Svenska Pewdiepie störst på Youtube

Youtuber
Skrivet av Zpartan:

Finns botar och företag som livnär sig på att sälja röster, tittarsiffror och kommentarer, på ett ställe så får du för 50kr får du 2000 tittare och 50 kommentarer, soundcloud är nog värst trots allt

Dock inget jag använt mig av, som sagt, nätverkande med andra YouTubers, samarbeten och god kontakt med spelföretagen kan göra rätt mycket.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Ett grattis till PewDiePie för framgången.

Ta det lugnt, att han har 12,5 miljoner prenumeranter på YouTube innebär inte Jordens undergång.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Han är en helt normal kille, sen är det ju självklart att han är lite over the top när man ser så bra det går för han.

Gillade hans filmer mest när han var lite mer down to earth.
http://www.youtube.com/watch?v=RaKi5OkkMRs

Jag måste bara säga att din kanal uppskattas enormt mycket av mig. Har alltid roligt när jag kollar på dina videos

Inaktiv
Skrivet av Jozo:
Skrivet av RobbazSweC:

Han är en helt normal kille, sen är det ju självklart att han är lite over the top när man ser så bra det går för han.

Gillade hans filmer mest när han var lite mer down to earth.
http://www.youtube.com/watch?v=RaKi5OkkMRs

Jag måste bara säga att din kanal uppskattas enormt mycket av mig. Har alltid roligt när jag kollar på dina videos

Nog är jag ganska over the top också men slutade med allt nipple snack och skit för snart ett år sedan. Blev som en liten circlejerk.

Har inte laddat upp nå mycket de senaste veckorna, jobb jakt har gått före.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

total värdelöst innehåll som uppskattas av så många, kan inte fatta det (inb4 pewdiepie fanboi flame)

Medlem

Man får ta och gratulera Pewdiepie, kollade mycket på hans tidiga Amnesia, Penumbra etc videos, uppskattar också Robbaz^ videos väldigt mycket, sjukt skoj

Medlem

Grattis grattis, hoppas robbaz ökar i samma hastighet:)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Fattar inte varför folk hatar på honom... Kan väl respektera att man inte gillar det han gör men att hata honom personligt är bara efterblivet. Han är ju en jävligt bra person med tanke på all jäkla välgörenhet han håller på med. Sen om han är en bra eller dålig youtuber är upp till de som kollar på honom.

Du måste förstå att när folk säger att de hatar Pewdiepie så menar de karaktären och innehållet han har skapat, inte personen bakom Youtubekanalen.

Det är lite som att säga att du inte tycker om en viss bok eller ett visst TV-program.

Medlem
Medlem

Grattis PewDiePie. Roligt som tusan för honom att det går så bra!
Jag är personligen stolt över att en svensk kille är störst på youtube!

Medlem

Cred till killen som utnyttjat youtube och gjort sig populär bland rätt fans och kan tjäna pengar på att göra det han gillar.

Hans humor, och kanal går inte för mig dock, riktig dynga. Men men, måste ju finnas folk som gillar det också.

Medlem

Hans videor måste vara några av de tråkigaste videorna på Youtube, aldrig förstått varför folk gillar denna kille.

Men visst, kul för honom.

Medlem

Kollade precis ett par videos med honom...och insåg varför jag inte hört talas om honom tidigare.

Min första tanke var "undrar om jag behöver gå och skita?".


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Han gjorde en undersökning om hur gamla hans tittare var.
En stor majoritet var under 15 år.

Det märks när man ser hans filmer.

Men det är ändå imponerande att han når den framgång han har gjort! Frågan är dock hur kul det är att snart inte ens kunna gå och handla lite mjölk utan att bli störd på en tisdagskväll i höstrusket.

Det är nog lätt för vissa att överromantisera hur det är att bli känd. Vissa människor vill ha kändisskapet hela sitt liv men Felix verkar inte vara en sån person.

Inaktiv

Tyckte han var bättre förr men det är jävligt roligt med Sverige i toppen i ännu en gren.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Det där är den populäraste kanalen på Youtube?

Medlem

Gött för han! Kul att han är svensk också! Jag brukar titta på hans videos ibland en del kan vara underhållande faktiskt

Medlem

Bästa GAMEPLAY info är när dom är TYSTA.


signatur

dark plockepinn master

Skrivet av eatem:

Jag blir nyfiken, tjänar han något på detta? I så fall vilka summor. South Park har ju gjort en parodi på detta och sk "internet money". Hoppas det går bra för honom i alla fall, kul för honom om man kan få in stålar på att lägga upp klipp på när man spelar.

Runt sex miljoner förra året, blir nog lite mer i år.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ren dynga enligt mig men smaken är bevisligen olika. Jag gissar att det är barn eller möjligen tonåringar som är hans målgrupp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fan va han verkar skapa tumult här i kommentarsfältet Han måste ha gjort något hemskt som får så många haters att hytta med näven. Såg ett klipp med facade och det tyckte jag var ganska underhållande.

Inaktiv
Skrivet av Voorhees:

Fan va han verkar skapa tumult här i kommentarsfältet Han måste ha gjort något hemskt som får så många haters att hytta med näven. Såg ett klipp med facade och det tyckte jag var ganska underhållande.

