Svenska Pewdiepie störst på Youtube

Robot
Svenska Pewdiepie störst på Youtube

Med över 12,5 miljoner prenumeranter är nu Felix Kjellberg störst på videosajten.

#amnesia-machine-for-pigs


Medlem
Svenska Pewdiepie störst på Youtube

Hahah jag har alltid undrat vem den fjanten var, att han var svensk dessutom hade jag ingen aning om, men det ger ju förklaringar till vissa saker.

Medlem

Lite väl infantil humor för min del.

edit: pengar tjänar han iaf.. http://socialblade.com/youtube/user/pewdiepie

Medlem

Sen står det FEL

STÖRTS, det var därför jag kollade antar ni menar STÖRST!

Medlem

Störts på youtube alltså, intressant.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Även om det inte är för mig så brukar populära saker vara populära av en anledning. Bara att önska grattis till honom för att ha kommit på en bra idé.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Hahah jag har alltid undrat vem den fjanten var, att han var svensk dessutom hade jag ingen aning om, men det ger ju förklaringar till vissa saker.

Kändisskapets baksida... Allt för många blir allt för avundsjuka.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Sen står det FEL

STÖRTS, det var därför jag kollade antar ni menar STÖRST!

Youtuber

Är inte "jättesvårt" att bygga en hyfsad kanal på YouTube, krävs lite nätverkande samt övning. Har själv fått 11 000 på ett år, men eftersom jag kör på svenska så har jag en smalare målgrupp.

Dock så ska PewDiePie ha cred för att han har lyckats hitta en bred målgrupp och ett koncept som fungerar. Även om det inte är min "grej" eller något jag själv är intresserad över så är det ju tydligt att det intresserar rätt många


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Jag har alltid haft problem med hur han hanterar micljudet, öronen och lurarna skorrar som fan varenda gång jag ser på hans videos.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

finner honom bara otroligt irriterande och inte ett dugg underhållande, kommer heller inte riktigt förstå mig på varför folk tittar på det.


signatur

God is dead

Medlem

Vem störde honom?

phi
Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Zpartan:

Hahah jag har alltid undrat vem den fjanten var, att han var svensk dessutom hade jag ingen aning om, men det ger ju förklaringar till vissa saker.

Kändisskapets baksida... Allt för många blir allt för avundsjuka.

Det är "fel" att inte gilla pewdiepie i det här fallet och gör man inte det så är man bara avundsjuk! Så det så!

Medlem

Kul för grabben.

Jag skyr hans kanal som pesten.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Youtuber
Skrivet av phi:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Zpartan:

Hahah jag har alltid undrat vem den fjanten var, att han var svensk dessutom hade jag ingen aning om, men det ger ju förklaringar till vissa saker.

Kändisskapets baksida... Allt för många blir allt för avundsjuka.

Det är "fel" att inte gilla pewdiepie i det här fallet och gör man inte det så är man bara avundsjuk! Så det så!

Problemet med folk när de säger att de inte gillar någon är ju att de egentligen inte har någon koll på vem det är, och ställer sig (mer än gärna) till en grupp som uttrycker ogillande mot något/någon utan vettig motivering. Och den motiveringen gällande avundsjuka är faktiskt det enda jag kan komma på när folk skriver "Alltid undrat vem fjanten var" etc. (låtsas att man vet mindre än vad man vet), när folk gillar eller ogillar något borde de istället försöka ta 30 sekunder extra och förklara varför.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

MEG
Medlem

Tycker han är en "skön" kille som oftast inte tar saker på allvar och vågar vara så omogen som jag tror många skulle vilja vara. Sedan ett stort plus till hans fördel när han är med att samla in pengar till välgörenhet.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

"Svenska Pewdiepie störts på Youtube"

Ja det har han verkligen, men själv har jag inte störts nämnvärt då jag helt enkelt undvikit att titta på hans videos.

SE

Owe
Medlem

Det heter inte Störts kära skribent, Utan STÖRDAST.

Medlem
phi
Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av phi:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Zpartan:

Hahah jag har alltid undrat vem den fjanten var, att han var svensk dessutom hade jag ingen aning om, men det ger ju förklaringar till vissa saker.

Kändisskapets baksida... Allt för många blir allt för avundsjuka.

Det är "fel" att inte gilla pewdiepie i det här fallet och gör man inte det så är man bara avundsjuk! Så det så!

