Hur Sony kan vinna konsolkriget

Skribent
Hur Sony kan vinna konsolkriget

Om vi sätter spel och annat tjafs i ett mörkt hörn, för att istället fokusera på vad som verkligen betyder något: IMAGE. Då har jag receptet för hur #Sony ska få oss att glömma av allt vad Xbox One och Wii U heter. Faktum är att de suttit på ingredienserna väldigt länge.

Sälj en image, det är lite coolt att spela på en Playstation. Vad man ska med apparaten spelar ingen roll.

Eller så beställer de bara några reklamfilmer från David Lynch.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Hur Sony kan vinna konsolkriget

Tramsigt men kul.

Men du borde skriva ett seriöst inlägg om samma ämne.

Medlem
Medlem

Förstår inte varför det måste finnas en vinnare?
Det gynnar ju knappast oss spelare.
Varför inte få det bästa av konsol världen för alla.
Sedan är det väl fråga om tycke och smak för var och en samt vad vi gillar.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skribent
Skrivet av chopper:

Förstår inte varför det måste finnas en vinnare?
Det gynnar ju knappast oss spelare.
Varför inte få det bästa av konsol världen för alla.
Sedan är det väl fråga om tycke och smak för var och en samt vad vi gillar.

Det är väl jättebra för oss spelare om det finns en vinnare? Ännu bättre om det finns fler än en vinnare. Då vågar dom satsa mer och det är ju roligt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av chopper:

Förstår inte varför det måste finnas en vinnare?
Det gynnar ju knappast oss spelare.
Varför inte få det bästa av konsol världen för alla.
Sedan är det väl fråga om tycke och smak för var och en samt vad vi gillar.

Det är väl jättebra för oss spelare om det finns en vinnare? Ännu bättre om det finns fler än en spelare. Då vågar dom satsa mer och det är ju roligt.

Jo, för multiplayer är ju kul. Och Co-op! Co-op gillar jag. Huvudsaken är ju att jag får Co-op, eftersom jag gillar det, inte vem som vinner. Så länge jag får mitt Co-op och hittar något som jag gillar så är ju alla vinnare som gillar Co-op. Och det är ju toppen.

Sedan vem som vinner är ju inte så viktigt, så länge inte jag kommer sist. För det är ju trist.

KoP
Medlem

Ser hellre en samexistens istället för nåt "vinnar" trams.

Skribent
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av chopper:

Förstår inte varför det måste finnas en vinnare?
Det gynnar ju knappast oss spelare.
Varför inte få det bästa av konsol världen för alla.
Sedan är det väl fråga om tycke och smak för var och en samt vad vi gillar.

Det är väl jättebra för oss spelare om det finns en vinnare? Ännu bättre om det finns fler än en spelare. Då vågar dom satsa mer och det är ju roligt.

Jo, för multiplayer är ju kul. Och Co-op! Co-op gillar jag. Huvudsaken är ju att jag får Co-op, eftersom jag gillar det, inte vem som vinner. Så länge jag får mitt Co-op och hittar något som jag gillar så är ju alla vinnare som gillar Co-op. Och det är ju toppen.

Sedan vem som vinner är ju inte så viktigt, så länge inte jag kommer sist. För det är ju trist.

Den nuvarande generationen vann ju både Microsoft och Sony. Även fast vi alla säkert hade individuella vinnare. Sedan ska man nog inte ta hela "vinna"-grejen på alldeles för stort allvar. Det är trots allt inte en tävling.

Och angående co-op, så får Microsoft förstå storheten i cross-platform. Hur ballt är det inte att kunna spela War Thunder på konsol med sin polare på dator, eller tvärtom? Jag tycker Microsoft känns extremt instabila den kommande generationen. Hoppas de skärper sig och kommer med i matchen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Klart det är en tävling, företagen vill ju bli marknadledande

Fast sedan är frågan om det viktigaste är att sälja flest konsoler eller att sälja flest spel eller att tjäna mest pengar. Wii sålde ju flest konsoler, frågan är om den drog in mest pengar dock.

Håller med om Co-op på olika plattformar. Fast det lär inte vara en avgörande faktor när det kommer till vilken konsol som vinner/säljer bäst.

Jag tycker Microsoft har hyfsat till sig väldigt mycket och gjort något åt i stort sett allt som var ett problem i början. Nu skickas ju till och med ett FIFA 14 med till de som förbokar, vilket gör att den där prisskillnaden mellan konsolerna svider lite mindre. Särskilt här i Sverige där det inte skiljer mer än 600 kronor i riktpris. Fast när Xbox One väl släpps här är ju FIFA 14 gammalt och mossigt och EA har väl nästan hunnit visa upp de första klippen från FIFA 15

Nya Kinect ser riktigt imponerande ut också. Fast jag vet inte riktigt för egen del. Lite creepy att den kan känna igen ens ansikte till exempel. Men skönt att de valde att man kunde använda Xbox One utan Kinect inkopplad, så man slipper känna sig övervakad varje gång man spelar. Även om det kanske inte gör så mycket känns det bättre att ha det valet.

