Nytt i Quake Live

Inaktiv
Nytt i Quake Live

Sitter och väntar i QL-kön så tänkte passa på att informera lite om de största ändringarna som gjorts från Q3.

Generellt
Man spawnar med 100 istället för 125 i hälsa. Vapenbyten är något snabbare än i Q3 (50 ms snabbare). "Anti-lag" i nätkoden.

Shotgun
Kulspridningen använder samma kod som i Q4 vilket gör den något bättre än i Q3.

Rocket launcher
Något mindre splash damage, knappt märkbart, tycker jag.

Railgun
Gör 80 i skada.

Lightning gun
Gör 7-6-5 i skada per cell, dvs. 7 på nära håll, 6 på mid och längst bort 5. I Q3 var det 8-8-8.

För konfigurering osv. finns det några guider på [http://www.holysh1t.net/].

Efter att ha spelat ett tag så tycker jag att vapenbalanseringen är mycket bra. Som gammal railho^H^Hentusiast var jag väldigt skeptisk till en början, men allt flyter på bra

Sen om man inte spelat Team Arena så är det mycket nytt hämtat från det, kanske skriver om det senare.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Jag tycker det känns fel, att spelarmängderna är helt wack gör det hela inte bättre. Kan man låsa lagen än? Om inte så blir det ju tillslut 16 pers på tdm i qzdm6.
1on1 var det enda som funkade innan iaf.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Jo, blir grötigt på många servrar. Dueller och 3on3 CA är det som funkar bäst, tycker jag.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Inaktiv

Hmm gör railen bara 80? Känns ändå som att lg:n är vassaste vapnet.

Vilka inställningar ska man ha i rate och cl_maxpackets?

Varför är mina stats fortfarande 0 på allt? Jag har fraggat o fraggat men åndå är allt 0. Beror det på att jag bara lirar clanarena?

Hur lirar ni andra, men fullskärm eller utan?
Har tuvärr inte hårdvaran att lira helskärm, men lilla rutan går j udet med efter ett tag, men raila går sådär. Plus, det känns väldigt random när man träffar eller inte.

Mycket frågor

Inaktiv
Skrivet av Tarin:

Vilka inställningar ska man ha i rate och cl_maxpackets?

Det beror på din uppkoppling, men i princip så ska du ha så högt som möjligt. (Sök på google så kan du får mer info!)

Skrivet av Tarin:

Varför är mina stats fortfarande 0 på allt? Jag har fraggat o fraggat men åndå är allt 0. Beror det på att jag bara lirar clanarena

Det här kan du läsa om i QL:s forum. Statistikrapporterandet är för tillfället ur funktion. Kommer säkert igång om några dar.

Skrivet av Tarin:

Hur lirar ni andra, men fullskärm eller utan?
Har tuvärr inte hårdvaran att lira helskärm, men lilla rutan går j udet med efter ett tag, men raila går sådär. Plus, det känns väldigt random när man träffar eller inte.

Mycket frågor

Kör jag oseriöst gör jag det ibland utan fullskärm, så man ser chatfönstret osv, men det går ju bättre med fullskärm


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Inaktiv

Känner egentligen ingen skillnad på rate 8000 eller 25000. Inte heller på maxpackets 63 default eller 125 efter lite testande. Så det får vara som det är.

Dock känns ju railen väldigt lotto. Skotten släpar typ 2-3 meter efter. Känns som man får skjuta väldigt mycket förre. Väldigt stor skillnad från vanliga Q3. Plus den tar mindre

Däremot får jag bättre på lg:en och ssg i quakelive än i vanliga q3, så det jämnar väl ut sig.

Medlem

Håller med att railsen i quakelive är sjukt skumma. Kan bli träffad/träffa när folk är bakom väggar

Medlem
Skrivet av Zeblon:

Håller med att railsen i quakelive är sjukt skumma. Kan bli träffad/träffa när folk är bakom väggar

Ja, förbannade lotteri känns det som ibland tycker jag.
Sen får de ju för fan ta och bjuda på SE-servrar inom snar framtid, börjar avsky att spela på DE/NL-servrar med drygt 50 i ping.
Och tillsist, hur svårt ska det vara att sätta RANDOM RESPAWN på CA-servarna?! så man slipper bli snålrailad under countdown av idioter som förföljer en helatiden~~~

edit.
Samt max 8 pers på CA-servarna, brukar ju lätt kunna bli total sönder köttad från alla håll och kanter ändå.


signatur

gorm streamar ibland!

Inaktiv
Skrivet av Tarin:

Dock känns ju railen väldigt lotto. Skotten släpar typ 2-3 meter efter. Känns som man får skjuta väldigt mycket förre. Väldigt stor skillnad från vanliga Q3. Plus den tar mindre

Skjuta före? Låter skumt. De flesta klagar över att man måste skjuta efter

Jag tycker att den är rätt lik Q3:s, där man också kunde skjuta 'runt hörn'. Kanske lite mer uttalat i QL.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

ja det känns verkligen som man måset placera railsen efter ibland

1
Skriv svar