Problemet med folk när de säger att de inte gillar någon är ju att de egentligen inte har någon koll på vem det är, och ställer sig (mer än gärna) till en grupp som uttrycker ogillande mot något/någon utan vettig motivering. Och den motiveringen gällande avundsjuka är faktiskt det enda jag kan komma på när folk skriver "Alltid undrat vem fjanten var" etc. (låtsas att man vet mindre än vad man vet), när folk gillar eller ogillar något borde de istället försöka ta 30 sekunder extra och förklara varför.

Du har absolut en poäng i det du säger. Däremot är det så typiskt svenskt att bara slänga ur sig "du är bara avundsjuk!" så fort någon inte tycker som en själv, precis som det är att kasta skit på folk utan någon vettig anledning.

Medlem

fattar inte varför folk kollar på såna här pajaser.

Medlem

Dum barnslig humor som yngre gillar.
All creds att han orkar va så oseriös hela tiden.. har kikat några videos å han är ok.. inget jag vill se igen dock skriker å härjar mest.. gör lika dumma ljud medan hn spelar, om man bryter ner det äre ett lätt koncept som är enkelt att gå hem för många.
Men awesome att det är en svenne på toppen! Även om man skäms lite

Medlem

Luktar Japanska fanboys långa vägar, e väl bara dom som e tillräckligt skeva för att uppskatta sådan där "underhållning"...

FML
Medlem
Skrivet av Angust:

finner honom bara otroligt irriterande och inte ett dugg underhållande, kommer heller inte riktigt förstå mig på varför folk tittar på det.

Han ha tyvärr blivit lite av en sell-out i mitt tycke på senaste tiden. Du borde kolla på hans första klipp innan han blev känd, mindre bullshit.
Nu är de lite som de är torka och han trycker ut sig kommentarer/saker bara för att han måste och istället bli bara påklistrat.

Men de värsta som ha kommit av detta är alla PewDiePie-kopior som lägger upp sina Lets Play-video också, och gör exakt samma sak och spel. Precis som efter Justin Bieber blev upptäckt på Youtube, började alla som kunde sjunga någorlunda lägga upp covers i hopp om bli upptäckt.
Visst PewDiePie var inte först, men han öppnade en hel storm för folk som nu vill också bli internet-kändis. Och där snacka vi påklistrade kommentarer ifall nåt!

http://www.youtube.com/watch?v=eoU-PaiIqxo&list=SPF616996C3E6...

Medlem

Pewdiepie, ett bevis på att folk är 12 på internet.

Inaktiv
Skrivet av figgehn:
Skrivet av phi:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Zpartan:

Hahah jag har alltid undrat vem den fjanten var, att han var svensk dessutom hade jag ingen aning om, men det ger ju förklaringar till vissa saker.

Kändisskapets baksida... Allt för många blir allt för avundsjuka.

Det är "fel" att inte gilla pewdiepie i det här fallet och gör man inte det så är man bara avundsjuk! Så det så!

Problemet med folk när de säger att de inte gillar någon är ju att de egentligen inte har någon koll på vem det är, och ställer sig (mer än gärna) till en grupp som uttrycker ogillande mot något/någon utan vettig motivering. Och den motiveringen gällande avundsjuka är faktiskt det enda jag kan komma på när folk skriver "Alltid undrat vem fjanten var" etc. (låtsas att man vet mindre än vad man vet), när folk gillar eller ogillar något borde de istället försöka ta 30 sekunder extra och förklara varför.

Ok, då säger vi så här.

Jag gillar inte hans videor, de underhåller inte mig. Saken är den att han riktar sig mot den minsta gemensamma nämnaren, han trampar ingen på tårna och väldigt många kan tycka att han är kul. Men jag tröttnar MYCKET Snabbt på hans stil.

Jag respekterar honom för att han skänker mycket av sina pengar till välgörenhet och underhåller väldigt många personer.

Jag är avundsjuk på honom för helt ärligt så kan vem som helst göra det han gör, han är långt ifrån unik och jag kollar mycket hellre på en del av hans kloner.

Jag hade mycket hellre sätt att kanaler som Vsauce eller veritasium hade haft 12 miljoner subs för då hade åtminstone 12 miljoner förhoppningsvis lärt sig något. Nu har iofs Vsauce nästan 5 miljoner subs och det är sjukt kul!

Gillar inte hans videos då de ej faller mig i smaken men då har jag inte sett speciellt många av dem. Roligt att han märker Sverige på kartan.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

äsch tycker det är kul att det går bra för honom.


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Skriv svar