Men PS4 vinner nog, den är trots allt billigare och det gör mycket. Sedan har Xbox One kanske fått en och annan törn efter alla turer från avslöjandet och fram tills nu.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av chopper:

Förstår inte varför det måste finnas en vinnare?
Det gynnar ju knappast oss spelare.
Varför inte få det bästa av konsol världen för alla.
Sedan är det väl fråga om tycke och smak för var och en samt vad vi gillar.

Det är väl jättebra för oss spelare om det finns en vinnare? Ännu bättre om det finns fler än en spelare. Då vågar dom satsa mer och det är ju roligt.

Med en vinnare blir konkurrensen urvattnad vilket inte är bra för oss spelare. En vinnare måste inte lika mycket som en som konkurrerar med andra om konsol och spel försäljning. Att vilja ha en vinnare är bara egoistiskt för att välja "rätt konsol" . Ingen av nextgen konsoler är rätt för det beror på vad man gillar/vill ha.
Något jag trodde skribenter här visste!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skribent
Skrivet av chopper:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av chopper:

Förstår inte varför det måste finnas en vinnare?
Det gynnar ju knappast oss spelare.
Varför inte få det bästa av konsol världen för alla.
Sedan är det väl fråga om tycke och smak för var och en samt vad vi gillar.

Det är väl jättebra för oss spelare om det finns en vinnare? Ännu bättre om det finns fler än en spelare. Då vågar dom satsa mer och det är ju roligt.

Med en vinnare blir konkurrensen urvattnad vilket inte är bra för oss spelare. En vinnare måste inte lika mycket som en som konkurrerar med andra om konsol och spel försäljning. Att vilja ha en vinnare är bara egoistiskt för att välja "rätt konsol" . Ingen av nextgen konsoler är rätt för det beror på vad man gillar/vill ha.
Något jag trodde skribenter här visste!

Det skulle stå "Ännu bättre om det finns fler än en vinnare.". Folk är lite för känsliga när det kommer till konsoler, det må vara en tävling, men inte en med vinnare på samma sätt som i sport.

Skrivet av Banjo:

Klart det är en tävling, företagen vill ju bli marknadledande

Fast sedan är frågan om det viktigaste är att sälja flest konsoler eller att sälja flest spel eller att tjäna mest pengar. Wii sålde ju flest konsoler, frågan är om den drog in mest pengar dock.

Håller med om Co-op på olika plattformar. Fast det lär inte vara en avgörande faktor när det kommer till vilken konsol som vinner/säljer bäst.

Jag tycker Microsoft har hyfsat till sig väldigt mycket och gjort något åt i stort sett allt som var ett problem i början. Nu skickas ju till och med ett FIFA 14 med till de som förbokar, vilket gör att den där prisskillnaden mellan konsolerna svider lite mindre. Särskilt här i Sverige där det inte skiljer mer än 600 kronor i riktpris. Fast när Xbox One väl släpps här är ju FIFA 14 gammalt och mossigt och EA har väl nästan hunnit visa upp de första klippen från FIFA 15

Nya Kinect ser riktigt imponerande ut också. Fast jag vet inte riktigt för egen del. Lite creepy att den kan känna igen ens ansikte till exempel. Men skönt att de valde att man kunde använda Xbox One utan Kinect inkopplad, så man slipper känna sig övervakad varje gång man spelar. Även om det kanske inte gör så mycket känns det bättre att ha det valet.

Men PS4 vinner nog, den är trots allt billigare och det gör mycket. Sedan har Xbox One kanske fått en och annan törn efter alla turer från avslöjandet och fram tills nu.

Wii har alltid sålts till vinst, efter vad jag förstått och det gör en hel del. Alla spel sålde dock inte lika bra som stortitlarna, vilket naturligtvis påverkar. Om man baserar vinnare på antalet sålda konsoler, då är det inte ett bra tecken inför PS5 och Xbox Two. Kollar på hur det går för Wii U.

Jag satsar mina pengar på Sony i år, även fast jag inte tvekar på att Xbox One kommer gå som tåget. Vinnarna i detta konsolkriget lär bli spelaren. Ett bra fokus på indie, free-to-play och cross-platform. Samt att Microsoft fattat att man behöver erbjuda kunden något mer än demos och onlinespel för att kunna kräva pengar av dom.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar