Sir, You Are Being Hunted

Robot
Sir, You Are Being Hunted

Rävjakt - en barbarisk tradition från medeltiden, utförd av rödbrusiga fyllon i röda kavajer. Eller, en av de ädlaste sporterna någonsin, som introducerar unga människor till vuxenlivet? Vem bryr sig, när det är du som är räven.

#sir-you-are-being-hunted, #dayz, #big-robot


Medlem
Sir, You Are Being Hunted

Varit intresserad utav detta ett tag men vill inte köpa early access då jag brukar spela sönder spelet och sedan hinner jag tröttna lagom till release.

Det här ser nästan för bra ut.

Medlem

Spanade in detta när det låg på Kickstarter, men valde att inte investera. Känns som att risken för flopp är ganska stor, då det kommer falla väldigt platt om spelvärlden blir för tom. Ett första riskmoment är ju att husen inte ens går att gå in i, utan att man öppnar en inventory-meny för varje.

Medlem
Medlem

köpte det dirr när det släptes på steam väldigt underhållande måste ja säga

Medlem

Har för mig att de använder sig av Unity3d, men kan ha blandat ihop dem med någon annan.

Edit: Nej jag tänker på rätt. Uppmärksammade detta när de påbörjade projektet och lade en post i Work in Progress forumet på unity. De har faktiskt inte hållt på särskillt långe och det förvånar mig att de har kommit dit de är idag. Stor creds till utvecklarna!

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Spanade in detta när det låg på Kickstarter, men valde att inte investera. Känns som att risken för flopp är ganska stor, då det kommer falla väldigt platt om spelvärlden blir för tom. Ett första riskmoment är ju att husen inte ens går att gå in i, utan att man öppnar en inventory-meny för varje.

Riskmoment vet jag inte. Big Robot har ju förklarat det där i sin blogg - det är helt enkelt för mycket jobb för ett litet team att skapa hus som både du och robotarna kan navigera i, och som inte är instanser, så det tänker de inte göra.

Mitt enda orosmoln är att det blir lite enformigt att trava runt på öarna utan multiplayer. Men Big Robot ska lägga till mängder av roliga fällor och annat, plus fler terrängtyper och inställningsmöjligheter, så jag tror att de löser det.

Medlem

Min absoluta favoritgrej hittills, förresten: Om du överraskar en robot på nära håll, t ex med en yxa, kutar han bakåt för att få lite avstånd och säger "Oh dear!" med elektroniskt distad röst :).

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Spanade in detta när det låg på Kickstarter, men valde att inte investera. Känns som att risken för flopp är ganska stor, då det kommer falla väldigt platt om spelvärlden blir för tom. Ett första riskmoment är ju att husen inte ens går att gå in i, utan att man öppnar en inventory-meny för varje.

så det är ett MP-spel? fick känslan av att det var SP. Men det är väl jag som missat något...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Var tvungen att logga in för att hylla captionen för första bilden!

http://en.wikipedia.org/wiki/Do_Androids_Dream_of_Electric_Sh...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Natac:

Var tvungen att logga in för att hylla captionen för första bilden!

http://en.wikipedia.org/wiki/Do_Androids_Dream_of_Electric_Sh...

Well, thank you


signatur
MEG
Medlem

Värt att hålla minst ett öga på detta spel. Indie utvecklarna har blivit ett stort lyft för spelmarknaden, de har blivit en "maktfaktor" att räkna med, nog till de stora jättarnas förtret.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Sebbepojken:

Spanade in detta när det låg på Kickstarter, men valde att inte investera. Känns som att risken för flopp är ganska stor, då det kommer falla väldigt platt om spelvärlden blir för tom. Ett första riskmoment är ju att husen inte ens går att gå in i, utan att man öppnar en inventory-meny för varje.

så det är ett MP-spel? fick känslan av att det var SP. Men det är väl jag som missat något...

Det är inte multiplayer, åtminstone inte i sin nuvarande inkarnation.

Medlem
Skrivet av MEG:

Värt att hålla minst ett öga på detta spel. Indie utvecklarna har blivit ett stort lyft för spelmarknaden, de har blivit en "maktfaktor" att räkna med, nog till de stora jättarnas förtret.

Jag tackar fan för det, orkar snart inte med "the big boys" längre som inte törs släppa spel såvidare dom inte är supergeneriska


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Sebbepojken:

Spanade in detta när det låg på Kickstarter, men valde att inte investera. Känns som att risken för flopp är ganska stor, då det kommer falla väldigt platt om spelvärlden blir för tom. Ett första riskmoment är ju att husen inte ens går att gå in i, utan att man öppnar en inventory-meny för varje.

Riskmoment vet jag inte. Big Robot har ju förklarat det där i sin blogg - det är helt enkelt för mycket jobb för ett litet team att skapa hus som både du och robotarna kan navigera i, och som inte är instanser, så det tänker de inte göra.

Mitt enda orosmoln är att det blir lite enformigt att trava runt på öarna utan multiplayer. Men Big Robot ska lägga till mängder av roliga fällor och annat, plus fler terrängtyper och inställningsmöjligheter, så jag tror att de löser det.

