Svenska Pewdiepie störst på Youtube

Medlem

Coolt att han är mest populär på youtube. Innehållet är dock alldeles för fånigt för att jag ska börja kolla på det.

Medlem
Skrivet av Steri0x:

äsch tycker det är kul att det går bra för honom.

nu var du riktigt osvensk! Du måste ju tycka illa om de som lyckas bättre än dig!

Men jag håller med. Han tjänar ju bra på det han gör. Jag hade gärna bytt med honom. Sen kan man fråga sig hur länge det kan hålla...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Citat:

The Chinese Room ‏@ChineseRoom 13h

I'd actively say to fans to NOT WATCH IT. It contains spoilers and may wreck the immersion and atmosphere. We weren't part of that decision.
Expand

The Chinese Room ‏@ChineseRoom 13h

In terms of things like the release of pewdiepie's footage of #aamfp - this has nothing to do with us. We weren't involved in any way.

Källa: https://twitter.com/ChineseRoom


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Har aldrig hört talas om pewdipie, men kul för honom antar jag.

Medlem

Gutt för han, hoppas han växer men själv gillar jag inte hans videos.
Men som gamer ger jag fet tumme upp.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Youtuber
Skrivet av eatem:

Jag blir nyfiken, tjänar han något på detta? I så fall vilka summor. South Park har ju gjort en parodi på detta och sk "internet money". Hoppas det går bra för honom i alla fall, kul för honom om man kan få in stålar på att lägga upp klipp på när man spelar.

Pewdie Productions AB:
Omsättning (TKR) 7 208
Res. e. finansnetto (TKR) 6 507
Årets resultat (TKR) 3 572
Summa tillgångar (TKR) 6 637


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Så mycket hat mot honom
Fast så är de väll för alla kändisar, jag gillar hans videos iaf.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av huklen:

Fyfan vad mycke avundsjuka folk spyr ur sig, onödiga dryga kommentarer. "Jag hade kunnat lyckats lika bra om jag hade velat". BULLSHIT!

Jag är 28 och tycker hans videor och humor är underbar, såsom många andra, det är NI som är tråkig och avundsjuk och missunnsam för att någon annan lyckats så mycket bättre än er själva.

Om något är typiskt svenskt, så är det detta beteende. Ursh

Haha, skojar du? Man är alltså per definition avundsjuk om man inte attraheras av något en framgångsrik person pysslar med? Gillar du Rihanna/Coldplay/Alec Baldwin/Carlos Slim/Mikael Persbrandt? Inte? Då är du tråkig, missunsam och avundsjuk!

Vidare är det väl inte en käft som skrivit "jag hade kunnat lyckats lika bra om jag velat"?

Medlem
Skrivet av huklen:

Fyfan vad mycke avundsjuka folk spyr ur sig, onödiga dryga kommentarer. "Jag hade kunnat lyckats lika bra om jag hade velat". BULLSHIT!

Jag är 28 och tycker hans videor och humor är underbar, såsom många andra, det är NI som är tråkig och avundsjuk och missunnsam för att någon annan lyckats så mycket bättre än er själva.

Om något är typiskt svenskt, så är det detta beteende. Ursh

Tror mer det handlar om att det finns andra på Youtube som är mer "förtjänta" av ett så stort antal tittare och som lägger ner mycket mer tid på sina videos (baserat på vad jag sett av Pewdiepie i den mån jag orkat kolla på hans videos, sekundärskam är ett passande ord)

Skrivet av figgehn:
Skrivet av eatem:

Jag blir nyfiken, tjänar han något på detta? I så fall vilka summor. South Park har ju gjort en parodi på detta och sk "internet money". Hoppas det går bra för honom i alla fall, kul för honom om man kan få in stålar på att lägga upp klipp på när man spelar.

Pewdie Productions AB:
Omsättning (TKR) 7 208
Res. e. finansnetto (TKR) 6 507
Årets resultat (TKR) 3 572
Summa tillgångar (TKR) 6 637

http://www.allabolag.se/5568951304/Pewdie_Productions_AB

Det där var förra årets bokslut dessutom. Han lär ligga BRA mycket högre nu. Hans popularitet har ju bara gått uppåt.

Sen tycker jag att folk är onödigt kritiska mot honom. Han gör ett riktigt bra jobb och han är absolut ingen idiot. Snarare tvärt om.

Han vet precis vilken hans målgrupp är, han gör videos som är anpassade för dem och det ger väldigt bra resultat. Han har en rad samarbeten med andra kanaler på youtube för att kunna visa upp sig för ännu fler användare.

Han är en snubbe som omsätter mer vad flera bolag med 5-10 anställda gör och han har en vinstmarginal på 90%.

Säger man att en person som visar de siffrorna bara är en störig idiot så är man inte så smart själv

Medlem
Skrivet av phi:

Du har absolut en poäng i det du säger. Däremot är det så typiskt svenskt att bara slänga ur sig "du är bara avundsjuk!" så fort någon inte tycker som en själv, precis som det är att kasta skit på folk utan någon vettig anledning.

Skrivet av huklen:

Fyfan vad mycke avundsjuka folk spyr ur sig, onödiga dryga kommentarer. "Jag hade kunnat lyckats lika bra om jag hade velat". BULLSHIT!

Jag är 28 och tycker hans videor och humor är underbar, såsom många andra, det är NI som är tråkig och avundsjuk och missunnsam för att någon annan lyckats så mycket bättre än er själva.

Om något är typiskt svenskt, så är det detta beteende. Ursh

Haha, skulle inte säga att det är typiskt svenskt, åtminstone knappast unikt för svenskar. Både avundsjuka och att slänga ur sig "du är bara avundsjuk" är något som förekommer ofta i många olika länder. Däremot att säga att något är typiskt svenskt, DET är typiskt svenskt.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Jag är inget fan, men tycker ändå det är väldigt roliga nyheter att världens största youtube-kanal handlar om gaming och görs av en svensk!

Skrivet av RobbazSweC:

Han är en helt normal kille, sen är det ju självklart att han är lite over the top när man ser så bra det går för han.

Gillade hans filmer mest när han var lite mer down to earth.
http://www.youtube.com/watch?v=RaKi5OkkMRs

Kollade bara några sekunder men det är mer i min stil, tråkigt om han ändrat sig bara för att få mer tittare.

phi
Medlem
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av phi:

Du har absolut en poäng i det du säger. Däremot är det så typiskt svenskt att bara slänga ur sig "du är bara avundsjuk!" så fort någon inte tycker som en själv, precis som det är att kasta skit på folk utan någon vettig anledning.

Skrivet av huklen:

Fyfan vad mycke avundsjuka folk spyr ur sig, onödiga dryga kommentarer. "Jag hade kunnat lyckats lika bra om jag hade velat". BULLSHIT!

Jag är 28 och tycker hans videor och humor är underbar, såsom många andra, det är NI som är tråkig och avundsjuk och missunnsam för att någon annan lyckats så mycket bättre än er själva.

Om något är typiskt svenskt, så är det detta beteende. Ursh

Haha, skulle inte säga att det är typiskt svenskt, åtminstone knappast unikt för svenskar. Både avundsjuka och att slänga ur sig "du är bara avundsjuk" är något som förekommer ofta i många olika länder. Däremot att säga att något är typiskt svenskt, DET är typiskt svenskt.

Det är inte unikt på något sätt för svenskar men vi svenskar är extremt duktiga på att referera till jantelagen till höger och vänster. Något som inte alls sker i samma utsträckning i övriga europa.

Medlem

Jag tillhör dom som tittade på hans kanal innan vart riktigt känd, och då var det rätt underhållande. Dock med at populäriten steg så försvann mitt intresse. Det vart för överspelat och konstlat.

Jag är dock väldigt glad att det gått så bra för honom, för det är en bra kille, som drar in mycket pengar för välgörenhet också.
Jag önskar honom all lycka och framgång.

