagligen därav designen också. Robust. Den kan mycket väl vara tänkt att konkurrera med vanliga läsplattor, då var och varannan 2-åring spelar spel på paddor idag. (I Sverige iaf).

Tycker det är ett smart drag av Nintendo. Den kommer ju aldrig appeala de som spelar 3DS såklart, men det var ju aldrig heller tanken.

Robust? Den går ju inte att ha med sig eller packa ner utan att styrspak, knappar och displayer exponeras. Känns som chansen att något går sönder ökar.

12
Skriv svar