Håller med, förstår inte vilket hat det är mot honom. Bara för att han arbetar med något han älskar och som han tjänar pengar på. Sedan så verkar många verkar tro att det är enkelt och göra det han gör.

Owe
Medlem
Skrivet av Zpartan:
Skrivet av Owe:

Det heter inte Störts kära skribent, Utan STÖRDAST.

Var FN gick du i skola?

störd eller ännu mer störd eller mest störd! alternativt mest störda

men du skriver väl silvrig, guldig och komma plats också antar jag

meningen var väl att skriva störst på youtube, nu blev det störts

Ordlek sötnos.

Medlem
Skrivet av phi:

Du har absolut en poäng i det du säger. Däremot är det så typiskt svenskt att bara slänga ur sig "du är bara avundsjuk!" så fort någon inte tycker som en själv, precis som det är att kasta skit på folk utan någon vettig anledning.

Njae det typiskt svenska som man säger i folkmun är att folk just ÄR avnundsjuka på andras framgång osv.

Skrivet av figgehn:

Är inte "jättesvårt" att bygga en hyfsad kanal på YouTube, krävs lite nätverkande samt övning. Har själv fått 11 000 på ett år, men eftersom jag kör på svenska så har jag en smalare målgrupp.

11k subs är ju duktigt. Även om det är en droppe i havet när vi skall tala partnerskap samt framgång på youtube.

Om det vore lätt så skulle alla göra det! Faktum är att det krävs mer än kunskapen om "vad som säljer" på youtube för att nå framgång där.

Medlem
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av Angust:

finner honom bara otroligt irriterande och inte ett dugg underhållande, kommer heller inte riktigt förstå mig på varför folk tittar på det.

Han ha tyvärr blivit lite av en sell-out i mitt tycke på senaste tiden. Du borde kolla på hans första klipp innan han blev känd, mindre bullshit.
Nu är de lite som de är torka och han trycker ut sig kommentarer/saker bara för att han måste och istället bli bara påklistrat.

Men de värsta som ha kommit av detta är alla PewDiePie-kopior som lägger upp sina Lets Play-video också, och gör exakt samma sak och spel. Precis som efter Justin Bieber blev upptäckt på Youtube, började alla som kunde sjunga någorlunda lägga upp covers i hopp om bli upptäckt.
Visst PewDiePie var inte först, men han öppnade en hel storm för folk som nu vill också bli internet-kändis. Och där snacka vi påklistrade kommentarer ifall nåt!

http://www.youtube.com/watch?v=eoU-PaiIqxo&amp;list=SPF616996...

bryr mig inte överlag om någon blir en "sell out" som folk vill kalla det, det är bara det att jag inte pallar att han skriker åt verkligen allt. det känns bara så förbannat krystat och fejk så jag tröttnar jävligt fortf på hela den grejen.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Mjölner:

Ta det lugnt, att han har 12,5 miljoner prenumeranter på YouTube innebär inte Jordens undergång.

Nej men internets undergång, räcker det inte med att TV blivit fyllt av innehållslöst reality-trams? Nu håller internet och Youtube på att fyllas av like menlöst innehåll.

FML
Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av Angust:

finner honom bara otroligt irriterande och inte ett dugg underhållande, kommer heller inte riktigt förstå mig på varför folk tittar på det.

Han ha tyvärr blivit lite av en sell-out i mitt tycke på senaste tiden. Du borde kolla på hans första klipp innan han blev känd, mindre bullshit.
Nu är de lite som de är torka och han trycker ut sig kommentarer/saker bara för att han måste och istället bli bara påklistrat.

Men de värsta som ha kommit av detta är alla PewDiePie-kopior som lägger upp sina Lets Play-video också, och gör exakt samma sak och spel. Precis som efter Justin Bieber blev upptäckt på Youtube, började alla som kunde sjunga någorlunda lägga upp covers i hopp om bli upptäckt.
Visst PewDiePie var inte först, men han öppnade en hel storm för folk som nu vill också bli internet-kändis. Och där snacka vi påklistrade kommentarer ifall nåt!

http://www.youtube.com/watch?v=eoU-PaiIqxo&amp;amp;list=SPF61...

bryr mig inte överlag om någon blir en "sell out" som folk vill kalla det, det är bara det att jag inte pallar att han skriker åt verkligen allt. det känns bara så förbannat krystat och fejk så jag tröttnar jävligt fortf på hela den grejen.

Sell-out kanske var fel ord val, men de är precis de jag menar, han skriker/kommenterar åt allting nuförtiden jämnfört hur de började. Håller helt med att de är krystat som fan och störande, men när han började så var de inte alls så och kanske därför jag kan "förlåta" honom när de händer. Däremot känner jag nog samma hat mot andra liknande youtubare som du har mot honom, så tror mig jag förstår.

Allt va bättre förr

AW8
Medlem

Justin Bieber populäraste artist!

Call of Duty populäraste spel!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Livet går ut på att tjäna pengar, Felix tjänar nå sanslöst mycket pengar på sitt ''youtube'' jobb så någonting gör han rätt eller hur?? Spela roll om han gör videos för småbarn eller gamla gubbar, Han tjänar bra på det han gör så vad är problemet?

Skriv svar