Visst är jag lite avundsjuk också, jag skulle vilja tjäna dom pengarna, men jag hade aldrig kunnat göra det ens en bråkdel så bra som honom.

Medlem

Jag förstår att vissa inte gillar honom, Själv så tycker jag att han är schönaste snubben på Youtube atm

Medlem

Tacka vet jag Totalbisquit, en snubbe med stor portion humor som inte beteer sig som en mental dvärg.

KoP
Medlem
Skrivet av spamb0t:

Varken jag eller The Chinese Room är speciellt glada över att han läckt spoilers från A Machine For Pigs. Som journalist vill jag verkligen inte ge honom någon plats angående det. Men det kanske har ett nyhetsvärde för somliga. Personligen har jag inte mer koll på honom än så. Men ett tips är ju att inte se på det materialet om man vill spela spelet när det kommer iaf.

Vadå för spoilers?

Typ: -Hold me bear, I'm scared!

Medlem

Jag är lite intresserad över hans fan-base då jag aldrig har träffat någon som verkligen gillar hans videos. Att säga att det mest är tonåringar och yngre människor som prenumererar på honom känns väldigt konstigt, och jag har inga bevis för något sådant, men kan det vara så enkelt? Personligen har jag inget problem med honom, men jag gillar inte hans videos.

Medlem

"Är inte "jättesvårt" att bygga en hyfsad kanal på YouTube, krävs lite nätverkande samt övning. Har själv fått 11 000 på ett år, men eftersom jag kör på svenska så har jag en smalare målgrupp."

Absolut inte, lägg ungefär 10 - 20 000 kr i köpta röster, tittarsiffror (views) och kommentarer, så hamnar du runt 5-10 000 000 skulle jag tippa, gör lite då och då så sprider det sig virulent sk *Viral Exposure* därför ger jag inte ett SKIT, för vare sig youtube, soundcloud eller facebook, nästan all är köpt, sen kan man tycka vad man vill, jag föredrar ärliga sidor även om dem har små tittarsiffror.

Finns botar och företag som livnär sig på att sälja röster, tittarsiffror och kommentarer, på ett ställe så får du för 50kr får du 2000 tittare och 50 kommentarer, soundcloud är nog värst trots allt

Medlem
Skrivet av klarahall:

Googla "Avundsjuk"

Så bara för att jag ärligt talat kunde inte bry mig mindre om han eller hans videos så är jag avundsjuk?

Fast du kanske är 12-13 år som avgudar honom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Marxon:

Jag är lite intresserad över hans fan-base då jag aldrig har träffat någon som verkligen gillar hans videos. Att säga att det mest är tonåringar och yngre människor som prenumererar på honom känns väldigt konstigt, och jag har inga bevis för något sådant, men kan det vara så enkelt? Personligen har jag inget problem med honom, men jag gillar inte hans videos.

Jag tror de flesta av hans fans är kring 12 år och jag säger inte det som en förolämpning mot honom eller hans fanbas, utan snarare som en observation.

Glöm inte att långt ifrån alla tittare inte är svenska heller!

Medlem

Med tanke på att hans videos har ältat samma skit i flera år nu får man anta att de flesta av hans subs är inaktiva subs, fastnade på hans kanal för ett par år sedan, efter en vecka ville jag inte veta av skiten längre, kollar då och då om han ändrat något men vad jag kan se så är det samma skit som alltid.

Men det är inte hans problem, han tjänar storkosingen på sin rutin så varför ska han ändra på något.

Medlem

@ Phi, tvärt om min lilla gubbe, det handlar inte om avundsjuka utan sättet man går till väga, som jag skrev tidigare, innehållet är viktigast för mig, jag gillar inte folk som sitter och gapar som en annan skulle vara hörselskadad, vilket jag inte är trots många år som pro dj och musiker, tack och lov.

Men jag kan hålla med om att det finns än värre producenter utav skitfilmer på youtube, helt klart.