Jo, jag är medveten om det. Dom annonserade väl till och med det beslutet under Kickstarter-kampanjen om jag minns rätt. Att det tar för mycket tid och pengar att ordna riktiga hus förstår jag, men det kan ändå inte ursäkta ett eventuellt fattigt gameplay som kan tänkas uppstå av att man bara går och trycker på en tangent intill varje hus.

Spelet består ju i sin enkelhet av smygande och samlande av resurser. Husen innehåller mängder av resurser och därför blir det i min mening en ganska stor grej av det när funktionaliteten är så pass avskalad. Därför anser jag att det är ett riskmoment för spelets slutliga resultat. DayZ standalone har ganska exakt den mekaniken som jag mycket hellre hade velat se, d.v.s. att grejerna ligger utspridda överallt i husen och att man inte behöver interagera med endast lådor för att plocka upp grejer.

Gällande MP vill jag minnas att de har tänkt släppa co-op-funktionalitet längre fram, efter releasen. Det skulle väl dock bli mer av ett slags tävling än riktigt samarbete eftersom bara en kommer kunna lämna ön och vinna.

Jag har sen första början tyckt att spelet ser ut att kunna bli riktigt roligt, men om de misslyckas med några av de här större momenten riskerar det att bara bli en väldigt intetsägande upplevelse.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av MEG:

Värt att hålla minst ett öga på detta spel. Indie utvecklarna har blivit ett stort lyft för spelmarknaden, de har blivit en "maktfaktor" att räkna med, nog till de stora jättarnas förtret.

Jag tackar fan för det, orkar snart inte med "the big boys" längre som inte törs släppa spel såvidare dom inte är supergeneriska

generiska och generiska. Det är väl mer så att de behöver vara lönsamma. Risken är väl därför stor att man följer samma stil och standard som andra lösnamma spel. Iaf tills det att de inte är populära längre. Se bara på alla WWII-spel som gjordes för ett antal år sen. Det är samma i de flesta marknader. Men visst behövs det något annorlunda för att sticka ut, men det kanske man inte vågar riskera i alla lägen.

Folk brukar glömma att det är företag det rör sig om. De vill tjäna pengar. Inget konstigt med det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Natac:

Var tvungen att logga in för att hylla captionen för första bilden!

http://en.wikipedia.org/wiki/Do_Androids_Dream_of_Electric_Sh...

Well, thank you

Tyckte jag kände igen det, grymt!

Aldrig hört talas om spelet, men blev sugen så fort jag såg designen på robotarna. Verkar lovande för lite mysigt smygande.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Sebbepojken:

Spanade in detta när det låg på Kickstarter, men valde att inte investera. Känns som att risken för flopp är ganska stor, då det kommer falla väldigt platt om spelvärlden blir för tom. Ett första riskmoment är ju att husen inte ens går att gå in i, utan att man öppnar en inventory-meny för varje.

så det är ett MP-spel? fick känslan av att det var SP. Men det är väl jag som missat något...

Det är inte multiplayer, åtminstone inte i sin nuvarande inkarnation.

Kickstartermålet för MP nåddes, och såhär sa Big Robot då:
Currently we're planning a 4-player game, where the players can compete or co-operate with each other as they are hunted by the robots. Only one player can get off the island, and so winning will require getting others to sacrifice themselves, or you to sacrifice others. The choice, we hope, will be one that drives the game.

MEG
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Javas:
Skrivet av MEG:

Värt att hålla minst ett öga på detta spel. Indie utvecklarna har blivit ett stort lyft för spelmarknaden, de har blivit en "maktfaktor" att räkna med, nog till de stora jättarnas förtret.

Jag tackar fan för det, orkar snart inte med "the big boys" längre som inte törs släppa spel såvidare dom inte är supergeneriska

generiska och generiska. Det är väl mer så att de behöver vara lönsamma. Risken är väl därför stor att man följer samma stil och standard som andra lösnamma spel. Iaf tills det att de inte är populära längre. Se bara på alla WWII-spel som gjordes för ett antal år sen. Det är samma i de flesta marknader. Men visst behövs det något annorlunda för att sticka ut, men det kanske man inte vågar riskera i alla lägen.

Folk brukar glömma att det är företag det rör sig om. De vill tjäna pengar. Inget konstigt med det.

Ja jo det stämmer, ett företag är till för att tjäna pengar och där tror jag är ett av problemen, de gör spel som de tror säljer. Det blir lätt samma och samma (som du även skriver). Indie utvecklarna tror jag gör spel som de tycker om och "älskar", därav så många bra spel.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Köpte det nu efter att ha läst förhandstitten och det var rätt kul har inte kommit in i det riktigt ännu men är det nån som vet hur man fixar trasiga vapen? hittade en "broken shotgun" på en av robotarna jag dödade

Medlem

Var en av de första 700 alpha-testarna. Skön stämning och relativt buggfritt, men ganska grovhugget än så länge. Största problemet för inlevelsen är att man inte kan vara inomhus, utan allt man plundrar gör man genom att klicka på dörrar till hus, snarare än att gå in i dem. Grafikmotorn är genialisk med sin slumpfunktion, och fienderna underbara. Önskar bara de ville lyssna till alfatestarna och stänga av de jäkla rödljusen på robotarna.

1
Skriv svar