The Wonderful 101 säljer inget vidare

Robot
Medlem
The Wonderful 101 säljer inget vidare

Nooooooo :'( , ska jag måsta köpa 3 extra kopior?

Medlem

Stackars Kamiya.

Medlem

Låter som de flesta av Platinum Games spel, hur grymma som helst, synd att folk inte inser det..

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Låter som de flesta av Platinum Games spel, hur grymma som helst, synd att folk inte inser det..

Du är en klok människa.

Medlem

Min enda tanke är, varför? Spelet är ju hur underbart som helst. Jag hoppas att fler har köpt det via eShop.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Sebovich:

Låter som de flesta av Platinum Games spel, hur grymma som helst, synd att folk inte inser det..

Du är en klok människa.

Även du verkar det som.

Medlem

Jag har som varit sugen på köpa det här spelet ett tag nu..

Men efter man har läst detta kanske man kan avstå ett tag så sjunker det nog ganska mycket i pris ganska snabbt


signatur

Mjölk är inte gott

Medlem

Finns det inte typ 100 000000 japaner? Nån fler borde ju köpa.

Medlem

Som jämförelse, hur gick det för Pikmin 3 första veckan i Japan? Har för mig det sålde rätt bra, och att det även gav försäljningen av konsoler en liten knuff.

Skrivet av aolbain:

Finns det inte typ 100 000000 japaner? Nån fler borde ju köpa.

120 miljoner ungefär har jag för mig.

Nintendo har sålt runt 3,4 miljoner av senaste Animal Crossing där. De kanske blev skinnade av den där filuren Tom Nook och inte längre känner att de kan lita på något som har med Nintendo att göra?

Medlem
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Sebovich:

Låter som de flesta av Platinum Games spel, hur grymma som helst, synd att folk inte inser det..

Du är en klok människa.

Även du verkar det som.

Eller så har ni helt enkelt en god (eller klok) smak

Vad är grejen med Platinum games? Det är ju inte direkt som att allt de rör vid blir till....guld.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Sebovich:

Låter som de flesta av Platinum Games spel, hur grymma som helst, synd att folk inte inser det..

Du är en klok människa.

Även du verkar det som.

Eller så har ni helt enkelt en god (eller klok) smak

Vad är grejen med Platinum games? Det är ju inte direkt som att allt de rör vid blir till....guld.

Dom har en talang för att göra spel med hög fart och mycket spelglädje.

Medlem

Antagligen för att Nintendo inte kan marknadsföra sig, eller sina produkter. Bra MF säljer fler produkter än bra kvalitet.

Medlem

Kom igen grabbar, ärligt är ni verkligen förvånade?

Medlem

Hade lätt köpt det om jag hade haft råd till ett Wii U


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Sebovich:

Låter som de flesta av Platinum Games spel, hur grymma som helst, synd att folk inte inser det..

Du är en klok människa.

Även du verkar det som.

Eller så har ni helt enkelt en god (eller klok) smak

Vad är grejen med Platinum games? Det är ju inte direkt som att allt de rör vid blir till....guld.

De gör Old-School actionspel med grym estetik och pricksäkra kontroller med over-the-top cut-scenes! Finns mycket att älska!

Medlem

Hade ju räknat med detta men det är förbannat synd. Det är ett bra spel faktiskt.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Mycket märkligt. Spelet är ju galet bra. Har folk blivit så jävla fördummande så de bara spelar cod och battlefield numera?

Medlem

Man hade ju kunnat hoppats att japanerna fortfarande var vettiga och uppskattade spelglädje, men vi västerlänningar verkar ha smittat ner även de med vårat äckliga spelsinne.

Medlem
Skrivet av Schluug:

Man hade ju kunnat hoppats att japanerna fortfarande var vettiga och uppskattade spelglädje, men vi västerlänningar verkar ha smittat ner även de med vårat äckliga spelsinne.

Nope, det är bara plattformen som är helt körd (i nuläget).
New Super Mario Bros. U var det Wii U-spel som sålde bäst under första halvan av 2013(plats 30 i top100 listan)

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=73218436&postcount...

1
Skriv svar