Medlem
warsow

..är ett gratis spel baserat på quake serien.
alla ni som spelat quakeworld eller cpma kommer att känna igen er.
detta är ett fps spel som har en galen movement, sköna vapen, coola grafiker och nu i den nyaste versionen (0.5) har även ett nytt gamemode blivit introducerat - bomb & defuse, fungerar i princip som CS, 1 lag ska planta en bomb och andra laget skall defusa bomben skit kul!
spelet kan tankas från warsow.net

direkt quotat från warsows hemsida ,
Set in a futuristic cartoon-like world where rocketlauncher-wielding pigs and lasergun-carrying cyberpunks roam the streets, Warsow is a completely free fast-paced first-person shooter (FPS) for Windows, Linux and Mac OS X.

Speed and movement, that's what Warsow is all about. Like a true cyberathlete you jump, dash, dodge and walljump your way through the game. Grab those power-ups before your enemy does, plant the bomb before anyone sees you, and steal the enemy's flag before anyone knows what's going on!

har lirat warsow till och från sedan det kom ut, och måste säga att för varje version (med långa uppehåll) som jag har testat så känns det som att spelet bara blir sämre

brukade gilla det, men drog ner senaste versionen häromdagen och gibbade lite med min brorsa, varpå vi båda konstaterade att det har blivit sämre

då kör jag hellre www.quakelive.com

Medlem

själv tycker jag att det bara blir bättre och bättre, så länge dom håller kvar cg_oldmovement kommandot är jag glad men det är förståss min åsikt, man får ju tycka som man vill prova spela lite public bomb, så fett kul
enligt mej så är movementen det enda som blivit sämre i de nyare versionerna.

Medlem

Har inte spelat det på något år nu.. Lirade med och mot Fetto, men mest satt jag och nötte hoppbanor, det var förjävla skoj och beroendeframkallande.

Vad exakt har dom gjort med movesen nu då som är så nytt att man måste ha ett kommando för att ha old kvar?


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

1
Skriv svar