Kanske skulle byta namn till sewage"pipe" eller shittube! mkt mer passande då majoriteten är värdelöst och drar bara med sig och lockar till att göra ännu mer skit.

Sen finns det riktigt bra och informativa filmer, men dem går oftast under ren dokumentär och eller demo, och dem är oftast också konstruerade utav personer med känsla för färg och form och öga för foto.

Det är skillnaden, inte antalet personer som väljer att prenumerera eller skriva helt obetydliga kommentarer för att framhäva sig själva eller skriva, det var det bästa jag har sett typ, ååååh vilken grym låt, yees det var det bästa jag har hört. då fattar man direkt att det är botar i farten.

Du det var en mkt bra film, spelet visar på en hög mognadsfaktor som gör att jag mkt väl skulle kunna tänka mig köpa detta. Vidare så tycker jag du lyfter fram aspekten på att spelet inte enbart går ut på en enda sak utan bjuder på flertalet lösningar och tillvägagångssätt.

Det var däremot ingen bot! ;D

Allt går att köpa, vissa skapar något ärligt och lyckas, andra köper en viss del och producerar under tiden dem tränar, och den 3e kategorin som köper allt för att nå dit dem vill, bryr sig inte om konsekvenserna.

Det är dem jag ogillar!

Skägg.
10 Chambers

Okej, lägg ner personpåhoppen genast.


signatur
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Med tanke på att hans videos har ältat samma skit i flera år nu får man anta att de flesta av hans subs är inaktiva subs, fastnade på hans kanal för ett par år sedan, efter en vecka ville jag inte veta av skiten längre, kollar då och då om han ändrat något men vad jag kan se så är det samma skit som alltid.

Men det är inte hans problem, han tjänar storkosingen på sin rutin så varför ska han ändra på något.

Ungefär som FPS russia, som bara är en bluff som iofs tjänar pengar men som INTE har ett skit med ryssland att göra!

Fattig amerikan som gillar vapen och att spränga skit i luften och spela COD, men ingen pryr sig, byter accent och stil, blir en kool ryss och sen är hela cirkusen igång. BLUFF

Vad säger man, tomma burkar skramlar mest.

Medlem

Fattar inte varför folk hatar på honom... Kan väl respektera att man inte gillar det han gör men att hata honom personligt är bara efterblivet. Han är ju en jävligt bra person med tanke på all jäkla välgörenhet han håller på med. Sen om han är en bra eller dålig youtuber är upp till de som kollar på honom.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Fattar inte varför folk hatar på honom... Kan väl respektera att man inte gillar det han gör men att hata honom personligt är bara efterblivet. Han är ju en jävligt bra person med tanke på all jäkla välgörenhet han håller på med. Sen om han är en bra eller dålig youtuber är upp till de som kollar på honom.

Varför, varför kan ni inte göra skillnad på AVSKY och HAT, måste vara en generationsfråga, ifs så är jag mkt mkt äldre än dem flesta så det är väl förklaringen, ändå har jag inga problem att prata och interagera med tonåringar. Lustigt det där ;D

Precis som med Ironi och sarkasm, antar att dem inte har kommit till huvudstaden än då det nästan bara är göteborgare som förstår innebörden.

Inaktiv

Jag klarar inte av att lyssna på ---skapet i fem minuter!

Medlem
Skrivet av Owe:

Det heter inte Störts kära skribent, Utan STÖRDAST.

Var FN gick du i skola?

störd eller ännu mer störd eller mest störd! alternativt mest störda

men du skriver väl silvrig, guldig och komma plats också antar jag

meningen var väl att skriva störst på youtube, nu blev det störts

ELF
Medlem
Skrivet av Rakoon:

Pewdiepie, ett bevis på att folk är 12 på internet.

Tur att det finns vissa som orkar vara virtuella barnvakter. Hur skulle det se ut om alla 12 åringar skulle hänga på ex. FZ?

Creds till Felix.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skriv svar