Battlefield 4 skeppas med två nya spellägen

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Jozo:

Trevligt, det ser mer och mer ut som att det här är den sanna uppföljaren till Bf2.

Innan det kommer ett nytt Battlefield med mod-support har det inte kommit nån sann uppföljare.

Det var helt klart Mods som gjorde 1942-BF2, den underbara moden FH http://forgottenhope.warumdarum.de/
Har säkert kört vanilla BF2 lika mycket som BF3 och haft bra kul i båda.
Skit i att försöka göra remake på BF2, släpp moddnnig istället.

Medlem

Du får aldrig se moddning igen av just den anledningen du tar upp. GRATIS grejer som dessutom i mångt och mycket är bättre än de DLC/Expansioner som säljs.

Att återinföra moddning är att inte försöka tjäna mest pengar till aktieägarna och det är... ...inget man får göra. Vi som älskar moddat får tyvärr drömma nostalgiskt för bättre blir det inte och då är det redan illa nog som det är.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Fats moddar kan ju sälja spelet för att någon vill spela modden
Många som köpte Half-life innan CS vart stand alone.
Säkert ett par som köpte det för att kunna spela Dod .
NS
Hur många köpte inte WC3 för Dota ?
Finns x antal personer som köpt Arma för att få spela day z lr vad det heter .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Är det Stridsbåt 90 jag ser?!

Det blir ett köp hur som helst. Har haft mycket skoj med BF3 även om jag på den tid begav sig hade större behållning av BF2. Men som flera reda påpekat ser jag tillbaka på BF2 kraftigt påverkad av nostalgi.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Fats moddar kan ju sälja spelet för att någon vill spela modden
Många som köpte Half-life innan CS vart stand alone.
Säkert ett par som köpte det för att kunna spela Dod .
NS
Hur många köpte inte WC3 för Dota ?
Finns x antal personer som köpt Arma för att få spela day z lr vad det heter .

Visst är det så men knappast motsvarande förtjänst på att sälja en DLC själv...

Därtill är DLC-marknaden ännu rätt ny. Att spel som Half-Life hade modstöd påverkade aldrig nån försäljning och därmed var det enbart ett försäljningsstöd.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv

BF4 skeppas också med DAY ONE ON THE DISC DLC. Sug på det lite, era pro-ea nissar.

Medlem
Skrivet av Securion:

Lite konstigt att dom kallar det för Battlefield 4 när det är ett expanderat Battlefield 3. Dom hade kunnat släppa en expansion istället. Men det ger väl inte EA lika mycket cash... Nu får folk betala tusenlappar en gång till för att få fortsätta spela.

Hörru knäppgök!
Betalar du 1000 kr för ett spel så har du blivit blåst.
Däremot betalade jag 450 kr för ett spel och sen 500 kr för 5 expansioner.

Alltså 5 expansioner.
15 game modes.
29 kartor
Massa vapen.
Massa mods.

Men allt ska vara gratis va?
Jag har spelat 350 h BF3.
Detta har jag betalt totalt 950 kr för.

En expansion har aldrig varit gratis.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Jimpa_31:

Fats moddar kan ju sälja spelet för att någon vill spela modden
Många som köpte Half-life innan CS vart stand alone.
Säkert ett par som köpte det för att kunna spela Dod .
NS
Hur många köpte inte WC3 för Dota ?
Finns x antal personer som köpt Arma för att få spela day z lr vad det heter .

Visst är det så men knappast motsvarande förtjänst på att sälja en DLC själv...

Därtill är DLC-marknaden ännu rätt ny. Att spel som Half-Life hade modstöd påverkade aldrig nån försäljning och därmed var det enbart ett försäljningsstöd.

What what!? säger du på allvar att moddar i half-life aldrig påverkade försäljning? driver du?

Medlem

Nej, det påverkade inte... NEGATIVT.

Uppenbart går det läsa mitt inlägg på två sätt och du valde det som verkade korkat. Vad säger det om dig när jag dessutom i samma mening pekar ut modstöd som "försäljningsstöd"? Läs om, läs rätt?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

En expansion har aldrig varit gratis.

Nä, när man bytte namn från "patch" till "expansion" så började man ta betalt. Helt korrekt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jävla bullshit att säga att det är samma spel och borde ses som en expansion, du har inga stormar, vajjande träd, höga vågor, rörliga fartyg, möjlighet att sänka marken/byggnader i bf3, tror man på allvar att dessa saker bara skulle kunnat patchas in i bf3 så har man ju dålig koll.. dessutom verkar detta komma med en mer engagerande sp del a la bad company..

EXACT SAMMA? skaffa nya brillor..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av User:

BF4 skeppas också med DAY ONE ON THE DISC DLC. Sug på det lite, era pro-ea nissar.

Tror inte man kan spela China rising day one, var inte så med BF3 och back to karkand iaf, men visst fattar vad du menar.
Gillar inte deras affärsplan alls, nu känner man sig tvingad att förboka spelet + första dlc, fast man vet att det kommer en premium version. Jag hade lätt kunnat tänka mig förbeställa premium för 800~900kr. Men dom tjänar väl inte lika mycket på det

OnT: De nya spellägena ser och låter intressanta, ser fram emot att få ser mer från defuseläget

Medlem

En grej jag gillar starkt från och med BF3 är deras grej att inkludera alla game modes till alla banor.

Kommer nog kunna köpa spelet billigt från min polare på DICE, så hur som helst blir jag nog riktigt nöjd med spelet ^^

Medlem

Ser exakt ut som BF3. BF börjar bil som CoD-serien. Släpper ut samma skit men döper om det, pinsamt.

Medlem
Skrivet av Keza:

Ser exakt ut som BF3. BF börjar bil som CoD-serien. Släpper ut samma skit men döper om det, pinsamt.

Visst, är inte helt olikt BF3 , men man ser ju att dom gjort förbättringar i motorn. Grafiken är väl ändå inte allt.
Tycker inte man kan jämföra BF och CoD heller. Utvecklingen BF3 till BF4 är mycket större än mellan MW 2 till MW 3 eller BO 1 och BO2, tycker jag iaf

12
Skriv svar