Quakelive + muslagg men bra fps?

Inaktiv
Quakelive + muslagg men bra fps?

Tjena gubbar!
Blev sugen att testa Quakelive igår efter att jag läste om det här för första gången. Jag har varit borta från hela scenen i många år och spelscenen generellt nästan ett år nu (long story) vilket förklarar varför jag först "upptäcker" det nu.

Anyway, det lustiga är att allting ser bra ut, jag ligger på 60-70 fps plus i fullscreen och den dippar aldrig lågt, däremot har jag ett sorts muslagg som aldrig släpper. Det är väldigt stabilt och beter sig likt hela tiden. Jag har svårt att sätta fingret på exakt hur markören beter sig... det närmaste jag kommer är nog att jag med bra fps och ping fortfarande upplever en sorts lokal ping från musen till markören på ca 150ms eller nåt sånt.

Tänk er lightning gun med dårlig ping, hur man ser strålen blåsa iväg och släpa efter siktet hela tiden. Så beter sig mitt ingame aimpoint hela tiden. Skotten går iväg som det ska, allt är perfekt, förutom att själva markören laggar efter hela tiden, konstant.

Är detta något ni känner igen? Jag har försökt googla mig fram till nån lösning men har inte hittat nåt än så därför vänder jag mig till er. Alla förslag och tips tas emot med öppna armar.

Ha en fortsatt fin dag så ses vi förhoppningsvis därute snart
- Modemis

Inaktiv

prova ändra in_mouse till 2. Om inte det funkar prova -1 eller 1.
glöm inte skriva in_restart när du har ändrat.

consolen är ctrl + alt + § om du inte visste det

Inaktiv

Får väl lägga till att jag satte mig ner och gick igenom cfg'n för att få det klassika "rena" utseendet och plötsligt satt man med konstant 125 fps och allt flöt på perfekt. Jag kan inte med säkerhet påstå att någon inställning hit eller dit specifikt fixade till detta, känns nog mer som att många fps = kung helt enkelt.

Tack för svar dock

Medlem

Har du en plattskärm med dålig svartid på? Blir så med dem äldre plattskärmarna

Medlem

zeblon, det blir i viss mån så med _ALLA_ plattskärmar utom 120Hz-varianterna.
om bara vettiga crt:er fanns att köpa och jag hade platsen för en...

Medlem

Är det inte så att det alltid är en fördel att köra med in_mouse 2 ?
Eller finns det något fall där annan inställning kan vara relevant?

1
Skriv svar